Przesunięty przez: Kaszubski
16 Marzec 2016, 19:33
Mity i Fakty przy zakupie Opla Corsy
Autor Wiadomość
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
  Wysłany: 5 Listopad 2009, 11:29   Mity i Fakty przy zakupie Opla Corsy
   Moje auto: Porshe 911


Nie ma już typowych sezonów sprzedaży samochodów używanych: wiosną i zimą, ale w październiku i listopadzie na rynku widać delikatny wzrost zainteresowania. Nie jest to wprawdzie wzrost tak duży jak np. dwa lata temu, czego powodem jest nasycenie ryku oraz ograniczanie wydatków spowodowane kryzysem, ale zainteresowanych na giełdach i przeglądających internetowe ogłoszenia przybywa. Niestety, przy wyborze auta wciąż kierują nami stare mity.

Mit 1: „Nie kupuj samochodu na F!”


Chodzi oczywiście o „Fiaty, Fordy i Francuskie” - to jeden z najbardziej rozpowszechnionych mitów. Zwłaszcza teraz, gdy sprzedaż została osłabiona na skutek kryzysu, wielu handlarzy stara się obrzydzić samochody francuskie, zachwalając swoje świeżo sprowadzone Volkswageny i Audi. Prawda jest taka, że przy obecnym nasyceniu rynku i zaawansowanej technice produkcji samochody marnej jakości nie mają szans istnienia na rynku. Wiele koncernów, obniżając koszty produkcji wykonuje wspólne projekty i wytwarza modele technicznie do siebie zbliżone.

Wystarczy wspomnieć o wspólnych płytach podłogowych Nissana i Renault, wspólnych projektach silników Fiata i GM, stosowanych w Oplu, Saabie, Fiacie i Alfie Romeo, czy zastosowaniu w koncernie Forda (a także w modelach Volvo) silników wysokoprężnych znanych z Peugeota. Końcówki zawieszenia pod względem jakości w wielu samochodach różnych marek są niemal identyczne. Chyba nikt nie sądzi, że Mercedes, BMW, czy Volkswagen produkuje szyby, opony, lampy, elementy metalowo-gumowe zawieszenia, czy akumulatory.


Firmy te mają swoich poddostawców (często tych samych), którzy zaopatrują produkowane przez nie samochody we wspomniane części. Często wykonany z materiału identycznej jakości element (ze względów technologicznych inny jedynie pod względem kształtu) jest w różnych samochodach. Dlatego mówienie o rozlatującym się zawieszeniu w samochodach danej firmy i wytrzymałych podzespołach w produktach innej często jest wynikiem krążącej z ust do ust legendy, a nie faktów.

Mit 2: „Za te same pieniądze kupię sobie lepszy model”

Opłakany skutek może mieć chciwość kupującego. Osoba wybierająca nowy samochód szuka modelu z wyposażeniem w cenie, którą jest w stanie finansowo udźwignąć. Nie każdy wybiera auto z największym silnikiem i najbogatszym wyposażeniem. Wielu klientów po przeliczeniu gotówki zdecyduje się na mniejszy silnik i niższy poziom wyposażenia. Zupełnie inaczej jest wśród kupujących samochody używane. Do wyszukiwarki internetowej wpisują wartość za jaką chcą kupić auto, model i … otrzymują oferty z rozbieżnością cen nawet do 100 %. Kolejnym krokiem jest wyeliminowanie samochodów z wyższą ceną i szukanie taniej oferty. Często jednak niższa cena nie jest wynikiem dobrej woli sprzedającego. Działając w ten sposób łatwo możemy stać się właścicielami „wypasionego” auta nękanego awariami, rdzą lub jednym i drugim. To przypomina zachowanie osoby, która wybiera zgniłe jabłka, odrzucając dobre owoce. Internetowe „okazje” często okazują się być jedynie… okazją dla sprzedającego, który szuka naiwnego skąpca.

Mit 3: „Z dieslem będę jeździć oszczędniej”


Ten błąd popełnia wielu kupujących. Bezgraniczna wiara w oszczędności samochodów z silnikami diesla może okazać się zgubna. Nie ulega wątpliwości, że diesle zużywają mniej paliwa, ale tylko podczas długotrwałej eksploatacji. Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, a na dodatek na krótkich odcinkach, gdy silnik nie może się rozgrzać - nie zaobserwuje niższego spalania, a w portfelu nie zostanie więcej pieniędzy. Przeciwnie: zimą znacznie prędzej niż w modelu benzynowym posłuszeństwa może odmówić akumulator, a jego zakup jest droższy. Większe obciążenie elementów zawieszenia, spowodowane większą masą silnika diesla oznacza ich szybszą wymianę. Dodatki do paliwa, stosowane podczas niskich temperatur szybko pochłoną oszczędności wynikające z kosztów zakupu paliwa, a różnica w cenie w stosunku do benzyny jest coraz mniejsza. Diesel jest tani dla tych, którzy naprawdę dużo jeżdżą.


Mit 4: „Zagraniczni sprzedawcy nie oszukują”

Statystycznie w Niemczech, czy we Francji stosunek ludzi do uczciwości i podejście do pracy są inne, niż u przeciętnego Polaka. Wystarczy jednak przejrzeć niemieckojęzyczne internetowe ogłoszenia sprzedaży samochodów, by zauważyć że sprowadzone do Polski, porównywalne modele dziwnym trafem są tańsze (!!!) niż oferta Niemców. Jak to możliwe? Takie samochody nie są skupowane bezpośrednio od zagranicznych właścicieli, lecz od zorganizowanych grup, zajmujących się tam sprzedażą takich „okazyjnych” modeli. Przekręcanie liczników to jeden z ich najmniejszych grzechów. Wyciągane z załadowanego placu wózkiem widłowym, wyeksploatowane „szroty” są w Polsce poddawane kuracji odmładzającej, a potem czekają na naiwnych chetnych.

Mit 5: „Zimówki dostanę za darmo”

Pierwsze opady śniegu sprawiły, że kupując na giełdzie lub w autohandlu wiele osób pyta czy pojazd ma opony zimowe. Owszem, zdarza się, że są prawie nowe i były używane przez jeden, góra dwa sezony. Jednak większość dodanych „na zachętę” opon ma tylko ładny wygląd. Przy pierwszych opadach śniegu okaże się, że takie opony są nic nie warte, a jadąc na nich stwarzamy tylko zagrożenie dla naszych pasażerów i innych użytkowników dróg. Mówi się, że głupich nie sieją. Sami się rodzą. Tylko dlaczego aż tylu nad Wisłą? Do starych mitów podchodźmy z większym dystansem.

Bogusław Korzeniowski : wp.pl


Co o tym sądzicie?
 
     
 Getik 



Informacje
podkarpackie

Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 40
Skąd: Dębica
Wysłany: 5 Listopad 2009, 12:00   

Nie kupuj samochodu na "F"? Ferrari chętnie bym wziął. W sumie ciekawy artykuł i w większości się z nim zgadzam
 
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 12:15   

Mit 5: „Zimówki dostanę za darmo”

To jak sprawdzić czy dostaliśmy dobre ?
 
     
 max
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 12:19   

wszystko to właśnie mity i fakty, czy to Polska czy inny kraj nieuczciwi sprzedawcy są i będą nikt nie sprzedaje auta po remoncie z nowymi częściami? Bo niby po co robił ten remont dla kupującego? (nie genralizuje bo są wyjątki, ale podkreślam wyjąti!!! czyli może jeden na tysiąc!!!!) Z doświadczenia wiem że zawsze sprzedający ukrywa mniejsze lub większe wady i ciężko jest kupić porządne używane auto!!!
To moja opinia!

:sex:

sprzedający to ten żółty!!! a kupujący, wiadomo!!!
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:20   

hehe no właśnie bo porządnego nikt nie sprzedaje tylko sam nim jeździ :) chyba, że ktoś ma kasy dużo i ma zachciankę kupić sobie inne bo już "to" zbrzydło..
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:59   

Nigdy nie kupi się samochodu używanego w stanie idealnym- każdy samochód z drugiej reki będzie prędzej czy później nękany mniejszymi czy większymi usterkami. Przy czym zawsze warto takim samochodem, przed kupnem odwiedzić diagnostę, lakiernika, jakiegoś mechanika - po to by nie kupić gó*na z plasteliny
 
     
 max
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 15:18   

Finos napisał/a:
Nigdy nie kupi się samochodu używanego w stanie idealnym- każdy samochód z drugiej reki będzie prędzej czy później nękany mniejszymi czy większymi usterkami. Przy czym zawsze warto takim samochodem, przed kupnem odwiedzić diagnostę, lakiernika, jakiegoś mechanika - po to by nie kupić gó*na z plasteliny


100% racja, panie kolego!!!!
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 17:16   

Nie wiem czy słyszeliście jak facet kupował Vectrę w Dixi-Car w Raszynie. Okazało że był przyzwoicie podkręcona na liczniku. Wyczytałem tam jedna ciekawą rzecz a mianowicie że GM Polska ma bazę danych odnośnie wszystkich napraw aut w serwisach autoryzowanych czyli można sprawdzić czy auto z przebiegiem no 120 tys nie miało rok wcześniej przeglądu z przebiegiem 160 tys. Dotyczy to na pewno całej Europy tylko trzeba się do nich zwrócić z zapytaniem. Facet tak doszedł do tego że go walnęli w rogi bo o ile pamiętam auto z przebiegiem rzędu 80 tys miało ładnych kilka m-cy wcześniej przegląd w Niemczech z przebiegiem 160 tys a do tego książka serwisowa zawierała dane wraz z pieczątką serwisu, który w ogóle nie istnieje !
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Listopad 2009, 17:33   

Słyszałem o tym - pamiętam ze tam gościu miał jakieś problemy z tym samochodem. A co do bazy - ta Vectra to chyba była powyżej 2000 roku, wątpię by wcześniejsze były ewidencjowane w ten sposób.
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Listopad 2009, 17:54   Re: Mity i Fakty przy zakupie Opla Corsy

west napisał/a:

Mit 3: „Z dieslem będę jeździć oszczędniej”


Ten błąd popełnia wielu kupujących. Bezgraniczna wiara w oszczędności samochodów z silnikami diesla może okazać się zgubna. Nie ulega wątpliwości, że diesle zużywają mniej paliwa, ale tylko podczas długotrwałej eksploatacji. Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, a na dodatek na krótkich odcinkach, gdy silnik nie może się rozgrzać - nie zaobserwuje niższego spalania, a w portfelu nie zostanie więcej pieniędzy. Przeciwnie: zimą znacznie prędzej niż w modelu benzynowym posłuszeństwa może odmówić akumulator, a jego zakup jest droższy. Większe obciążenie elementów zawieszenia, spowodowane większą masą silnika diesla oznacza ich szybszą wymianę. Dodatki do paliwa, stosowane podczas niskich temperatur szybko pochłoną oszczędności wynikające z kosztów zakupu paliwa, a różnica w cenie w stosunku do benzyny jest coraz mniejsza. Diesel jest tani dla tych, którzy naprawdę dużo jeżdżą.


Ta część to jest napisana chyba na zasadzie najpierw pomysł później uzasadnienie.
Diesel jest oszczędniejszy bo ma wyższą sprawność tak było jest i będzie. Nie ma znaczenia czy kroki czy tez krótkie odcinki itd. Dłużej może sie przez to nagrzewać ale to wszystko.
Decyzja czy sie opłaca polega na zupełnie czymś innym i można to przeczytać w wielu artykułach a tu jakby się gość urwał z choinki.
Auta z silnikiem Diesla są droższe przy takim samym wyposażeniu i to znacznie bo z reguły od 10% do 20% i to jest jedyny powód dla którego warto przeanalizować czy się opłaca. Z wyliczeń wynika że różnica ceny zwraca sie po przejechaniu ok 100 tys km. Rynek rządzi się jednak swoimi prawami i można nieraz dostać diesla o porównywalnych parametrach z benzyną za podobną kwotę i wówczas nie ma sie co zastanawiać. Wszelakie dodatki do paliw to jak sie wybieramy na Syberię a w Polsce nie leje sie niczego od długiego czasu bo nie ma już gwałtownych zmian temperatur np od 0 do -20 w ciągu tygodnia. Różnica w cenie akumulatora minimalna a i zawieszenie pada bo w 98% mają na to wpływ drogi a nie rodzaj silnika.
Sam jeździłem przez 25 lat osobowymi benzyniakami a teraz przesiadłem sie na diesla i nie zgadzam sie zupełnie z tym co napisał ten gość.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Giełda » Kupię samochód » Corsa C » Mity i Fakty przy zakupie Opla Corsy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.