Przesunięty przez: Kaszubski
12 Kwiecień 2016, 19:16
Wymiana licznika do corsy
Autor Wiadomość
 wicher44
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 12:43   Wymiana licznika do corsy

Witam. Mam małe pytanie kolega ma Corse. Ma w niej licznik bez obrotomierza a chciał by założyć z obrotomierzem (oba liczniki elektroniczne). I tu pytanie ciężko dostać licznik z jego indeksem i po drugie co ważniejsze nie chce zmieniać przebiegu samochodu. A więc chciał by przełożyć cały mechanizm prędkościomierza ze swojego starego licznika do nowego z obrotomierzem czy jest to możliwe elektronika będzie pasować? Oczywiście pomijając fakt tarczy i wskazówki. Tylko chce samą elektronikę przełożyć. Jest to możliwe? Na oko śrubki pasują (widziałem tylko na zdjęciu) nie widziałem elektroniki. Może ktoś inny coś wie na ten temat i się wypowie? Z góry dzięki.
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 13:12   

O ile mechanizm fizycznie będzie pasował (dziurki itd.) to elektronika powinna działać, bo to co steruje prędkościomierzem mieści się w całości pod tarczą.
 
     
 wicher44
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 13:41   

Tak jak już pisałem raczej pasuje ale to niestety tylko z widoku na tzw. oko :( coż chyba trzeba będzie dostać jakiś licznik i na nim kombinować. A tak jeszcze z ciekawości licznik od tigry I pasuje do corsy B?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 15:05   

wicher44 napisał/a:
A tak jeszcze z ciekawości licznik od tigry I pasuje do corsy B?
Pasuje - oczywiście trzeba też patrzeć na indeks.
 
     
 padirafcio


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 5 Lipiec 2009, 18:07   

także myśle że będzie pasował:)
ja u mnie mam założony właśnie z obrotomierzem ale kompletny i wszystko gra :super:
 
 
     
 wicher44
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 16:42   

Finos napisał/a:
trzeba też patrzeć na indeks.


Jak rozumiem indeks jest ważny przy prędkościomierzu tylko tak? Ale ja pisałem że całą elektronikę prędkościomierza chce wymienić ze starego licznika. Więc po co mam patrzeć na indeks?
 
     
 padirafcio


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 17:19   

tylko że nie które liczniki zaczynają się od zera a inne od 20 i na to właśnie musisz zwrócić uwagę.
mówisz że nie chcesz zmieniać przebiegu samochodu to po prostu w tym nowym liczniku ustawiasz taki przebieg jaki jest na twoim i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie :hyhy:
 
 
     
 wicher44
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 20:47   

padirafcio napisał/a:
tylko że nie które liczniki zaczynają się od zera a inne od 20 ustawiasz taki przebieg jaki jest na twoim i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie :hyhy:


Z tego co wiem to od 20 są tylko wersje bez obrotomierza a z obrotomierzem tylko od 0.
 
     
 padirafcio


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 14:25   

ja mam przy swojej obrotomierz i mam licznik od 20
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 14:48   

Nie ma różnicy czy licznik jest z obrotomierzem czy nie. I do takie i do takiego są liczniki od 0 km/h i są od 20 km/h. Ba, są liczniki do 200 km/h i do 220 km/h, a obrotomierze do 7 tys i do 8 tys. Trzeba dobrać dopowiedzi i żeby się jeszcze indeks zgadzał.
 
     
 padirafcio


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 15:07   

czyli indeks musi się zgadzać bo jak widać wariantów jest bardzo dużo
 
 
     
 kolorowa_kredka


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 37
Dołączyła: 09 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 16:42   

W mojej Corsie ktoś kiedyś też wpadł na pomysł, że chce mieć obrotomierz. Wyszło z tego takie coś, że właśnie środek był cały kombinowany i na dodatek istnieje podejrzenie, że zamiast do benzyny to ktoś włożył licznik od disla. W efekcie podczas jazdy zapalała się kontrolka silnika i licznik zaniżał prędkość o conajmniej 10km/h, było to uciążliwe. Ktoś miał wymarzony obrotomierz a mnie ( mojego osobistego mechanika ;) kupę zachodu i szukania kosztowało wymienienie go na taki bez obrotmierza.
Teraz Corsa ślicznie śmiga, bez kontrolek, bez oszukaństwa :D Także ja jestem przeciwna takiemu kombinowaniu, mam uraz, że zaraz coś będzie chodzić nie tak jak powinno.. i żeby taki licznik wymienić to pewnie potrzeba dużo wiedzy i rozwagi.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 16:47   

kolorowa_kredka napisał/a:
Także ja jestem przeciwna takiemu kombinowaniu
Takiemu partactwu jak u Ciebie to my tez jesteśmy przeciwni, ale tutaj piszemy jak to zrobić by było ok.
 
     
 marek-rz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Październik 2009, 12:33   

Ja zmieniłem licznik z indeksem w-1150 na licznik z tigry w-1121 pomiędzy tymi licznikami jest tylko taka różnica jest taka ze licznik jest do 220, lecz nie ma żadnych problemów z żadną ze wskazówek. Mogę śmiało stwierdzić ze licznik w-1150 od w-1121 różni się tym o czym pisałem wyżej. :super:
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Październik 2009, 13:16   

marek-rz napisał/a:
Ja zmieniłem licznik z indeksem w-1150 na licznik z tigry w-1121


Jesteś w 100% pewien że nowy licznik wskazuje prawidłową wartość prędkości? Sprawdziłeś to jakoś czy na oko Ci się tylko tak wydaje?
 
     
 marek-rz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Październik 2009, 13:45   

Sprawdzałem z nawigacją, i wszystko się zgadza.
 
     
 Chrusta


Informacje
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 4
Skąd: Piotrków Kuj.
Wysłany: 16 Październik 2012, 16:55   

Poszukałem trochę, na tym forum znalazłem chyba tylko 3 wątki na ten temat.

Mam licznik z linką, bez obrotomierza.

Teraz pytanie: w licznikach z obrotomierzem gniazdo linki nie jest położone centralnie, na środku licznika (z tyłu), tylko bardziej z boku. Po zamianie nie będzie nic przeszkadzać? Będzie licznik pasował?

Drugie pytanie, jak założę licznik z obrotomierzem ale bez linki, to da się jakoś podprowadzić sygnał do prędkościomierza? Bo z obrotomierzem to wiem co i jak.

Trzecia sprawa. Całe to zamieszanie z indeksami liczników. Ktoś gdzieś pisał, że podpiął z innymi i bez ciągnięcia dodatkowych kabli działało, gdzie indziej znowu piszą że muszą być zgodne numerki, to jak to jest? Ja w elektronice siedzę od dzieciństwa, także jeśli trzeba by coś przerabiać to nie ma problemu.

Pozdrawiam.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Październik 2012, 19:21   
   Moje auto: AG Z14XEP


indeks w licznikach elektronicznych mówi o ilości impulsów na 1 km. zakładając że oryginalnie w aucie masz licznik z indeksem K=1000 (wartość z kosmosu), a zmienisz sobie licznik na taki z indeksem K=2000. Oczywiście, że licznik będzie coś pokazywał, ale będą to wartości nieprawdziwe. Teoretycznie prędkość będzie pokazywał zgodnie z proporcjami 1000/2000, czyli w naszym przypadku 2 razy za niską niż faktycznie. Tak więc pod względem poprawności wskazywanego wyniku pomiaru muszą być indeksy zgodne, a nie dlatego by licznik w ogóle zadziałał.

Jeśli chodzi o 'przestrojenie' licznika z indesem K= X na taki by działał jak z indekem K = Y - kiedyś już myślałem nad tym, otworzyłem swój licznik z ciekawości co w nim siedzi i lipa. Do niczego nie doszedłem, jedyne co mi przyszło do głowy to zewnętrzny układzik zamieniający częstotliwość impulsów w proporcjach Y/X [Hz/Hz], ale jakoś odechciało mi się konstruować taki układ, zamiast tego wyprowadziłem sobie sygnał obrotomierza na osobny układ (komputer pokładowy własnej konstrukcji) i on mi wyświetla m.in. obroty na wyświetlaczu w miejscu TIDa.
 
 
     
 Chrusta


Informacje
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 4
Skąd: Piotrków Kuj.
Wysłany: 16 Październik 2012, 22:08   

Ok, dzięki, sporo mi to rozjaśniło. To teraz jeszcze poszukuję odpowiedzi na te pytania:
Chrusta napisał/a:
Mam licznik z linką, bez obrotomierza.

Teraz pytanie: w licznikach z obrotomierzem gniazdo linki nie jest położone centralnie, na środku licznika (z tyłu), tylko bardziej z boku. Po zamianie nie będzie nic przeszkadzać? Będzie licznik pasował?

Drugie pytanie, jak założę licznik z obrotomierzem ale bez linki, to da się jakoś podprowadzić sygnał do prędkościomierza?


Ad. 2 pytanie: Tzn. chodzi o licznik bez możliwości podpięcia linki, tzn. do obrotomierza i prędkościomierza jest dostarczany sygnał w postaci impulsów.

Pozdrawiam.
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 25 Październik 2012, 16:00   

Wg mnie nie ma sensu kombinować. Ja mam corsę 1.2 z 1994 roku i miałem licznik bez obrotomierza, właśnie taki:
http://allegro.pl/licznik...2732281278.html

wstawiłem licznik z obrotomierzem, patrzyłem aby miał taki sam indeks tzn. W=1150

Tutaj masz na allegro takie liczniki:
http://allegro.pl/licznik...2738101886.html
http://allegro.pl/licznik...2732177937.html

Oba są na linkę i nie ma najmniejszego problemu ze spasowaniem. Nie musiałem również żadnych kabli ciągnąć. Wystarczyło podpiąć i działa idealnie. Obrotomierz również działa jak należy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Wyposażenie wnętrza » Wymiana licznika do corsy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.