nie działający elektrozawór w corsie B
Autor Wiadomość
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 31 Sierpień 2009, 13:55   nie działający elektrozawór w corsie B

Siemka

pisze w takiej sprawie...
kurde kiedyś pisałem gdzieś na jakimś forum(i teraz nie mogę sobie przypomnieć gdzie, ale raczej było to na takim innym forum o Corsie, tylko zapomniałem adresu :kwasny: ) jak miałem problemy z LPG... i ktoś mi tam poradził żebym sprawdził poprawność działania elektrozaworu(tego znajdującego się przy filtrze gazu). Powinien działać tak, że jak się odpali auto, i zdejmie niebieski kabelek z elektrozaworu, to autko powinno zgasnąć. A dziś zauważyłem że jeździłemwłaśnie z odczepionym tym przewodem!! założyłem go, odpaliłem auto, zdjąłem a AUTO DALEJ CHODZIŁO!!
Co jest?? o co chodzi?? proszę o pomoc!
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 31 Sierpień 2009, 14:06   
   Moje auto: Porshe 911


ręczne czy automatyczne przełaczanie lpg/benz?

Elektorzawór:
Jest to urządzenie, które pozwala na przerwanie przepływu benzyny w czasie kiedy samochód jest zasilany gazem. Składa się z zwieracza włączanego cewką magnetyczną i dwóch złączek, wejściowej i wyjściowej. Elektrozawór ten jest wyposażony poza tym w urządzenie przeciw wypadkowe, które pozwala na przywrócenie sposobem ręcznym przepływu benzyny w przypadku awarii instalacji elektrycznej w pojeździe.Także elektrozawór benzynowy jest zamknięty w stanie spoczynku, a otwierany przez dopływ prądu. Jest on umieszczony w komorze silnika między pompą paliwową a gaźnikiem. Także na nim wytłoczona jest strzałka, która wskazuje kierunek przepływu paliwa. Elektrozawór benzynowy musi być umocowany pionowo, z dala od "części niebezpiecznych" komory silnika. Poza tym jego instalacja musi pozwalać na dostęp do urządzenia ręcznego przywracania przepływu. Na końcu należy pamiętać, że elektrozawór benzynowy można zastosować wyłącznie w samochodach gaźnikowych. W tych z wtryskiem, odpowiednie urządzenia mają za zadanie zatrzymać działanie urządzenia wtryskowego

 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 31 Sierpień 2009, 17:35   

yyy sorki za pomyłkę...już wyjaśniam...

chodziło mi o to coś niebieskiego nad filterkiem gazu...(po prawej stronie fotki). Pomyliło mi się z elektrozaworem...(też niebieski :] :] )

zamieszczam fotkę na dole...i to właśnie z tego niebieskiego czegoś nad filterkiem gazu spadł mi kabelek i tak jeździłem nie wiem ile...i moje pytanie brzmi: Od czego to coś jest? jak zapale auto, zdejmę te kabelki to auta nadal chodzi tak samo...
 
     
 cowboy76
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Wrzesień 2009, 23:59   

To niebieskie nad filterkiem, to główny elektrozawór gazu, drugi-przy reduktorze-to dodatkowy.
Ten pierwszy powinien otwierać się po włączeniu zapłonu (powinien "pyknąć")-czuć jak go dłonią złapiesz. Jak nie pyka i samochód chodzi nadal na gazie po ściągnięciu z niego "+" to masz go raczej uszkodzonego i ja bym go jak najszybciej wymienił-ew. zawiesił się w pozycji otwartej.
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 13:38   

no jak odpalę samochód, to jak ściągnę nawet oba kabelki to samochód nadal chodzi... a jak ściągne z tego na reduktorze to samochód gaśnie(czyli działa poprawnie...). A to czyli na tych dwóch kabelkach do tego głównego elektrozaworu(nad filtrem) powinno dochodzić napięcie +12V tak??

a jeśli się zawiesił to co muszę zrobić?? i co może się stać(ew. dziej się) jak ten elektrozawór jest uszkodzony??
 
     
 cowboy76
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 14:30   

Na reduktorze działa ci poprawnie, skoro gaśnie po ściągnięciu wsuwek.
Sprawdź ten drugi, czy przy włączonym zapłonie dochodzi 12V i czy przy wyłączonym-napięcie zanika, bo może sam zaworek jest sprawny, tylko coś masz z elektryką.

Tak, powinno dochodzić 12V do każdego z tych zaworków. Lepiej żeby działał, bo to jest gaz i z tym nie ma zabawy-wyobraź sobie, że ten drugi w reduktorze też ci przestaje działać? :orany:
Gaz ucieka każdą dziurką...
Ostatnio zmieniony przez cowboy76 5 Wrzesień 2009, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 15:14   

cowboy76, wiesz co, na przekręconym zapłonie nie ma napięcia...ale jak już zapale silnik, to napięcie się pojawia...
 
     
 cowboy76
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 00:00   

To dziwne, że dopiero przy włączonym silniku ci się to otwiera? Po przekręceniu zapłonu chyba powinno się już pojawić tam zasilnie-sam już nie wiem...

Ps. Jaką masz instalację 1 czy 2 gen.?
I na czym zwykle odpalasz? Masz możliwość wyboru Pb/Gaz, czy w pełni zautomatyzowane?
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 14:04   

mam instalke 1 gen.

mam 2 opcje odpalania:
I. Zapalam na benzynie i jak przegazuję to przełącza się na gaz
II. Zapalam na samej benzynie
 
     
 hubert


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Kłoczew
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 09:04   nie działający elektrozawór w corsie B

Kolego maxxxior jak ściągniesz te kabelki z elektrozaworu to silnik powinien chodzić tyko na benzynie a na gazie gaśnie, ja miałem to samo. Mam tą samą instalacje. Przy niedziałającym elektrozaworze gaz nie dochodzi do parownika
 
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 13:51   

no ale mi na gazie nie gaśnie!!! :kwasny:

i wczoraj jak się rozpędzałem tak do 100-120km/h i wrzucałem na luz, to czasami mi gasł ...ale to wina leży chyba po stronie źle wyregulowanej śrubie na parowniku, do regulacji obrotów na biegu jałowym...i mam pytanko, czy jest jakieś optymalne ustawienie tej śruby??? bo coś ostatnio pokręciłem i mi kijowo chodzi troche na luzie... :kwasny:
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 13:59   
   Moje auto: Porshe 911


trochę babolsko ci to wytłimaczę!
1) zakręć na max
2) odkręć na 2.5 obrotu - zobacz czy nie faluje i jakie masz obroty przy tym ustawieniu
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 15:18   

oki, później to sprawdzę bo w tej chwili jestem na poczekaniu na przewody którymi idzie płyn chłodniczy do parownika, bo mi popękały :kwasny: :kwasny: :kwasny: i jak już to złoże wszystko, to wieczorem napisze co i jak.

Tylko z tymi obrotami to będzie ciężko bo mam wersje bez obrotomierza... :(

[ Dodano: 7 Wrzesień 2009, 23:33 ]
no więc to "2 i pół obrotu", nie zadziałało... silnik od razu gasł... musiałem podkręcić jeszcze ok 2 obrotów... ale i tak dziwnie jakoś chodzi... :(
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Instalacje paliwowe » Instalacje LPG
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.