Wysłany: 13 Sierpień 2009, 14:19 jak najlepiej spuścić płyn chłodniczy?
witam.
jak w temacie, Jak najlepiej spuścić płyn chłodniczy?? Opcja ze zdjęciem tego grubego węża od silnika do chłodnicy raczej odpada, bo niedość że ostatnio się cały zalałem, to jeszcze pół garażu, a płynu do bańki spuściłem 2 litry... :] :kwasny:
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 15:43
Moje auto: Laguna II PHII
Witam, nie wiem czy jest w CB jakiś korek spustowy ale jeżeli niema to właśnie zostaje zdjąć węża a jak nie chcesz to możesz wykręcic czujnik temperatury, ja bym osobiście wolał sciągać węża - mniejsze ryzyko , pamiętaj o zagrzaniu samochodu do momentu otwarcia dużego obiegu oraz włączeniu ogrzewania (żeby płyn z nagrzewnicy też splynął)
powodzenia
maxxxior [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 19:46
a skąd mam wiedzieć kiedy otworzy się duży obiekt?
i czy ogrzewanie mam włączyć na ciepłe czy zimne?
kurde, ale jak nagrzeje silnik, to jak się znowu zaleję to się wkońcu poparzę :kwasny:
LPG: Nie
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 20:39
ja tam spósciłem przez ta gomowa rurke do miski i bez zadnych ceregieli z grzaniem silnika itp.
REGULAMIN FORUM FKC (Wyciąg) pkt 4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 13 Sierpień 2009, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 22:27
Moje auto: Laguna II PHII
maxxxior, duży obieg sie otwiera jak silnik łapie temperature roboczą tj około 90*(z reguły przy 85* sie otwiera), ogrzewanie właczyć na ciepłe, dlatego że ciepłe powietrze które leci z wentylacyjnych otworów to powietrze ogrzane przez nagrzewnice która jest połączona z obiegiem chłodzenia silnika
płyn chłodniczy na tzw. "małym obiegu" krąży przez silnik - nagrzewnice(jeżeli jest otwarta [czyt. pokrętło sterowania nawiewami jest ustawione na ogrzewanie środka/na ciepło/] - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, jeżeli silnik osiągnie temperature roboczą wtedy termostat otwiera "przejście" na chłodnice,
jak to zrobić żeby się nie poparzyć:
1. zimny silnik - sciągnięcie węża z chłodnicy
2. zagrzanie silnika
3. otwarcie dużego obiegu - reszta płynu z układu wypływa przez ową rurkę
4. gasimy silnik żeby sie nie usmażył - powinna jeszcze resztka płynu sie wylać
5. zakładamy węża na chłodnicę
6. zalewamy płyn do zbiorniczka
7. zapalamy samochód
8. utrzymujemy poziom płynu w obrębie skali
9. po otwarciu dużego obiegu (łatwo to zobaczyc jak nagle zniknie dużo płynu ze zbiorniczka) odpowietrzamy układ (powinien być odpowietrznik na ktorymś przewodzie)
10. na ciepłym silniku poziom płynu powinien sie znajdować w połowie skali
11. polecam zbadać stan korka zbiorniczka płynu chłodzącego - jest to korek ciśnieniowy i powinien sie otwierać pod wpływem wiekszego ciśnienia - chroni to układ chłodzenia przed rozerwaniem
AD4. nie wiem jak to jest w corsie ale przy wymianie pompy wody w Peugeocie 206 konieczne było wlanie nowego płynu chłodzącego z tego względu ze pompa wody była smarowana glikolem (informacje taka dostałem od mechanika - nie wiem ile w tym prawdy) także po wypuszeniu wody radze za długo silnika nie dogrzewać - lepiej nie ryzykować uszkodzenia pompy wody
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum