Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 13:37
Moje auto: Laguna II PHII
ooo dziekuje to teraz pojezdzic trzeba pare dni rozbebeszonym autkiem ale bedzie warto jak podlaczylem na "pajaka" te alpine'y co zakupilem to o niebo lepiej graja od fabrycznych brzeczenie sie zmienilo w dzwiek jeszcze tylko przod jak wyplata wpadnie i z audio bede zadowolony
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 14:02
rozumiem, że głośniki z przodu w drzwiach mają rozmiary 165mm i aby je móc zamocować potrzeba mieć dystanse ?? bez dystansów głośniki inne niż fabryczne nie da rady zamocować ?? bo nie wiem czy mam szukać głośników razem z dystansami czy iść do sklepu i kupić same głośniki o rozmiarze 165mm między otworami mocującymi po przekątnej.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 14:06
Głośniki z przodu muszą mieć dystane bo orginalne były mocowane na 3 śruby
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 07:47
Witam myślę, że odnośnie głośników już chyba wszystko wiadomo - jakie i jak je montować, teraz kolejne pytanie... czy ktoś wygłuszał drzwi w swojej corsie ? cze będzie lepszy dźwięk po wygłuszeniu ? jak tak to czym to najlepiej zrobić ? a i tak na marginesie odnośnie przednich głośników... jaką moc RMS mają fabryczne głośniki ? bo u mnie z tyłu niestety żadnej informacji nie było...
zasada podobna jak w budowie skrzyń głośnikowych. Wygłuszamy po to, by wyeliminować fale nośną wypromieniowaną przez tylną membranę głośnika ( mimo błędnych myśleń i tez głośnik powinien "grać" tylko przednią membraną).
W kolumnach stosuje się wełnę owczą, gąbkę, wszelkie materiały o strukturze zbliżonej do gąbki ( fala nośna rozchodzi się w strukturze o dużej liczbie oczek i zostaje zamieniona w wyniku tarcia na ciepło).
Do wygłuszania drzwi to ponoć ( nie wiem, nie miałem styczności) mata bitumiczna. Oklejasz nią drzwi od środka. Ale nie wiem, czy to opłacalne - koszt dość spory, a czy opłacalny?
zrób kosztorys i popytaj, czy są duże zmiany po wygłuszeniu drzwi.
Zasada jest jedna: by wyeliminować efekt "grających drzwi" ( i również drżenia)
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 14:55
w takim razie muszę popatrzeć ile kosztują takie maty bitumiczne, słyszałem też, że można taśmą dekarską, że niby nawet lepiej niż matą... trzeba będzie popatrzeć co bardziej się opłaca. Odnośnie głośników, w takim razie teoretycznie głośniki lepszej firmy (cena koło 300zł ) o mocy 60W RMS powinny dać poprawę dźwięku w stosunku do tego co fabryka zamontowała
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 20 Czerwiec 2009, 17:46
Moje auto: ASTRA G
mai_ki napisał/a:
jest sens kupować dwudrożne głośniki, jak ma się tweetery na przodzie ? rozumiem, że do przodu nie, lecz do tyłu to już prędzej.
heh sam sobie odpowiedziałeś na pytanie tylnie głośniki służą tylko za efektowe pomagają uzyskać większą przestrzenność dźwięku. To przednie kształtują scenę dźwiękową, jej barwę, nasycenie i przestrzenność. Zawsze lepiej inwestować w przedni odsepatrowany zestaw dwu lub trzy drożny oparty na zwrotnicach.
Polecam także zakup takiego adaptera, aby łatwiej połączyć nowe głośniki z kostką, można oczywiście zrobić samemu
Natomiast mam jeszcze pytanie, może orientuje się ktoś, jeśli Opel zastosował nisko i wysoko tonowe głośniki z przodu to czy do tego zestawu podłączył zwrotnicę ?
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 11:37
Moje auto: ASTRA G
mai_ki napisał/a:
Natomiast mam jeszcze pytanie, może orientuje się ktoś, jeśli Opel zastosował nisko i wysoko tonowe głośniki z przodu to czy do tego zestawu podłączył zwrotnicę ?
Nie tego Opel nie zrobił. Zastosował tylko kondensatorek na głośniku wysokotonowym który jest podpięty równolegle do głośnika niskotonowego. Nie jest to może najlepsze rozwiązanie ale tanie.
mai_ki, podaj parametry tych głośników, bo te wysokotonowe to mi nie wyglądają na samochodowe, a i ciekaw jestem co JBL podał ( ile nakłamał)
A co do zwrotnic - to nie mylmy pojęć. Zwrotnica "filtruje" pasmo częstotliwości w zestawach głośnikowych, tzn min. 2 głośniki ( 2-way: gdn+gdwk, lub gdm+gdwk,; 3-way - dgn+gdm+gdwk, lub 2xgdn+gdwk)
A w samochodach to stosuje się zazwyczaj tylko filtr do głośników wysokotonowych. ( nie wiem jak wygląda sprawa car audio, ale jeśli chodzi o filtry/zwrotnice do nagłośnienia domowego, to kupno standardowej zwrotnicy/filtru mija się z celem - pieniądze wyrzucone w błoto a efekt znikomy).
Wiek: 39 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 25 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 14:44
dudu napisał/a:
mai_ki, podaj parametry tych głośników, bo te wysokotonowe to mi nie wyglądają na samochodowe, a i ciekaw jestem co JBL podał ( ile nakłamał)
Podając JBL jako przykład chodziło mi o to, żeby pokazać iż dwudrożne, mają dodatkowy mały głośniczek na stożku, także miałem na celu zobrazowanie rozmiaru ja do tyłu zupełnie inne kupie... ale podpowiem, że na przód, bardzo ciekawy zestaw, to Blaupunkta GTc-652 lub GTc-662. Podobno zestaw już ma zastosowany układ zastępujący zwrotnice, ale tego się jeszcze dowiem, bo nie jestem tej nowinki do końca pewien
GTc 662
Specyfikacja wspomnianego JBL'a
rozmiar 130 mm
typ głośniki 2-drożne
moc ciągła 35 W
moc szczytowa 105 W
pasmo przenoszenia 70Hz - 20kHz
impedancja 4 Ohm
skuteczność 93 dB
głębokość montażu 53 mm
broneq [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 16:47
Piszecie sobie już 4 strony o nagłośnieniu Corsy. Oczywiście w pełni Was rozumiem, bo też lubię dobre brzmienie. Nie wiem jednak jakimi innymi autami jeździliście, ale powiem Wam, że ja mam sporo doświadczenia jak chodzi o fabryczne nagłośnienia w autach różnych marek. Opel ma jedno z najlepszych nagłośnień fabrycznych. Od początku lat '90 seryjnie daje minimum 6 głośników o naprawdę niezłych parametrach. Mając Astrę chciałem tanim kosztem poprawić brzmienie. Szybko jednak wróciłem do serii. WIEM, że można zainwestować w coś o wiele lepszego. Zmierzam do tego, że w porównaniu z Astrą F - Escort czy Gulf III brzmi bardzo nijak, podobnie w porównaniu z Corsą B lub C niczym nie wykazują się Polo czy Fiesta. Może w autach wyprodukowanych w XXI wieku (bo jeździłem wyżej wymienionymi modelami z lat '90) jest już lepiej, ale jeszcze tych kilka lat temu Ople były naprawdę daleko z przodu
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 19:07
Moje auto: ASTRA G
broneq napisał/a:
Mając Astrę chciałem tanim kosztem poprawić brzmienie. Szybko jednak wróciłem do serii.
nie ma opcji "tanim kosztem", jeśli chcesz naprawdę porawić brzmienie (proszę nie mylić z wrażeniem że sie poprawiło) to trzeba wydać troszkę ze swojego portfela. Dobry sprzęt to najnowsze osiągnięcia techniki, lepsze materiały i jakość wykonania - a to niestety wiąże się z kosztami.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 19:12
w takim razie czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie ( firma, model ) kupić głośniki do corsy C w cenie 200zł góra 300zł na przód, tak aby dźwięk był lepszy od dźwięku wydobywającego się z fabrycznych głośniczków ?? Mai_ki czy te Magnaty EDITION 216 grają tobie lepiej od fabrycznych ??
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 19:34
Moje auto: ASTRA G
nie ma prostej odpowiedzi, które są najlepsze. Poniżej zamieszczm kilka zaetawów które słyszałem i napewno "zagrają" w cenie do 300 zł. Od naj lepszych do najgorszych.
1. Infinity http://www.allegro.pl/ite...aniak_g_ce.html
To są głośniki z najniższej półki i tzw. marketowe czyli każdy zna te firmy. Jednak są firmy bez potężnego marketingu a wszystkie produkty powyższych firm kopią w kosmos np. DLS, RAINBOW, POWER BASS, CARPOWER, KICX i jeszcze wiele wiele innych. Jedyny ich mankament to cena ale napradę warto
broneq [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 21 Czerwiec 2009, 20:46
No i ja się w pełni zgadzam, że na dobry sprzęt trzeba wyłożyć kasę.
Z tych linków przedstawionych przez spidan'a ja bym wybrał JBL. Kolega ma w Cordobie '98 (nie wiem czy ten model :zawstydzony: , ale JBL) i całkiem nieźle dają radę z radiem Sony X-Plode.
Co do tego co zrobić żeby polepszyć brzmienie za 300pln to ja bym kupił sportowy tłumik (np wspomniany gdzieś na forum ostatnio Ulter).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum