LPG: Nie
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:23 Opel Corsa B 1.4
Witam,
Poszukuje dla mojej żony Opelka Corsy z silnikiem 1.0 12V. Samochód ten będzie użytkowany ... TYLKO w mieście (dojazd do pracy, do sklepu itp) Zależy mi na bardzo niskim spalaniu - jednakże nie chcę pakować doń gazu - dlatego taki mały silniczek 3 cylindrowy.
I teraz pytanie czy jest to odpowiedni wybór gdyż nurtuje mnie kilka pytań:
1) czy silniki 1.2 nie mają podobnego spalania a są lepsze (bo z takimi opiniami się też spotkałem)
2) czy szukać wersji po tzw lifcie (z listwami na bokach) cze przed
3) jak wygląda awaryjność tychże samochodów.
Jeszcze raz podkreślam że szukam autka które będzie użytkowane TYLKO w mieście.
- samochód jest po gradobiciu
- malowana tylna klapa
zastanawia mnie że ten samochód stoi w komisie od zimy więc jakiś okres czasu. Przebieg wygląda na mało realny .. aczkolwiek kierownica + pedały + gałka zmiany biegów nie jest zbytnio zjechana. Oceńcie to swoimi oczami bo może jest coś na co zwrócić szczególna uwagę (poza rzeczami napisanymi w Waszym poradniku)
Ostatnio zmieniony przez monawe 9 Czerwiec 2009, 15:15, w całości zmieniany 1 raz
broneq [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:46
1.2 to taka sam akupa jak 1.0. Ten sam typ silnika, tylko o 1 cylinder większy. Szukaj 1.4. O ile 1.0 podobno spala tyle co maluch, o tyle 1.4 spala około 7 po mieście, a 1.4 ma coś czego nie ma 1.0 - przyspieszenie
Awaryjność Opli jest dość stała (poza silnikami 2.5 V6 w Vectarach i Omegach (oraz Saabach 900 NG)) i dość niska. Jeśli nie ma korozji i na czas (częściej niż zalecał pierwotnie producent) wymienia się paski rozrządu to można śmigać spoko nawet 500tys na silniku (nie dotyczy 1.0 12V i 1.2 16V).
LPG: Nie
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:58
broneq napisał/a:
wymienia się paski rozrządu to można śmigać spoko nawet 500tys na silniku (nie dotyczy 1.0 12V i 1.2 16V).
co masz na myśli pisząc że nie dotyczy .. tych silników ?
broneq napisał/a:
1.2 to taka sam akupa jak 1.0. Ten sam typ silnika, tylko o 1 cylinder większy
dlaczego kupa ?? ze względu na przyspieszenie ?
Jeżeli tylko o to ... to tak jak napisałem wcześniej .. auto TYLKO do jazdy miejskiej - patrz korki ... i to spore ... a zależy mi na niskim spalaniu gdyż będzie to 2 auto w rodzinie i żona sama będzie go eksploatowała a więc i do niego lała paliwo - dlatego taki silnik. Przyspieszenia nie potrzebuje - bo to jest auto 100% na miasto - do przyspieszenia mam Megane Coupe
broneq [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:57
Silniki 1.0 i 1.2 to ta sama rodzina silników na łańcuchu rozrządu, więc wymiana pasków ich nie dotyczy. Dlaczego są marne? Właśnie przez rozwiązanie rozrządu. Silniki z przebiegami już około 100-150tys, jeśli nie były traktowane ściśle wg zaleceń serwisowych często są już na wykończeniu. Zużywają się pompy oleju, które to z kolei wytwarzanym ciśnieniem powinny wytwarzać siłę do napinacza rozrządu. gdy to się nie dzieje przyspiesza się zużycie rozrządu, wałków, popychaczy, zaworów i ogólnie całej głowicy. O ile silnik 1.2 z anglika w dobrym stanie kupi się już za 1000-1200pln, o tyle 1.0 to wydatek o co najmniej 300pln większy, no i należy również doliczyć koszt samej wymiany.
Silniki 1.4 to już inna bajka - znacznie lepsza.
A może pomyślisz o wersji z dieselem Isuzu (1.5)??
LPG: Nie
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 13:35
jednoznacznie wybiliście mi z głowy silnik 1.0 oraz 1.2
faktycznie chyba lepiej ten 1.4 8V z gazem lub 1.5 diesel. Mimo że jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu to z wypowiedzi ludzi z forum wnioskuje że jeżeli będzie się dbało o wymianę oleju i świec to nawet na gazie ten silnik jest nieśmiertelny
Jeżeli macie jakieś uwagi do gazu w tym modelu to będę wdzięczny za informację
LPG: Nie
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 13:59
west - przeglądając oferty z gazem to dochodzę do tego samego wniosku.
mariusz [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 09:17
Witam!!!
Moim skromny zdaniem jesli Corsa B to tylko ze starym sprawdzonym silnikiem 1,4 8 zaworowym silnik moze nie powala dynamika i nowoczesnoscia bo jednak to dosc wiekowa konstrukcja ale jest bardzo trwaly i doskonale znosi gaz.Wynalazki 1,0 czy 1,2 to niestety kiepskie silniki a juz o gazie to nie wspominam.Opel robi dobre i wytrzymale silniki ale ta rodzina im sie kompletnie nie udala.Pozdrawiam Mariusz
LPG: Tak
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 2 Skąd: gdańsk
Wysłany: 12 Październik 2009, 15:15
monawe napisał/a:
co prawda .. po przygodach ale dobrze zrobione i to wyposażenie ... nawet ludzie w serwisie Opla zrobili wielkie oczy ... wersja VOGUE miażdży system
- klima
- skóra
- podgrzewane fotele
- szyberdach
- ori alu Opla z praktycznie nowymi gumami
przebieg potwierdzony 93tyś ....
odgrzeję trochę stary temat...
monawe jeżeli nadal jesteś zainteresowany kupnem takiej perełki i nie masz mocnego ciśnienia, że już już, to ja wiosna lato będę się rozstawał ze swoją i bardzo chętnie oddam w dobre ręce.
mi osobiście udało się namierzyć 3 sztuki w Polsce [ogłoszenia, fora, etc], ale pewnie jest jeszcze klika innych
moja Corsa ma niestety prawie 200k przelatane i widać to po niej.
postaram się zrobić jakieś fotki niedługo to wrzucę na forum...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum