LPG: Nie
Imię: Roman
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Listopad 2009, 18:18
Moje auto: Corsa B 1,2 16 V
Witam!
Trochę jeszcze tutaj błądzę i być może nie w tym miejscu zabieram głos.
Corsę mam od niedawna. Kupiłem ją bez obrotomierza. Kupiłem licznik z obrotomierzem i wydaje mi się, że mam problem. Krótko - mam silnik 1, 2 16 v i sportową skrzynię biegów. Na wolnych obrotach obroty wskazują ok. 700, silnik domaga się zmiany biegów przy niespełna 2000 obr., na postoju przy pedale gazu "do dechy" obroty wskazują max. 4200. Czy tak powinno być?
LPG: Nie
Imię: Roman
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Listopad 2009, 18:46
Moje auto: Corsa B 1,2 16 V
No właśnie, może z tym być problem, ale już odpowiadam, co wiem - wg programu serwisowego Opla ( może to się inaczej nazywa) po wpisaniu nr nadwozia wyskoczyła informacja, że to auto ma "ręczną skrzynię biegów, 5 biegów, sporty", być może wcześniej bzdury napisałem, ale tak mi powiedziano, a generalnie to chodzi mi o informację, jakie obroty powinien wskazywać obrotomierz przy określonych warunkach jazdy.
LPG: Nie
Imię: Roman
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Listopad 2009, 21:05
Moje auto: Corsa B 1,2 16 V
Widzisz kolego zaczyna się problem, nie czuję się na tyle mocny aby z Tobą na takie fachowe tematy rozmawiać - doceń to.
kruszyn1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Listopad 2009, 21:30
kolego, kupiłeś licznik z wersji 3 cylindrowej, od silnika 1.0, indeks możesz mieć ten sam, ale obroty "zlicza" od 3 cylindrów tylko, musisz kupić coś dla 4 cylindrówki
a i nie ma czegoś takiego jak sportowa skrzynia biegów, możesz mieć co najwyżej krótsze przełożenia, ale to byłoby normalnie wyświetlane na obrotomierzu który jest zły...
LPG: Nie
Imię: Roman
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Listopad 2009, 21:38
Moje auto: Corsa B 1,2 16 V
Dzięki Ci bardzo za pomoc w sprawie licznika a co do skrzyni biegów to potocznie nazywa się ją sportową bo ma właśnie krótkie przełożenia, jeszcze raz dzięki
[ Dodano: 10 Listopad 2009, 18:55 ]
A by sprawę licznika zakończyć potwierdzam, że do silnika 1, 2 16 V MUSI!!!! być licznik od takiego właśnie silnika. Dałem się zwieść handlarzom, że wystarczy, aby były takie same indeksy i informacja, że od benzyny. NIE PRAWDĄ JEST, ŻE DO SILNIKA 1, 2 PASUJE LICZNIK ( oczywiście mowa o liczniku z obrotomierzem) OD SILNIKA 1, O - kruszyn 1 miał rację.
Wizualnie praktycznie tych liczników nie można rozróżnić aczkolwiek mam swoją na ten temat teorię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum