LPG: Nie
Wiek: 35 Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 23 Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 20:28
Z moich obserwacji dźwięk zależy zarówno od stopnia zużycia łańcucha/napinacza/szyn jak i od oleju... Na półsyntetyku chodzi głośniej niż na mineralnym (półsyntetyk rzadszy jest jednak niż mineral), to samo jak silnik jest już rozgrzany i olej złapie temp. też jest inaczej (głośniej).
W mojej Corsie na chwilę obecną (półsyntetyk, nigdy nie wymieniany rozrząd, na liczniku 160tyś, kręcony pewnie na drugie tyle) przy zrobieniu tych 30km po mieście silnik klekocze prawie jak w dieselku. Delikatniej, ale jednak podobnie :) Niestety, nie wiem jak powinien brzmieć silnik nówka, ale zamierzam się przekonać jeszcze w tym miesiącu :)
drobne sprostowanie - w Corsie 1.2 16V 75KM i 80KM jest łańcuszek, w Corsie B 1.2 8V 45KM jest pasek, w silniku 1.4 16V 90 KM oraz 8V 60 KM jest pasek..
Witam Was Wszystkich!
Od kilkunastu już dni słyszę jakieś dzwonienie z pod maski. Dzieje się to gdy samochód np. stoi w korku i chodzi na wolnych obrotach oraz gdy ruszam, wrzucając pierwszy bieg.
Jest to dźwięk niski, takie jakby buczenie, może dzwonienie.
Jest to corsa b 1.0 ecotec 12V na łańcuszku.
Przebieg wynosi dokładnie 173 tys., auto w tym roku ma 12 lat.
Obawiam się, że jest to rozrząd.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
Paweł
LPG: Nie
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 27 Skąd: śląsk
Wysłany: 28 Kwiecień 2012, 11:59
Witam, chciałbym sie dowiedzieć (a właściwie się upewnić) od Was klubowicze, co wchodzi w skład wymiany rozrządu w Corsie 1.7 DTI. (jakie części - co warto przy okazji wymienić)
Nie mam pewności co do przebiegu, ani wymiany rozrządu.
Chciałbym to zrobić porządnie i jak sie należy.
W moim drugim aucie, np. wiem, że przy okazji wymiany rozrządu warto było wymienić pompe wody.
mam takie pytania jaki mi się nasuwają na myśl:
1. czemu jedne wersje mają pasek inne łańcuszek? Z tego co widzę to nie zależy to od pojemności. To takie widzi-mi-sie Opla?
2. czy tam gdzie jest pasek czyli np w mojej 1.4 V16 technicznie da się zamienić na łańcuszek? Takie coś w ogóle sie stosuje?
3. podczas tej wymiany, wymienia się również pompę wody. Pytanie czy może ona być powodem że brum brum się grzeje podczas jazdy w korku? Ponieważ podczas wakacji ten problem mi dość mocno doskwierał. Niema znowu tego problemu jak jadę z predkoscia powyżej 40-50km/h
4. po czym najłatwiej rozpoznać że pasek jest do wymiany? Łańcuszek słychać, ale pasek?
5. czy są w rozrządzeni jakieś rolki które są niedemontowalne albo demontaż ich wymaga rozebrania silnika?
LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 57 Skąd: opolskie
Wysłany: 15 Listopad 2013, 07:34
zamienić paska na łańcuch się nie da, pompę wody lepie zmienić, od razu też termostat i problemy z grzaniem powinny minąć, pasek się wymienia po określonym przebiegu a nie gdy coś się z nim dziee bo to za późno, komplet rozrządu składa się z rolek, które też się wymienia.
a czy jest jakaś część rozrządu której nie da się wymienić, a podczas pracy silnika wywołuje świst podobny do tego jaki czasami wydają ptaki? Nie jest to świst ciągły tylko taki stały co równy odstęp czasu. Jeżeli to coś pomoże to jutro zamieszczą nagranie tego dźwięku.
Dźwięk ten pojawił się jakiś czas dłuższy temu, ale nie wiem po czym to było. Pierwotnie podejrzewałem pasek klinowy ale to nie on bo jest ok z nim.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum