[ Corsa B] Swap silnika 1,8
Autor Wiadomość
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 21:55   [ Corsa B] Swap silnika 1,8
   Moje auto: Porshe 911


Pytanie jak w temacie:

mam 1,4 c14nz
chcę

1,8 litra C18NZ

pytania:

a) skrzynia - podejdzie? czy tutaj jest F16?
b) wiązki , kable
c) komputer? jest?
d) co dodatkowego?
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 01:29   

Jak dla mnie potrzebujesz wiązkę , skrzynie F16 ( niewiem jaka jest przy 1.8 ), komputer napewno , zbiorniczek wyrównawczy z 2 wejsciami , zapewne trzeba będzie dorobić łapę bo to już jest Big Block ( o ile się nie mylę ) więc wtedy dojdzie jeszcze podłużnica , piasty ( mam od kadeta do przetoczenia ) , półosie z przegłubami ... i mam nadzieje że to wszystko jak oczymś zapomniałem to prosze dopowiedzieć
 
     
 Gnejsik


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Rybnik
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 09:54   

Hmmm ogólnie to jaki widzisz sens wsadzania c18nz ?? Jest to big blok czyli dużo zabawy z nim, cieżki silnik, słabo obeznany temat, no i tylko 90KM (o ile dobrze poczytalem) To juz moim zdaniem lepiej wsadzic c16xe które jest small blokiem, nie waży tyle, swap jest bezproblemowy...
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 10:41   
   Moje auto: Porshe 911


tak ale z v8 na 16 to wiązki , kable, noye komuper? i jest bardziej kolizyjny!? i za ile moge komplet dostać? 1.6? ktoś się w cenach orientuje? ps: nie( chce 2.0)
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 12:28   

Ja też chyba będe jednak się zabierał za small block bo z big blockiem jest ZDECYDOWANIE za duzo roboty ( jak narazie )

A taki 1.6 16v no to trzeba by popatrzeć jeszcze nie szukamłem na allegro była jedna rozbita corsa b z takim silnikiem za 1800zł i to jest najlepsza opcja !
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 16:11   

Ja zrobiłem swap z 1.2 na 1.6 16V jak cos to niech do mnie pisze:)
 
 
     
 Gnejsik


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Rybnik
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 22:14   

west jeśli chcesz dobrego, nie psującego się silnika to 2.0 8V (115KM) aczkolwiek jest to big blok wiec dużo rzeczy trzeba zmieniac :) small blocki z cors zdecydowanie lepiej chcą pasowac i nie ma z nimi takich kłopotów... aczkolwiek 1,6 16V lubi spalac duże ilości oleju ... a poza tym jest ich mało... dobrą i w miare tanią opcją jest też c16se z astry (1,6 8V) o mocy 100KM i ładnym przyspieszeniu ;) Koszt takiego silnika to ok 800-1000zl a nie jak z c16xe czy x16xe 1500+
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 01:50   

Dokładnie 1.6 8v jest spoko ale większe możliwości grzebania sią w 1.6 16v
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 07:25   
   Moje auto: Porshe 911


Gnejsik napisał/a:
dobrą i w miare tanią opcją jest też c16se z astry (1,6 8V) o mocy 100KM


1) skrzynia moja podejdzie?
2) co trzeba zmienić? - czy po prostu zakładam i finoto? :zalamany:
 
     
 Gnejsik


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 08:40   

nie wiem jaką Ty masz skrzynie... ja i tak radziłbym kupic f16 z tego względu że jest po prostu mocniejsza ;) Nie wiem czy z elektryka jest jakis problem ale podejrzewam ze powinno byc w miare Plug&play...

No i dobrze byłoby miec jakies zawieszenie sportowe... potem hamulce zrobic (256x24) bo przede wszystkim bezpieczeństwo
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 14:06   

Plug & Play jest właściwie całkowity :

-komputer zostaje
-wiązka zostaje
-łap nie trzeba dorabiać
-hamulce jak mówi Gnejsik,
-skrzynie warto zmienić
-Jesli wsadzasz silnik na wielopunkcie (MPI) a Twój obecny silnik jest na jednopunkcie (SPI) to musisz wymienić również pompe paliwa na pochodzącą z wielopunktu.
- pół osie są takie same ( więc niema potrzby wymiany )
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Wrzesień 2009, 23:36   

West mam coś dla Ciebie

http://corsasport.co.uk/b....php?tid=495555
 
     
 Chycu


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Październik 2009, 11:56   

To ja się podepnę pod temat... Widzę, że wszyscy w sumie są zgodni, że z 1,6 8V jest najmniej roboty... Powiedzcie mi: z jakich modeli taki silnik będzie pasował? Na allegro znalazłem taki z Astry 2000r., był jeszcze z Vectry. Czy rocznik musi się zgadzać, czy jeśli wezmę nowszy silnik Ecotec(już tak fajnie zabudowany) to też się nada?
 
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 12:07   

Taki silnik x16sz czyli 1.6 8v to czy z vectry czy astry jest taki sam.

Kod:
http://zloty.supermedia.pl/silniki.html
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 19:02   

ale "wszyscy piszą" o c16se czyli 1,6 8v 100KM
taki był w astrach ztcw roczniki 93-95 tylko...

ten co podał Marces ma 75KM tylko...
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 22:12   

wiesz chodziło o podanie przykładu , a dlatego też dałem link do innych silników. A porównać można tak samo c20xe - czy z vectry czy astry czy też calibry jest taki sam.
 
     
 Grzegorz Zając
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 27 Październik 2009, 18:58   

Może by tak poświęcić stronkę na instrukcję czy opis swap'a ?
Zainteresowanie jest spore ... także z mojej stronki :protest:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Swap silnika 1,8
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.