Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 11:41
Predkosci a obrotomierz
Autor Wiadomość
 Maciek84
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 08:30   

Ja generalnie 4 wrzucam przy około 55 km/h. Po prostu silnik zaczyna powoli wyć i prosić o wyższy bieg... 5 u mnie wskakuje około 70 km/h. A do 130 km/h to baaardzo rzadko dociskam - z reguły mi się nie spieszy ;)
 
     
 dybik666


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 16 Maj 2009, 08:58   

Wyprzedzać proponuję na 4 ponieważ auto ma lepsze odejście:) i nic mu sie nie stanie:) według ekodrajwingu biegi powinno sie zmieniać (w silnikach benzynowych) w przedziale 1500-2500 obr\min wiec chcąc niechcąc samo wychodzi ze 5 sie włącza przy 60km\h ale tez mówi sie ze nie powinno sie przyspieszać na 5 biegu :zdziwko: pozdrawiam:)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 09:51   

dybik666, wiadomo ze wyprzedzając biegi sie redukuje, natomiast co do jazdy 55 i do góry na 4 - oczywiście ze można, ale nie nonstop :)
 
     
 Grzegorz Zając
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 16:17   

Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 22:40   

Grzegorz Zając napisał/a:
Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:


Mi na dwójce poszła 100km/h na prostej coś te dane się nie zgadzają hehe
 
     
 PiotrK65
i Beatka na zawsze



Informacje
pomorskie

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Maj 2009, 22:43   

Mi tez się nie zgadzają... Nie wyobrażam sobie grzać na jedynce do 45 km/h. Zawsze mnie uczono, że na dwójkę zmieniamy zaraz jak autko ruszy...
 
 
     
 Piter503


Informacje
dolnoslaskie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Maj 2009, 23:40   

Grzegorz Zając napisał/a:
Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:



ja gdzieś wyczytałem, że te śilniki potrafią MAX 145km/h :looka: - ja osobiście mam x12sz i jeźdzę max 120 na trasie, autko ma już nalatane ok 190tys. przy tej prędkości już nieźle buczy
 
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 17 Maj 2009, 01:35   

Grzegorz Zając napisał/a:
Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:

U siebie w Korsze zrobiłem test, i oto niestepujące wyniki (jazda 5 stopni pod górkę):
-1-35
-2-80
-3-130
-4-160
-5-przy 190 musiałem hamować bo mi sie asfalt kończył :zalamany: ale tak na słuch było kolo 5500 obrotów.
A co do spalania, to kumpel który ma sprzęt wyliczył mi średnie spalanie podczas testu 18,2l/100km

[ Dodano: 17 Maj 2009, 01:39 ]
Cytat:
ja gdzieś wyczytałem, że te silniki potrafią MAX 145km/h :looka: - ja osobiście mam x12sz i jeżdżę max 120 na trasie, autko ma już nalatane ok 190tys. przy tej prędkości już nieźle buczy

widzę że, masz ten sam silnik co ja z trochę mniejszym przebiegiem więc więc dlaczego ci tak słabo cięgnie??
 
 
     
 Piter503


Informacje
dolnoslaskie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Maj 2009, 02:03   

zenobiazmiasta napisał/a:
18,2l/100km - :szok: dużo!

zenobiazmiasta napisał/a:
widzę że, masz ten sam silnik co ja z trochę mniejszym przebiegiem więc więc dlaczego ci tak słabo cięgnie??


mój silnik to x12sz,1.2i, 8V 45KM bez obrotomierza :/ dlatego jak mam na liczniku 120km/h i jak już strasznie buczy to wolę nie piłować bardziej ponieważ nie widzę jakie ma obroty, niebawem zabieram się za wymianę świec i kabli WN, może poprawie troche osiągi ;)
 
 
     
 tkdiablo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 20 Maj 2009, 23:28   

Ja bez obrotomierza na wyczucie zmieniam
na 3 przy jakiś 40
na 4 pzy 50-55 a
na 5 przy 70.
Wydaje mi się, że przy mniejszych prędkościach muli czyli ma za niskie obroty jak na ten bieg. Przy okazji silnik bez problemów dociągnął do 160 km/h. Czytałem, że ich prędkość max to 163 km/h wiec wolałem go nie zajeżdżać. Pytanko czy można autostradą jechać i utrzymywać stałą prędkość 140 km/h. Nie jest jeszcze za głośno ale nie wiem ile pali i czy ta prędkość to nie za dużo jak na stałą jazdę. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie będzie palił 5l/100km ale wolałbym nie spalać powyżej 10l/100. Ktoś może to liczył?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 20 Maj 2009, 23:34   

tkdiablo napisał/a:
Pytanko czy można autostradą jechać i utrzymywać stałą prędkość 140 km/h.


Jeśli chodzi o silnik to spokojnie :) Jesli chodzi o prawo, to nie - w Polsce dozwolone jest 130 km/h :P
 
     
 Grzegorz Zając
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Maj 2009, 18:49   

Piter503 napisał/a:
ja gdzieś wyczytałem, że te śilniki potrafią MAX 145km/h - ja osobiście mam x12sz i jeźdzę max 120 na trasie, autko ma już nalatane ok 190tys. przy tej prędkości już nieźle buczy


w instrukcji wyczytasz - " V max = 145 km/h na 4 biegu"
Dziękuję.
:P

[ Dodano: 21 Maj 2009, 19:04 ]
tkdiablo napisał/a:
Czy można autostradą jechać i utrzymywać stałą prędkość 140 km/h.


Można ale nie wolno, łamiesz Ustawę o ruchu drogowym :hurra:
Ja mam x12 sz czyli 1.2 l 8v i A4 na Wrocław śmigałem już nie raz po 150 - 160 km/h przez cały odcinek od Bolesławca do Wrocławia .
Zużycie paliwa mierzone na dystansie ok 200 km z gazem w podłodze i do tego pół godziny przejadu przez zakorkowany , podziurawiony i rozpier....ny wrocławski asfalt 9,5 l/100km.
Oczywiśćie 98 oktanowej.
PS.: Na 95okt z Orlenu rzadko jedzie powyzej 140 km/h
 
     
 Piter503


Informacje
dolnoslaskie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:24   

Grzegorz Zając napisał/a:
w instrukcji wyczytasz - " V max = 145 km/h na 4 biegu"


owszem w instrukcji jest napisane 145km/h ale nic nie wspominają, że to na 4 biegu, a u mnie w x12sz 1,2i 8V jest 5 biegowa skrzynia biegów

http://img33.imageshack.us/img33/3531/prdkoci.jpg
 
 
     
 Płatek



Informacje
opolskie

Wiek: 33
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 6 Październik 2010, 22:19   

Tak jak wielu wcześniej napisało. Najlepiej jeździć na wyczucie, bo każdy silnik inaczej to "odczuwa" jeden się będzie jeszcze męczył, a inny ma już "swój czas". ja sobie jeżdżę na wyczucie i nie mam stałej zasady. To zależy, czy będę chciał poza miastem osiągnąć dużą prędkość i żeby mnie w tym czasie nie wyprzedzano, czy po mieście, gdzie max będę jechał 60km/h. (czasem nieco więcej, więc 5 wtedy wrzucacm)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Wyposażenie wnętrza » Predkosci a obrotomierz
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.