Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:02 Duże spalanie + kontrolka silnika...
Witajcie,
Otóż od końca wakacji moja dziewczyna jest włascicielką corsy b 97r. 1.2 benzyna.
Jak do tej pory wszystko było okej. Od jakiegoś tygodnia dziewczyna skarży się ze corsa duzo pali (10litrów/100km). Wczesniej było wszytsko wporządku palila 6.5 do 7 litrów.
Auto dobrze chodzi na wolnych obrotach nie szarpie przy ruszaniu, ogólnie brak jakich kolwiek objawów aby coś mogła ulec uszkodzeniu, ale w zeszły czwartek zapalila się jej żółta kontrolka z silnikiem. I teraz zastanawiam się co może być przyczyną tak wysokiego spalania, podmieniłem od innej corsy cały monowtrysk wraz z silniczniek korkowym lecz niestety nie wiem czy to wyeliminuje moj problem ponieważ wyżej wymieniona kontrolka zapalila się tylko raz po czym zgasła o od następnego rozruchu juz sie nie swiecila. Zapalila się rownież jak gazowałem corsa po wymianie tego całego monowtrysku. Dodatkowo odpiełem sonde lambda lecz w ogole nie oduczułem żadnej różnicy po jej odłączeniu... nie wiem co może być przyczyną. Można to jakoś zdiagnozować mierząc poszczególne rzeczy np: na oporność? Jak sprawdzić sondę lambda.,.? Prosiłbym o pomoc bo niestety nie mam pojęcia co może być nie tak.
Pozdrawiam Łukasz.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:06
Jest zimno silnik się dłużej dogrzewa i jest większe spalanie w zimie spala 2-3l więcej.
Pęczuś [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:26
Nie wierze w to że 2l wiecej a tym bardziej 3. Różnica jest góra 0.7l i do tego jeszcze jak jest zimno... U nas ostatnio jest wiecej jak 12*C więc odpada. No i kontrolka sama za siebie mowi...? HELP!
:krzyk: warto podjechać do mechanika i odczytać błędy z komputera to że "check egine" się nie świeci to nie znaczy ze nie zapamiętał błędu. :zyzio:
skald54 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:31
Czść powodem dużego dużego spalania może być sonda lambda wejć na strone http/corsa-b. cba.pl tam jest opis układów elektrycznych i jak sprawdzić sonde z pozdrowieniem skald54
Pęczuś [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:41
skald54 thx za link, z pewnością obadam.
Zyzio można jakoś "domowym" sposobem sprawdzić te błędy? Mam kabelek do paska b5 modelowo 97-00 ale on chyba nie bedzie pasował.
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 22 Listopad 2009, 22:51
Moje auto: Opel Astra G
Pęczuś, poradnik jak sprawdzić błędy z "check engine" metodą domową
http://www.klubcorsa.pl/t...gine-vt2769.htm
Opcja szukaj na forum pewnie pomoże jeszcze bardziej.
pozdro!
Podczepię się do tematu. Mam dwa pytania. Po pierwsze czy to normalne ze po wymianie sondy nadal pali się "check" i nie wiem co się dzieje po wymianie sondy sporo wzrosło spalanie za 80zł robię 100km
Po pierwsze czy to normalne ze po wymianie sondy nadal pali się "check" i nie wiem co się dzieje po wymianie sondy sporo wzrosło spalanie za 80zł robię 100km
Na tej nowej sondzie samochód jak by przerywał lekko i miał większe spalanie. Dziś zmieniłem sondę na stara. Spalanie nadal wysokie ale nie tak jak na tej nowej oraz silnik wrono pracuje. Mozę macie jakieś sprawdzone sondy?
ja mam to samo, od kilku dni mam spalanie 2 razy większe, szarpie mi czasami, i jeszcze na dodatek ostatnio na jakieś 5 min zapaliła mi się sonda lambda... :uuu:
:krzyk: warto podjechać do mechanika i odczytać błędy z komputera to że "check egine" się nie świeci to nie znaczy ze nie zapamiętał błędu. :zyzio:
Tylko szybko bo po ok 1000 km (mniej więcej) dane chwilowe z pamięci komputera zostaną usunięte.
[ Dodano: 16 Maj 2011, 09:10 ]
west napisał/a:
Cichy18 napisał/a:
Po pierwsze czy to normalne ze po wymianie sondy nadal pali się "check" i nie wiem co się dzieje po wymianie sondy sporo wzrosło spalanie za 80zł robię 100km
być może NOWA sonda nie była sprawna...
Jeżeli została odczepiona od instalacji a silnik był uruchamiany to nawet przy wymianie będzie się świecić. (post u góry). Opel scanner lub Opel Tech eliminuje ten problem.
[ Dodano: 16 Maj 2011, 09:13 ]
refugees napisał/a:
ja mam to samo, od kilku dni mam spalanie 2 razy większe, szarpie mi czasami, i jeszcze na dodatek ostatnio na jakieś 5 min zapaliła mi się sonda lambda... :uuu:
Warto znaleść taki warsztat samochodowy, który posiada tak zwany Recorder ODB. Jest to małe urządzenie wpinanie w złącze ODB na dłuższy okres czasu eksploatacji. Pozwala rejestrować wszystkie parametry silnika w dłuższym okresie czasu i wychwycić błędy, które pojawiają się sporadycznie (np. nieciągłość przewodów itp).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum