Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:41
[Zrób to sam] Wymiana oleju
Autor Wiadomość
 ZMoRa
[Usunięty]

Informacje
  Wysłany: 6 Listopad 2009, 14:54   [Zrób to sam] Wymiana oleju

Trochę odwlekałem te fotorelacje ale to z braku czasu i ochoty;]


Potrzebujemy tylko jednego klucza, kanału, wiadro na 5l, oleju 4l 5W30 (ja wziąłem pełny syntetyk castrola EDGE) i filtr oleju (UWAGA! są dwa modele filtru porównajcie z datą wyprodukowania samochodu jeden był montowany do chyba lutego 2007 drugi po).

Śrubę (korek) od miski olejowej łatwo zlokalizujemy tak samo jak wlew oleju czy filtr.



Odkręcamy wlew oleju i schodzimy pod samochód. Odkręcamy korek, a w drugiej ręce wiadro łapiące olej i prawdopodobnie nasz korek;]


Wyjmujemy korek z wiadra;] wycieramy go i nasze czarne ręce;]


Teraz musimy chwile poczekać, aż zleje się trochę tego oleju proponuje tak z 15 minut. Po czym odkręcamy filtr oleju. Ja go odkręciłem rękoma jak komuś nie wyjdzie niech kombinuje ze szmatką albo takim gadżetem do słoików. Asekurujemy szmatką bo mogło jeszcze nie wystarczająco spłynąć tego oleju i nam poleci przez filtr. Odkręcony filtr odstawiamy na bok.


Teraz proponuje zająć się czymś innym niech on sobie spływa nawet z 2h jak będzie potrzeba. Ogólnie to ja zająłem się hamulcami więc nie patrzyłem na zegarek. Ostatnie krople zawierają cały ten syf co tam był wiec czekamy aż na pewno przestanie kapać.


Jak już się silnik wypłacze przykręcamy korek. Wczepiamy nowy filtr w obudowę, a tego przykręcamy do silnika. I powoli zaczynamy wlewanie nowego oleju. Radzę nie rozlać oleju bo będzie ślisko i będzie śmierdziało jak się rozgrzeje na silniku. Proponuję wlać z 3 litry po czym poczekać z minutę i sprawdzić poziom na bagnecie. Interesuje nas 3/4 poziomu na bagnecie wiec jak jest za mało to dolewamy. przed każdym sprawdzeniem czekamy z minutkę. Jak już poziom będzie ok, zamykamy wlew i włączamy silnik bez dodawania gazu na jałowym biegu niech sobie pochodzi z 15 minut. Nie zdziwcie się bo już będzie olej czarny;] Sprawdzamy jeszcze raz poziom i wyrównujemy tą samą metodą czekając za każdym razem minutkę. Zamykamy maskę i możemy jechać


Enjoy!
 
     
 czapoludek



Informacje
mazowieckie

Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:21   

Spoko spoko, wydaje się proste... i możliwe do wykonania :-) :hurra:

Ale moje pytanie: co zrobić z 5 litrami oleju w wiaderku ? :uuu:

Przecież nie wyleje do klopa, czy studzienki... :bleee:
 
 
     
 MIXTERek



Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:23   

wszystko ok w opisie ale brakuje mi paru rzeczy...
opisze sam procedurę wymiany oleju od nowa:
Najpierw należy sobie przygotować:
1) klucz 19
2) nowa miedzianą podkładkę pod korek spustowy
3) sporą folie aby nie pobrudzić podjazdu
4) Z zeszłorocznego oleju baniak wyciąć sporą dziurę aby olej miał gdzie zlecieć
5) Nowy filtr oleju
6) Rękawiczki jednorazowe
7) Przyrząd do odkręcania filtrów ( w Castoramie za 10zł)

Aby wymienić olej w cale nie potrzeba kanału wystarczy podnośnik do wymiany kół więc stosujemy go podnosząc auto na tyle aby było bezpiecznie w razie czego podstawiamy letnie/zimowe opony z felgami ze 2 pod auto koło podnośnika.
Kolejną czynnością będzie założenie rękawiczek oraz położenie folii i przygotowanego baniaka. Odkręcamy korek spustowy na tyle aby można było go już ręka odkręcić do końca. Podkładamy baniak upewniając się że jest postawiony pod korkiem i odkręcamy korek spustowy.
Olej zacznie spływać aby przyspieszyć proces odkręcamy korek wlewowy i tak czekamy aż przestanie lecieć i odkręcamy dość szybko filtr oleju uważając aby sobie nie pochlapać czegoś i czekamy jeszcze parę chwil aby resztki oleju zleciały z silnika. Teraz otwieramy nowy olej i bierzemy go trochę na palec i w nowym filtrze oleju smarujemy nim cała gumową uszczelkę która zapobiegnie podczas wkręcania jej uszkodzenia a w późniejszym czasie podczas kolejnej wymiany łatwość wykręcenia! Filtr wkręcamy TYLKO I WYŁĄCZNIE ręka na tyle aby poczuć opór.
Kolejną czynnością jest założenie nowej miedzianej podkładki pod korek spustowy i przykręcenie go ale też nie za mocno bo urwiemy spawy i będzie trzeba wymienić miskę lub ją pospawać. Opuszczamy auto z podnośnika.
Wlewamy nowy olej w Corsie B 1,5 Diesel jest to około 3,75l dla innych sprawdźcie w książce serwisowej. odczekujemy parę chwil i sprawdzamy na bagnecie i staramy się tak zrobić aby było 3/4 między wartością max a min. Jak już uzupełnimy olej można jechać po przejechaniu paru km sprawdzić poziom na zimnym silniku i w razie potrzeby uzupełnić. Później kontrolować poziom oleju nie rzadziej niż co 1000km i ubytki uzupełniać.

Całą czynność wlewania oleju jak i uzupełniania robimy na płaskim podwórku, ulicy nie "pod górkę" czy "z górki" ponieważ będą przekłamania. zdjęcia zrobił kolega wyżej więc nie będe robił nowych.

PS. stary olej oddajemy do zakładu gdzie wymieniają olej z chęcią go przyjmą
 
 
     
 czapoludek



Informacje
mazowieckie

Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:28   

yhy, nie wiedziałem, że można :P

P.S. Jak konkretnie nazywa się taki zakład przyjmujący zużyty olej ? :wstyd:
 
 
     
 MIXTERek



Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:35   

mi wymiana oleju w corsie zajęła 40min w Passat B6 2.0 Tdi około godziny
także polecam wszystkim :)
 
 
     
 ZMoRa
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:39   

czapoludek napisał/a:
yhy, nie wiedziałem, że można :P

P.S. Jak konkretnie nazywa się taki zakład przyjmujący zużyty olej ? :wstyd:


Pole ew. pobocze;] A tak na poważnie to teoretycznie każda stacja i warsztat powinni przyjąć;] w tzw pojemniku na odpady. Ja nikomu nie oddawałem oleju bo przydał się ojcu. Co do klucza to chyba w tym przypadku nie jest to 19 dlatego nie podałem numerka, a zrobiłem zdjęcie.

Nie radzę robić tego na czas tylko tak jak mówiłem do ostatniej kropli, bo przy końcu jest najgorszy syf.



Nie uważam, żeby dało radę obejść się bez kanału ale do odważnych świat należy.

Zapomniałem też dodać że nowa uszczelka jest dodawana do filtru wiec nie trzeba ze starą nic robić. Wywalić i założyć nową.
Ostatnio zmieniony przez ZMoRa 6 Listopad 2009, 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:42   
   Moje auto: Porshe 911


ZMoRa napisał/a:
Pole ew. pobocze;]

wisłą, warta, jeziora! hahahah!
a tak na poważnie to butelka i do komunalki! bo nie przyjmą ci 4L oleju!
ewentualnie podrzucić gdzieś do warsztatu bo od nich skupują takie rzeczy!


ps: poradnik git majonez!
 
     
 MIXTERek



Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:55   

fakt tutaj jest inny klucz w corsie B 1,5d i passacie miałem 19stke :)
ja wymieniałem bez kanału i się dało :) nowa uszczelka jest wraz z filtrem... ale i tak trzeba ja nasmarować nowym olejem!!!
 
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 16:54   

MIXTERek napisał/a:
Przyrząd do odkręcania filtrów ( w Castoramie za 10zł)
taki za 10zł potrafi pęknąć przy odkręcaniu o czym się z moim mechanikiem przekonałem, pomógł dopiero "markowy" lepiej wykonany i droższy...

da się i na jednym lewarku to zrobić ale po co sobie utrudniać życie jeśli można wjechać na kanał?
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Listopad 2009, 17:38   
   Moje auto: ASTRA G


Bardzo ładny manual:)
Tylko po co sie męczyć? Jak kupujemy olej to wymianę z reguły mamy gratis. Nie męczymy się, nie brudzimy i nie ma problemu ze zużytym olejem i filtrem.

Co do przyjmowania zużytego oleju - to żaden warsztat nie chce tego robić (przynajmniej większość na moim terenie) ponieważ każdy Musi się rozliczyć z odpadów. A kary za naruszenia związane z ochroną środowiska są już dotkliwe i bedą jeszcze bardziej.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Listopad 2009, 17:46   
   Moje auto: Porshe 911


Tomek, jak mój brat miał warsztat, to Castrol przywoził 2x200l beczki do których brat zlewał zużyty olej, przyjeżdżali po nie i płacili bodajże 30gr od litra. Wszystkie formalności z OŚ oni załatwiali...
tyle wiem...
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Listopad 2009, 17:50   
   Moje auto: ASTRA G


west napisał/a:
Tomek, jak mój brat miał warsztat, to Castrol przywoził 2x200l beczki do których brat zlewał zużyty olej, przyjeżdżali po nie i płacili bodajże 30gr od litra. Wszystkie formalności z OŚ oni załatwiali...
tyle wiem...


Wiem o czym mówisz .... ale to się powoli kończy
 
 
     
 Bogdanbenek


Informacje
malopolskie

Wiek: 54
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Powiat Oświecim
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 13:05   

MIXTERek napisał/a:
wszystko ok w opisie ale brakuje mi paru rzeczy...
opisze sam procedurę wymiany oleju od nowa:
Najpierw należy sobie przygotować:
1) klucz w kształcie gwiazdki 45-55 [ nie jak piszesz 19mm ]
2) nowa miedzianą podkładkę pod korek spustowy
3) sporą folie aby nie pobrudzić podjazdu
4) Z zeszłorocznego oleju baniak wyciąć sporą dziurę aby olej miał gdzie zlecieć
5) Nowy filtr oleju
6) Rękawiczki jednorazowe
7) Przyrząd do odkręcania filtrów ( w Castoramie za 10zł) nasadka na klucz 32mm do odkręcenia wkładu filtra oleju silnikowego
8] podstawić miskę plastikową na zużyty olej 5 litrową
9] odkręcić korek spustu oleju kluczem klucz w kształcie gwiazdki 45-55
10] podstawić pod olej miskę i odkręcić korek spustu .
11] wymianę i spust oleju przeprowadzić na kanale bo tak wygodniej chyba ze ktoś nie ma to inna sprawa .

Tak jest w moim aucie z 2006 Opel Corsa D 1000cm , 60 koni

Aby wymienić olej w cale nie potrzeba kanału wystarczy podnośnik do wymiany kół więc stosujemy go podnosząc auto na tyle aby było bezpiecznie w razie czego podstawiamy letnie/zimowe opony z felgami ze 2 pod auto koło podnośnika.
Kolejną czynnością będzie założenie rękawiczek oraz położenie folii i przygotowanego baniaka. Odkręcamy korek spustowy na tyle aby można było go już ręka odkręcić do końca. Podkładamy baniak upewniając się że jest postawiony pod korkiem i odkręcamy korek spustowy.
Olej zacznie spływać aby przyspieszyć proces odkręcamy korek wlewowy i tak czekamy aż przestanie lecieć i odkręcamy dość szybko filtr oleju uważając aby sobie nie pochlapać czegoś i czekamy jeszcze parę chwil aby resztki oleju zleciały z silnika. Teraz otwieramy nowy olej i bierzemy go trochę na palec i w nowym filtrze oleju smarujemy nim cała gumową uszczelkę która zapobiegnie podczas wkręcania jej uszkodzenia a w późniejszym czasie podczas kolejnej wymiany łatwość wykręcenia! Filtr wkręcamy TYLKO I WYŁĄCZNIE ręka na tyle aby poczuć opór.
Kolejną czynnością jest założenie nowej miedzianej podkładki pod korek spustowy i przykręcenie go ale też nie za mocno bo urwiemy spawy i będzie trzeba wymienić miskę lub ją pospawać. Opuszczamy auto z podnośnika.
Wlewamy nowy olej w Corsie B 1,5 Diesel jest to około 3,75l dla innych sprawdźcie w książce serwisowej. odczekujemy parę chwil i sprawdzamy na bagnecie i staramy się tak zrobić aby było 3/4 między wartością max a min. Jak już uzupełnimy olej można jechać po przejechaniu paru km sprawdzić poziom na zimnym silniku i w razie potrzeby uzupełnić. Później kontrolować poziom oleju nie rzadziej niż co 1000km i ubytki uzupełniać.

Całą czynność wlewania oleju jak i uzupełniania robimy na płaskim podwórku, ulicy nie "pod górkę" czy "z górki" ponieważ będą przekłamania. zdjęcia zrobił kolega wyżej więc nie będe robił nowych.

PS. stary olej oddajemy do zakładu gdzie wymieniają olej z chęcią go przyjmą
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [Zrób to sam] Wymiana oleju
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Master Key plexiland.com/plyty-pe-i-pp/walki-pe/
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.