INSTALACJA GAZOWA DO CORSY B
Autor Wiadomość
 jaczzek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 20:06   INSTALACJA GAZOWA DO CORSY B

witam,

benyzna coraz drozsza, czas na zmiany, czas na gaz... i to rodza sie moje watpliowosci... po pierwsze czy warto instalowac to w aucie z 1993 rocznika... ktore od 16 lat jezdzi na benzynie(bez zarzutów), auta nie zamierzam sprzedac bedzie towarzyszylo mi do konca:P bo sprzedaz jest nieoplacalna.
a kolejne pytania dotycza instalcji...:
znalazlem najbardziej atrakcyjna oferte w warsztacie auto-perfect w Poczesnej kolo czestochowy, srednio 150-200 zl taniej. Proponuja instalcje Bingo lub Stag 50 a mi to nic nie mowi. Dlatego prosze o pomoc, moze ktos z was zakladal juz tam gaz?

Pozdrawiam i dz
 
     
 dybik666


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 21:03   

jako właściciel samochodu na gaz stanowczo odradzam taki tuning;p niby jest taniej ale niektóre części szybciej sie zużywają a poza tym jest spadek mocy.Co do firmy to też nie znam sie na tym;/ i tak wybór należy do Ciebie pozdrawiam:)
 
 
     
 rozek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 22:45   

instalacja się długo zwraca. No i musisz pamiętać że silniki nie są tworzone pod gaz więc nie pracują na nim idealnie. ale wałkowano temat już na forum chyba.

ja bym nie instalował a raczej poszukał troszkę nowszego autka o bardziej ekonomicznej charakterystyce a corse zostawił jako drugi czy cuś.
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 06:02   
   Moje auto: Porshe 911


dybik666 napisał/a:
jako właściciel samochodu na gaz stanowczo odradzam taki tuning;p niby jest taniej ale niektóre części szybciej sie zużywają a poza tym jest spadek mocy.Co do firmy to też nie znam się na tym;/ i tak wybór należy do Ciebie pozdrawiam:)


bzdury i mity!

dobrze wyregulowana instalacja działa poprawnie! miałem nie jedno auto na gaz! Spadek mocy? nie odczułem...
Corsą zrobiłem 70 tyś i jakoś przy stanie 200 tyś na liczniku nic jej nie dolega! dobrze wyregulowana instalacja nie nadpala zaworów itp! Instalacja Lovato spalanie na trasie od 7L LPG! jeden litr gazu w Poznań Auchan kosztuje 1.39zł dziękuję za uwagę
 
     
 tomastomas



Informacje
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Świecie
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 06:26   

ja również zastanawiam się nad gazem w corsie b 1.2 8v. te silniki lubią gaz, a przy moich przebiegach rzędu 15.000 rocznie szybko mi się zwróci. u mnie instalacja do mojego auta, z butla w kole kosztuje około 1700 - 1800 złotych.
odnośnie spadku mocy... mam astre 1 1.4 16v i mam tam instalację 1 typu. dobrze wyregulowana, filtr czysty, porządne świece i przewody i śmiga jak ta lala, nie mam żadnych problemów z kichaniem czy spadkiem mocy. wydaje mi się, że wszystko zależy od użytkowania, marki instalacji oraz od doświadczenia warsztatu. :niepewny:
 
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 07:00   

west napisał/a:
dybik666 napisał/a:
jako właściciel samochodu na gaz stanowczo odradzam taki tuning;p niby jest taniej ale niektóre części szybciej sie zużywają a poza tym jest spadek mocy.Co do firmy to też nie znam się na tym;/ i tak wybór należy do Ciebie pozdrawiam:)


bzdury i mity!

dobrze wyregulowana instalacja działa poprawnie! miałem nie jedno auto na gaz! Spadek mocy? nie odczułem...
Corsą zrobiłem 70 tyś i jakoś przy stanie 200 tyś na liczniku nic jej nie dolega! dobrze wyregulowana instalacja nie nadpala zaworów itp! Instalacja Lovato spalanie na trasie od 7L LPG! jeden litr gazu w Poznań Auchan kosztuje 1.39zł dziękuję za uwagę

West!
Powiedz mi w takim razie co polecasz bo coraz bardziej się zastanawiam nad zagazowaniem Cosiarki u mnie w Nowym Sączu benzyna 4,47 o zgrozo :/ wprawdzie cosiarka pali mało ale jednak heh :)
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 08:10   
   Moje auto: Porshe 911


