Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 10:10
Centralny zamek - problemy i drżenie
Autor Wiadomość
 shw
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 17:52   Centralny zamek - problemy i drżenie

Mam problem z centralnym zamkiem montowanym już jakiś czas temu w mojej Corsie B - 5 drzwi.
Początkowo przez min. rok wszystko działało ok, nawet w zime nie było problemów. Ostatnio jednak zauważyłem, że po otwarciu czasami zamki drżą - tzn. słychać jakby chciały się zamknąć, ale nie mogą. Wszystko to niezależnie czy przy włączonym silniku czy nie oraz niezależnie od pogody (początkowo myslałem, że może chodzi o wilgoć).
Pojechałem do salonu Opla, zostawiłem samochód, czekałem, czekałem, w końcu go zrobili, policzyli więcej, niż dałem te kilka 1.5 czy 2 lata temu za centralny, pan mnie obsługujący niespecjalnie orientował się co było nie tak - nie chciało mi się czekać, więc zapłaciłem i pojechałem. Przez kilka miesięcy działało znowu ok, aż ostatnio znowu się coś popsuło. Najpierw zamek przestał działać w jednych drzwiach ("zatyczka" działa luźno, jakby nie była podłączona do silniczka), potem zamki znowu zaczeły drżeć, a w ten weekend zauważyłem, że w drugich drzwiach zamek działa tylko przy otwieraniu, zamykać już ich nie zamyka, natomiast w trzecich niby zamyka drzwi ("zatyczka" się opuszcza), ale za pierwszym razem można je otworzyć - dopiero po ponownym zatrzaśnięciu drzwi są zamknięte.
Nie chce mi się znowu jechać do salonu, żeby policzyli jakąś chora kwotę za "naprawę", bo wątpie, że uznają, że nie naprawili tego za pierwszym razem i zamek znowu przestanie działać za kilka tygodni/miesięcy.
Co mogło się zepsuć? Warto to naprawiać? Może lepiej kupić nowy - ale jężeli tak, to jaki, żeby znowu nie było problemów?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 17:57   

Mechanizmy mają na pewno jakaś regulacje (w miejscu gdzie są przykręcone do drzwi) zobacz czy sie nie poluzowały jakieś śrubki i nie poprzestawiały, przesmaruj elementy ruchome, sprawdź czy wszystkie cięgna są proste (czy sie nie powykrzywiały pod wpływem działanie zamka). No i pytanie czy zamek centaralny jest orginalny, oplowski, czy jakiś uniwersalny?
 
     
 shw
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 18:12   

Zamek uniwersalny, kupiony kiedyś na Allegro - coś jak na tej aukcji, tylko że do 4 drzwi.
Samo nie działanie zamka w którychś drzwiach może być spowodowane czymś co wymieniłeś, ale już drżenia zamków chyba nie wyjaśnia. To nie jest drżenie "mechaniczne" (tzn. np. spowodowane poluzowaniem i lataniem zamka podczas jazdy) - wyraźnie słychać działanie mechanizmu, jakby dostawał napięcie/sygnał, ale nie do końca, więc zamki nie zaskakują, tylko tak drżą.
Druga sprawa, że niespecjalnie mam gdzie i jak (pod względem umiejętności/doświadczenia) rozkręcać drzwi, żeby dostać się do zamków.
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 18:18   

shw napisał/a:
akby dostawał napięcie/sygnał, ale nie do końca, więc zamki nie zaskakują, tylko tak drżą.
Siłowniki mają wyłącznik przepięciowe, jak natrafiają na zbyt duży opór to przestają działać.


shw napisał/a:
Druga sprawa, że niespecjalnie mam gdzie i jak (pod względem umiejętności/doświadczenia) rozkręcać drzwi, żeby dostać się do zamków.

No to chyba jedynie zostaje jechać do mechanika, bo raczej magicznie bez rozkręcania drzwi tego nie naprawisz. Choć samo ściągniecie tapicerki z drzwi nie jest dużym problemem.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 18:41   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Wg mnie to silniczki padły. Kup jeden nowy ( koszt ok 15 zl) i wymień jeden. Jeśli będzie lepiej ( a wg mnie napewno) to pozostanie ci wymienić pozostałe 3.
( miałem podobnie, też silniczki wariowały i w baardzo podobny sposób jak u ciebie.)
 
 
     
 malysz01



Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 38
Skąd: Pruchnik
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 21:21   

Podepnę się pod temat. Ja mam taki problem, że czasami nie mogę zamknąć drzwi od strony kierowcy. Chcę przekręcić kluczyk w zamku w prawo, ale nie mogę. Zamek nie da sięprzekręcić. Musze iść na drugą stronę i zamykać drzwi od strony pasażera. Co to może byc?
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 21:30   

malysz01 napisał/a:
Zamek nie da sięprzekręcić

No to usterka mechaniczna wkładki zamka, może sie zacina, spróbuj wpsikać do środka trochęWD40.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 14:37   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


malysz01 napisał/a:
Zamek nie da sięprzekręcić.

tak jak mówi finos. To od ciągłego używania zamku na pilota, a nie kluczyka.
 
 
     
 malysz01



Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 38
Skąd: Pruchnik
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 22:02   

dudu napisał/a:
malysz01 napisał/a:
Zamek nie da sięprzekręcić.

tak jak mówi finos. To od ciągłego używania zamku na pilota, a nie kluczyka.


pilota nie mam :looka: jedyna opcja to tylko kluczyk ;)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 09:54   

malysz01 napisał/a:
pilota nie mam jedyna opcja to tylko kluczyk


Jak wiadomo kluczyki nie są sterylnie czyste, wkładając je do zamka przenosisz brud z nich do wkładki i ona sie z czasem nim zapycha i blokuję. Wpryskaj do środka trochę WD40, włóż kilka razy kluczyk, poruszaj nim, przekręć go i powinno być dobrze.
 
     
 malysz01



Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 38
Skąd: Pruchnik
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 10:06   

Ok. Zrobię tak ;)
 
 
     
 shw
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Sierpień 2009, 21:01   

poprawiłem dzisiaj zamki:
jeden który wcale nie działał był źle dokręcony - drut od silniczka i odpadl od drutu od "zatyczki" (dobrze, że nie rozbił szyby przy okazji)
drugi który tylko sie otwierał był też źle dokręcony i się ślizgał
trzeci - tylni - musiałem "rozbroić", bo mechanik zamontował go tak, ze drut od zamka zawadza o mechanizm zamka (plastikową część zmieniająca ruch pionowy w poziomy zamka) i zamek raz zaskakiwał a raz nie, więc wolałem na razie wyjąć drut z silniczka od zamka.

i tutaj pojawiają się moje 2 pytania:
1. jak zdejmuje się pokrętła od szyb (Corsa B), zeby móc zdjąć całkiem te pokrycie drzwi?
2. czy tego silniczka nie możnaby zamontować poziomo - bezpośrednio do tego drutu idącego do zamka, zamiast do tej zatyczki w drzwiach, jak to się chyba zwykle robi? wtedy nie byłoby żadnego tarcia, zawadzania.

aha - na razie zamki przestały drżeć - poobserwuje co dalej.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 19:49   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


shw napisał/a:
czy tego silniczka nie możnaby zamontować poziomo - bezpośrednio do tego drutu idącego do zamka, zamiast do tej zatyczki w drzwiach, jak to się chyba zwykle robi?

pewnie, że sie da. wywiercasz 2 otwory do przykręcenia siłownika, troszke odginasz metalową prowadnicę i gotowe. Tak to wygląda:
http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/img4.jpg
co prawda to foto z astry, ale tak samo można w Corsie zrobić
shw napisał/a:
. jak zdejmuje się pokrętła od szyb (Corsa B), zeby móc zdjąć całkiem te pokrycie drzwi?

tu masz poradnik:
http://www.klubcorsa.pl/t...ie-b-vt1645.htm
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Centralny zamek - problemy i drżenie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.