Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 08:59
jak najlepiej spuścić płyn chłodniczy?
Autor Wiadomość
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 14:19   jak najlepiej spuścić płyn chłodniczy?

witam.
jak w temacie, Jak najlepiej spuścić płyn chłodniczy?? Opcja ze zdjęciem tego grubego węża od silnika do chłodnicy raczej odpada, bo niedość że ostatnio się cały zalałem, to jeszcze pół garażu, a płynu do bańki spuściłem 2 litry... :] :kwasny:
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 15:43   
   Moje auto: Laguna II PHII


Witam, nie wiem czy jest w CB jakiś korek spustowy ale jeżeli niema to właśnie zostaje zdjąć węża a jak nie chcesz to możesz wykręcic czujnik temperatury, ja bym osobiście wolał sciągać węża - mniejsze ryzyko ;) , pamiętaj o zagrzaniu samochodu do momentu otwarcia dużego obiegu oraz włączeniu ogrzewania (żeby płyn z nagrzewnicy też splynął)

powodzenia :)
 
 
     
 maxxxior
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 19:46   

a skąd mam wiedzieć kiedy otworzy się duży obiekt?
i czy ogrzewanie mam włączyć na ciepłe czy zimne?

kurde, ale jak nagrzeje silnik, to jak się znowu zaleję to się wkońcu poparzę :kwasny:
 
     
 fi'zi:k


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 20:39   

ja tam spósciłem przez ta gomowa rurke do miski i bez zadnych ceregieli z grzaniem silnika itp.

REGULAMIN FORUM FKC (Wyciąg) pkt 4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 13 Sierpień 2009, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 22:27   
   Moje auto: Laguna II PHII


maxxxior, duży obieg sie otwiera jak silnik łapie temperature roboczą tj około 90*(z reguły przy 85* sie otwiera), ogrzewanie właczyć na ciepłe, dlatego że ciepłe powietrze które leci z wentylacyjnych otworów to powietrze ogrzane przez nagrzewnice która jest połączona z obiegiem chłodzenia silnika

płyn chłodniczy na tzw. "małym obiegu" krąży przez silnik - nagrzewnice(jeżeli jest otwarta [czyt. pokrętło sterowania nawiewami jest ustawione na ogrzewanie środka/na ciepło/] - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, jeżeli silnik osiągnie temperature roboczą wtedy termostat otwiera "przejście" na chłodnice,

jak to zrobić żeby się nie poparzyć:

1. zimny silnik - sciągnięcie węża z chłodnicy
2. zagrzanie silnika
3. otwarcie dużego obiegu - reszta płynu z układu wypływa przez ową rurkę
4. gasimy silnik żeby sie nie usmażył - powinna jeszcze resztka płynu sie wylać
5. zakładamy węża na chłodnicę
6. zalewamy płyn do zbiorniczka
7. zapalamy samochód
8. utrzymujemy poziom płynu w obrębie skali
9. po otwarciu dużego obiegu (łatwo to zobaczyc jak nagle zniknie dużo płynu ze zbiorniczka) odpowietrzamy układ (powinien być odpowietrznik na ktorymś przewodzie)
10. na ciepłym silniku poziom płynu powinien sie znajdować w połowie skali
11. polecam zbadać stan korka zbiorniczka płynu chłodzącego - jest to korek ciśnieniowy i powinien sie otwierać pod wpływem wiekszego ciśnienia - chroni to układ chłodzenia przed rozerwaniem

AD4. nie wiem jak to jest w corsie ale przy wymianie pompy wody w Peugeocie 206 konieczne było wlanie nowego płynu chłodzącego z tego względu ze pompa wody była smarowana glikolem (informacje taka dostałem od mechanika - nie wiem ile w tym prawdy) także po wypuszeniu wody radze za długo silnika nie dogrzewać - lepiej nie ryzykować uszkodzenia pompy wody :)

powodzenia :)
 
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 25 Październik 2009, 21:27   

a w jakim celu chcesz wogóle spóscić ten płyn?
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 25 Październik 2009, 21:29   
   Moje auto: Porshe 911


Jasioracek napisał/a:
a w jakim celu chcesz wogóle spóscić ten płyn?


90% wymiana płynu z letniego na zimowy :)
10% wymiana płynu bo stary
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 25 Październik 2009, 23:08   

13 sierpnia to jedynie ,że stary;p
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.