Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 11:41
Predkosci a obrotomierz
Autor Wiadomość
 tkdiablo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Maj 2009, 22:01   Predkosci a obrotomierz

Witam
Mam pytanie odnosnie predkosci. Nie mam obrotomierza i chcialem sie dowiedziec jakie powinny byc predkosci przy ktorych powinno sie zmieniac biegi aby bylo najlepiej (oszczednie)? Chodzi mi o min. predkosc przy jakiej powinno sie/mozna zmienic na 3 bieg, na 4 i 5 zeby spalanie bylo najnizsze.
Opel Corsa B 1.2 16V (2000r) 3-drzwiowy
Z gory dzieki za pomoc!
Pozdrawiam

Edit by Finos:
Myslę ze rozwiązaniem twojego problemu bedzie pozycja książkowa:

Jak sie już z nią zapoznasz to proszę tu wrocić i poprawić post! (polskie znaki)
Ostatnio zmieniony przez 15 Maj 2009, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 14 Maj 2009, 22:41   

Niema ustalonych prędkości, wszystko zależy od ukształtowania terenu, nawierzchni i tego typu czynników zewnętrznych.
ale obroty w wysokości 4-5-6-u tysięcy już "słychać" jeśli chcesz jeździć ekonomicznie to tego unikaj.
 
 
     
 tkdiablo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Maj 2009, 22:45   

Bardziej się martwię o to żeby nie jechać na zbyt niskich obrotach. A tak normalnie jadąc asfaltówką po prostej i poziomej nawierzchni to według obrotomierza można mieć jakąś min. prędkość (oczywiście mniej więcej).
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez 15 Maj 2009, 17:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Maj 2009, 23:40   

Ja to powiem tak nawet na 5 biegu można jechać 30km/h :] zenobiazmiasta, ma racje lepiej nie kręcić wysoko na będzie w miare ekonomicznie :) ja spalam 4,8- 5l na 100 :)
 
     
 Maciek84
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 00:24   

4,8 - 5 l na 100 km ?? Na trasie ma się rozumieć ? :D

Co do tego zmieniania biegów, to trzeba po prostu wyczuć moment. Silnik zaczyna wyć za bardzo, tzn że czas na jakąś zmianę... ;)
 
     
 dybik666


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 15 Maj 2009, 08:09   

2 - jak tylko rozpędzisz auto
3- 40km\h
4- 50km\h
5- km\h
Tak mi kiedyś kazał ojciec jezdzić:)
 
 
     
 Piter503


Informacje
dolnoslaskie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Maj 2009, 12:24   

dybik666
2- jak tylko rozpędzisz auto
3- 40km\h
4- 50km\h
5- 70 + km\h


dokładnie, u mnie sprawa zmiany biegów wygląda podobnie, a pamiętam jak na kursie "L" zdarzyło mie się, że startowałem z 2 a nawet z 3 :rotfl: pamiętam tez wzrok instruktora :looka: i moją konsternację dlaczego autko tak muli na starcie :znudzony: hehe
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 15:12   

Jako instruktor:
2 - po ruszeniu
3 - do 40 km/h
4- do 50-55 km/h
5 - powyżej

Oczywiście to także zależy od samochodu, rzeżby terenu i wielu innych czyników
 
     
 tomcio105
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 16:16   

Do tego co piszecie, dodałbym jeszcze, że na zmianie biegów przy określonej prędkości ma wpływ pojemność silnika. Tak ogólnie to wpływa na to wiele czynników, nawierzchnia, kąt jej nachylenia itp. Poprostu to trzeba wyczuć :)
 
     
 tkdiablo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 17:13   

Dzięki wszystkim za rzeczowe wypowiedzi. O to mi właśnie chodziło. Oczywiscie jeżdżę teraz na wyczucie ale próbowałem jechać 60km/h na 5 i jakos jechał. Podtrzymywać prędkość jakoś można ale po dodaniu gazu czułem, że ma raczej za niskie obroty więc ktoś kto ma taką Corse jak ja i ma obrotomierz mogł mi pomóc. Kolejna sprawa to z wysokimi obrotami. Słyszę, że są bardzo wysokie ale nie wiem czy już przekroczyłem 6000 czy jeszcze nie i czy można taką prędkośc utrzymać podczas wyprzedzania czy nie. Oczywiście wszystko uogólniam do prostej i równej asfaltówki. Resztę dopasuje sobie sam.
Pozdrawiam
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 15 Maj 2009, 23:05   

60km/h na 5-iatym biegu to raczej nie jest za dobry pomysł :rotfl: a co do tego wyprzedzania to jak silnik czasem dostanie przez chwile po "d**ie" to mu na zdrowie wyjdzie.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 23:18   

zenobiazmiasta napisał/a:
60km/h na 5-iatym biegu to raczej nie jest za dobry pomysł


A mozesz mi napisać dlaczego? jedzisz 60 na 4? - to nie jest raczej ekonomiczna jazda :P
 
     
 PiotrK65
i Beatka na zawsze



Informacje
pomorskie

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Maj 2009, 23:21   

ja też przy 60km/h spokojnie mogę włączyć 5-tkę
 
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 00:28   

Maciek84 napisał/a:
4,8 - 5 l na 100 km ?? Na trasie ma się rozumieć ? :D

Co do tego zmieniania biegów, to trzeba po prostu wyczuć moment. Silnik zaczyna wyć za bardzo, tzn że czas na jakąś zmianę... ;)


Cykl mieszany :]
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 16 Maj 2009, 04:48   

Finos napisał/a:
A mozesz mi napisać dlaczego? jedzisz 60 na 4?

Oczywiście że, tak, czasem i na trójce się zdarzy. nie wyobrażam sobie bujać autka przy 60km/h na 5-ątce do np: 130 czy więcej, dla mnie to katorga :wstyd:
Większość Cors ma silniki w przedziale 1.0-1.4 więc jeśli chodzi o ekonomie jazdy to ten litr czy nawet dwa na setkę da sie przeżyć a jedzie się przyjemniej :D
Ale to tylko moja opinia...
 
 
     
 Maciek84
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 08:30   

Ja generalnie 4 wrzucam przy około 55 km/h. Po prostu silnik zaczyna powoli wyć i prosić o wyższy bieg... 5 u mnie wskakuje około 70 km/h. A do 130 km/h to baaardzo rzadko dociskam - z reguły mi się nie spieszy ;)
 
     
 dybik666


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 16 Maj 2009, 08:58   

Wyprzedzać proponuję na 4 ponieważ auto ma lepsze odejście:) i nic mu sie nie stanie:) według ekodrajwingu biegi powinno sie zmieniać (w silnikach benzynowych) w przedziale 1500-2500 obr\min wiec chcąc niechcąc samo wychodzi ze 5 sie włącza przy 60km\h ale tez mówi sie ze nie powinno sie przyspieszać na 5 biegu :zdziwko: pozdrawiam:)
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 09:51   

dybik666, wiadomo ze wyprzedzając biegi sie redukuje, natomiast co do jazdy 55 i do góry na 4 - oczywiście ze można, ale nie nonstop :)
 
     
 Grzegorz Zając
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 16:17   

Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:
 
     
 Fotokaczmarek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Maj 2009, 22:40   

Grzegorz Zając napisał/a:
Według Speed Drivingu : 1.2 [x12sz]
- 1 do 40 km/h [45 km/h];
- 2 do 70 km/h [80 km/h];
- 3 do 110 km/h [115 lub 120 km\h];
- 4 do 135 km/h [145 km\h];
- 5 do 160 km\h [160 km\h]
W nawiasie [km/h] prędkość przy której następuje odcięcie tzw zapłonu.
:hyhy:


Mi na dwójce poszła 100km/h na prostej coś te dane się nie zgadzają hehe
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Wyposażenie wnętrza » Predkosci a obrotomierz
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.