Przesunięty przez: Kaszubski
11 Lipiec 2016, 18:03
[Corsa C 1.2 16V Twinport]
Autor Wiadomość
 Martin_C
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 21:57   [Corsa C 1.2 16V Twinport]

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Mam z koleżanką problem z jej Corsą. Otóż koleżance podtopiło Opla Corsę C 1.2 16V Twinport 80 KM z 2004 r. Podtopienie nie było wielkie, woda wlała się jedynie na wykładzinę. Silnik normalnie palił, jeździł. Postanowiłem dziś odpiąć klemy na akumulatorze, wyjąłem fotele, wykładzinę do gołej blachy, również wyjąłem przy odpiętym akumulatorze sterownik poduszek (świeciła się kontrolka - sterownik został zalany dla bezpieczeństwa wypiąłem). Po podłączeniu akumulatora chciałem podjechać autem kilka metrów bliżej. Rozrusznik kręci natomiast silnik nie zapala. Mruga jedynie dioda żółta przedstawiająca samochód z kluczem nad nim. Co to mogło się stać ? :( Auto ma jedynie przejechane 25 000 km.
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 22:14   

Sprawdzałeś kable, przekaźniki? Możliwe ze jak wyjmowałeś wykładzinę to coś odpiąłeś przypadkiem. Poza tym jak zalało ja, to niech koleżanka od razu konserwuje podwozie bo szkoda blach.
 
     
 Martin_C
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 22:20   

Nic nie sprawdzałem, ale bardzo dziwne zjawisko. Mogło być to np wyjęcie akumulatora i wstawienie nowego.....i już nie zapala :( . Żadnego zwarcia czy coś podobnego nie było. Martwi mnie to. Czyżby komputer silnika ? :( I centralny zamek fabryczny z kluczyka również nie działa. Niepokojące....
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 22:29   

Martin_C napisał/a:
I centralny zamek fabryczny z kluczyka również nie działa


To nie jest raczej symptom padniętego kompa. Ja obstawiam ze jak wyciągałeś wykładzinę to wypiąłeś albo wyrwałeś jakiś kabel.
Może słaby aku- ale jak piszesz że kręci rozrusznik to też nie.
 
     
 Martin_C
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 22:31   

Finos napisał/a:
Ja obstawiam ze jak wyciągałeś wykładzinę to wypiąłeś albo wyrwałeś jakiś kabel.


Ale jaki ? W tunelu środkowym od wiązki idą kable jedynie do napinaczy pasów przednich i to wszystko.
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 22:35   

Podłogą wzdłuż boków też idą kable, przodu jest tez tego kupę, może coś nie stykało, a ty ruszając wykładziną wypiąłeś całkiem. Przejrzyj instalacje, poszukaj jakiś odpiętych kabli, a jak nie to na hol i do elektryka, niech podepnie kompa i sczyta co go boli, bo tak to można szukać i szukać
 
     
 Martin_C
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Lipiec 2009, 23:06   

Mam nadzieję że brak sterownika poduszek nie żadnego znaczenia na pracę silnika. Co ciekawe, świecąca kontrolka poduszki nie świeci po włączeniu zapłonu. Pewnie błąd był zapisany w wyjętym sterowniku.

[ Dodano: 5 Lipiec 2009, 16:00 ]
Okazało się że kabel od napinacza nie był założony na masę :| Bardzo dziwne zjawisko kto by myślał że masa od napinaczy ma znaczenie na uruchamianie silnika na środku podłogi auta :roll:

Dzięki Finos za pomoc, kto by pomyślał że napinacze mogą mieć coś wspólnego z uruchamianiem silnika :)

[ Dodano: 7 Lipiec 2009, 17:40 ]
Witam ponownie.

Chciałbym się dowiedzieć czy Opel a w szczególności Opel Corsa C ma karoserie ocynkowaną z każdej strony czy tylko z strony zewnętrznej ? Słyszałem od dawna iż Ople mają problemy z karoserią. Jak to w rzeczywistości ?
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 20:26   

Corsa C ma 12 lat gwarancji na blache... Jest cały ocynkowany.
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Lipiec 2009, 10:11   

1.Dosusz opalarką /suszarką zakamarki pod wykładziną...
2.We wszystkie złączki które zostały zalane wtryśnij kontakt spray z elektronicznego.
3.Sterownik oddaj do zrobienia albo jak sam umiesz to rozbierz sensor i dosusz.Popraw luty hotem ewent... lutownica oporową.
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Lipiec 2009, 10:14   

1.Dosusz opalarką /suszarką zakamarki pod wykładziną...
2.We wszystkie złączki które zostały zalane wtryśnij kontakt spray z elektronicznego.
3.Sterownik oddaj do zrobienia albo jak sam umiesz to rozbierz sensor i dosusz.Popraw luty hotem ewent... lutownica oporową.
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Lipiec 2009, 10:15   

1.Dosusz opalarką /suszarką zakamarki pod wykładziną...
2.We wszystkie złączki które zostały zalane wtryśnij kontakt spray z elektronicznego.
3.Sterownik oddaj do zrobienia albo jak sam umiesz to rozbierz sensor i dosusz.Popraw luty hotem ewent... lutownica oporową.
 
 
     
 Martin_C
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 11:27   

Fahoo napisał/a:
3.Sterownik oddaj do zrobienia albo jak sam umiesz to rozbierz sensor i dosusz.Popraw luty hotem ewent... lutownica oporową.


Wszyscy są zdania by zalanego sterownika nie dotykać. Choćby na allegro na aukcji firmy zajmującą się naprawą / montażem sterowników pisze iż nie podejmują się napraw sterowników po zalaniu. Byłem u elektryka samochodowego, również odradził mi podpięcie sterownika pod komputer, zalecił dla bezpieczeństwa nowy...

Nowy w Oplu 1500 zł.
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 18:16   

Martin_C, coś pisać m usza więc ci napisali...Kup używke na allegro.Tak może być z anglika
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Grudzień 2010, 14:41   

Blade1984 napisał/a:
Corsa C ma 12 lat gwarancji na blache... Jest cały ocynkowany.

To jest gwarancja perforacyjna, która oznacza, że nie zrobią się dziury z powodu korozji pod warunkiem regularnych przeglądów blacharki w ASO.
Ważniejsza jest gwarancja na lakier.
To chyba oznacza (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi) że jak w czasie przeglądu wykryją oznaki korozji to je naprawią i trzeba będzie za to zapłacić. Podejrzewam, że w żadnym samochodzie, który ma tak regularnie serwisowaną blachę nie zrobią się dziury.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Inne » [Corsa C 1.2 16V Twinport]
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.