Lovato - Zavoli - to są sprawdzone instalacje LPG! Parownik wymieniłem po 60 tyś na nowy - koszt 197zł - wymiana trwała 15 minut :)
co do kosztów trzeba liczyć te ok 1500zł - lecz jeżeli dorwiesz dobrego gazownika może załatwi ci dobrą sprawdzoną używaną instalacje! też takie się trafiają - koszt ok 1000zł ( to są koszta z robocizną) Prawda jest taka jak się dba o instalacje, konserwuje się ją, spuszcza gazolinę - wymienia filterki (koszt 3.5zł) to nic prawa nie ma się stać! Trzeba uważać by płyn chłodniczy miał zawsze stan! by go nie brakowało! bo auto będzie się grzało! Więc wszystkie mity związane z LPG na NIE idzie łatwo obalić! Co do zużywania się części! Popatrz!
kalkulacja!

70 tyś km - 4.30zł = 29,5 tyś zł
70 tyś km - 1.60 zł = 7.8 tyś zł
czy można z tej kwoty odłożyć na remont silnika>?
Po takim użytkowaniu myślę że byś odłożył na nowe auto!
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 08:31   

Gaz do silników 8v jak najbardziej, ale części się szybciej zużywają, przegląd instalacji gazowej , wymiany parownika , filtra itd. Temperatura spalania jest wyższa niż benzyny silnik to odczuje później czy wcześniej.
Jeżeli jeździsz mało to się ci to nie opłaca.
Wujaszek instalował od nowości gaz w astrze 1 prze opla to wymienili mu uszczelkę na lepszą coś tam w silniku porobili i dopiero gwarancje dali, bez przeróbek powiedzieli że gwarancja nie jest ważna.
Ogólnie gaz to pozorna oszczędność, nikt nie wie ile się taka niska cena gazu utrzyma.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 08:40   
   Moje auto: Porshe 911


Blade1984 napisał/a:
Ogólnie gaz to pozorna oszczędność, nikt nie wie ile się taka niska cena gazu utrzyma.


tak każdy się wacha od tych dwóch czy trzech lat
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 13:03   

West!

No a jak wygląda sprawa z przeglądem ? homologacją ? mam znajomego gazownika i się wybiore do niego niebawem :] zobaczymy co powie heh
 
     
 dybik666


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 21:37   

przegląd z LPG kosztuje 164 PLN wiec trochę drożej i przy badaniu musisz mieć książeczkę z homologacją..chyba że masz zaprzyjaźnionego diagnoste;p
 
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 07:47   

Prezes zgadza się ale były takie czasy że benzyna kosztowała 3,35 a gaz 2 zł .
Ja miałem w swoim życiu 2 samochody z gazem . Dobrze wspominam tylko vectrę a 1,6 co nie zmienia faktu że parownik filtr itd wymieniałem.
Jak dla mnie pozorna oszczędność , zwłaszcza jak ktos robi odcinki do 10km głównie.
 
 
     
 mariusz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 09:07   

Witam!!!

To może i ja kilka slow napisze.Jeśli chodzi o gaz to jak najbardziej sie opłaca tylko tutaj trzeba wziąść pod uwagę kilka czynników.Corsa z silnikiem 8 zaworowym chodzi na gazie elegancko i nie z nia żadnych problemów tylko pamiętajcie ze z instalacja gazowa jest jak z garniturem musi po prostu pasować idealnie i być podłączona zgodnie ze sztuka bez żadnego dziadostwa i partactwa a niestety dobra instalacja kosztuje.Do takiej Corsy B 8 zaworowej żeby to miało ręce i nogi to musi być instalacja na komputerze z silniczkiem krokowym ktory reguluje podawanie dawki gazu z odczytu sondy lambda.Jeśli chcesz jeździć na gazie bez większych problemów i nie bać się ze w krótkim czasie wypalisz zawory to tylko taka instalacja.Odradzam instalacje I generacji (na registrze)Prawda jest taka ze Corsa na takiej instalacji tez pojedzie jednak jest kilka ale w kwestii takiej instalacji chociaż wielu gazowników taka by właśnie chciało założyć.Jednak jest to nie zgodne z przepisami i samochód legalnie nie dostałby przeglądu.Pamiętajcie wszystkie auta wyprodukowane po roku 1995 wyposażone fabrycznie w katalizator nie mogą legalnie jeździć na instalacji I generacji tak mówi przepisy :)
Koledzy tutaj podali kwestie wyliczenia różnic w jeździe na benzynie i gazie jednak proszę pamiętać ze na gazie dużo częściej musi wymieniać układ zapłonowy który jest bardzo ważny w pracy instalacji gazowej.Świece kable 10tys km na gazie.Na benzynie to nawet 30tys.Częściej tez wymienia sie kopułkę i palec rozdzielacza.Jeśli będziesz dbał o instalacje układ zapłonowy i korzystał z instalacji zgodnie z jej przeznaczeniem to będzie Ci Corsa jeździć długo:) Pamiętaj tylko ze zawsze wozić musimy przynajmniej 1/4 baku benzyny inaczej zatrzesz pompę i koszty będą.Tak samo samochód zawsze palimy z benzyny i dopiero po przekroczeniu temp np 30 stopni przełączamy na gaz.Nigdy nie palimy auta zimnego z gazu szkoda reduktora silnika.Pamiętajcie ze najbardziej w jeździe na gazie cierpi głowica dlatego bardzo ważne jest żeby mieszanka była optymalna układ zapłonowy sprawny i wtedy będzie dobrze.Pozdrawiam Mariusz


4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
W przypadku złamania punktu:
- pierwszy raz - moderator podkreśla błędy na czerwono oraz upomina na pw
- po raz drugi - podkreślenie błędów na czerwono oraz ostrzeżenie stopnia drugiego
- po raz trzeci - podkreślenie błędów na czerwono oraz blokada pisana na okres 7 dni ( ostrzeżenie stopnia trzeciego)
- po okresie 7 dni od otrzymania blokady pisania kolejne złamanie tego punktu użytkownik zostaje usunięty z listy userów
W każdym z przypadków po otrzymaniu ostrzeżenia / upomnienia użytkownik ma obowiązek poprawić swoje błęd
y


Ostatni raz poprawiłem!!! WEST :chytry:
Ostatnio zmieniony przez west 5 Czerwiec 2009, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 czeko
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Czerwiec 2009, 21:13   

Witam! Mam C12NZ a instalacje zakładałem miesiąc temu.
Włoska instalacja TOMASETTO+STAG XL
Powiem tak. Jestem strasznie zadowolony, pali mi jakieś 7,5-8l/100km
Nie odczułem w ogóle spadku mocy i silnik pracuje lepiej niż na benzynie.
Wydaje mi się, że dobrze ustawili bo REWELACJA!!! Szybko ci się zwróci!
1400zł butla w kole zapasowym 33L(26,5L) robie 340km na pełnej butli
 
     
 peter221



Informacje
podlaskie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 22:32   
   Moje auto: Brak


wczoraj zagazowałem swoją corsinę

narazie wyjeżdżam pierwsze 'do pełna' zeby zobaczyc ile mi pali i czy nie odbija za wczesnie, kolejne wrażenia już wkrótce
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 07:34   
   Moje auto: Porshe 911


2-3 napełnienia i do regulacji! i powinno chodzić jak należy :hyhy:
 
     
 peter221



Informacje
podlaskie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 11:24   
   Moje auto: Brak


nosilem się z moja decyzją od konca lutego i dopiero teraz zagazowałem swoją corsę. A to po tym jak przejeżdżając obok białostockiego BP ujrzałem astronomiczne 4.49 po to żeby za kilkaset metrów ujrzeć na stacji Barter Gaz 1.50 :)
 
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 21:58   

peter221 napisał/a:
nosilem się z moja decyzją od konca lutego i dopiero teraz zagazowałem swoją corsę. A to po tym jak przejeżdżając obok białostockiego BP ujrzałem astronomiczne 4.49 po to żeby za kilkaset metrów ujrzeć na stacji Barter Gaz 1.50 :)



ile zapłaciłeś za instalacje ?
 
     
 peter221



Informacje
podlaskie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 22:13   
   Moje auto: Brak


reduktor omvl reg, zbiornik irene 34, modul sec mini. koles chcial 1800 ale zszedl po znajomości stówkę
 
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 23:45   

peter221 napisał/a:
reduktor omvl reg, zbiornik irene 34, modul sec mini. koles chcial 1800 ale zszedl po znajomości stówkę


Mi powiedział znajomy 1700zł z jakimś dodatkowym kompem itp itd kurcze wciąż się waham czy oby napewno ta operacja nie zaszkodzi mojemu 1,2i bo co jak co to mam autko 6miesięcy i tylko do niego leje paliwo i nic się z nim nie dzieje ( wymieniłem olej filtry swiece kable wn no i drążek kierowniczy heh) <----to jedyne wydatki na to auto
dlatego tak się waham czy Mojej Cosiareczce to nie zaszkodzi
proszę o spisanie wszystkich za i przeciw :)

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 10:09 ]
odświeżam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Instalacje paliwowe » Instalacje LPG » INSTALACJA GAZOWA DO CORSY B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.