Wysłany: 28 Marzec 2008, 21:24 Podświetlenie zegarów w Corsie B
cześć wszystkim mam pytanko chciałbym zmienić poświetlnie zegarów jak to zrobić samemu - ma ktoś jakąś bardzo dobrą i sprawdzoną instrukcje zmiany podświetlenia zegarów?
Ostatnio zmieniony przez dudu 4 Listopad 2008, 16:34, w całości zmieniany 1 raz
Hej zapraszam do działu elektronika. Tam masz temat zmiana oświetlenia, a w nim link do (niestety) niemieckiej strony, na której jest opisane wraz ze zdjęciami jak krok po kroku zmienić podświetlenie zegarów.
powyżej macie zdjęcie moich zegarów w corsie..... :P
bogdanc [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 06:54
marmi,
bardzo mi sie podoba twoje podświetlenie zegarów właśnie takie samo chce mieć - moge liczyć na twoją pomoc? Tylko ja mam jeden zegar z wskazaniem prędkości i dwa mniejsze po prawej (temperaturke) a po lewej z ilością paliwa w baku - twoja fotka naprawde robi wrażenie i takkie jak twoje podświetlenie chce mieć - pomożesz mi to zrobić ? Cyfry masz podświetlone na niebiesko a wskazówki na czerwono ? zgadza sie ?
prosze o pozytywne rozpatrzenie mej prośby
bodi
marmi [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 19:46
hehe nie ja to podświetlenie robiłem na poczatek zmień sobie zegary na te z obrotomierzem są dużo ładniejsze....
jak chcesz to napisz dam ci namiary na kolege który mi to zrobił bo dłubania jest z tym sporo i trza miec bardzo sprawne ręce..
Dżola [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 20:34
Jaki był całkowity koszt tej "imprezy" :mrgreen: ?
marmi [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 01:39
Razem z wysyłką w dwie strony około 130złoty za wszystkio czyli części i robocizna.... :P
Warto naprawde podświetlane wskażówki z omegi b to wypas... :P
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 04:37
Hej. Mam do was pytanie. Kupiłem sobie tarcze indiglo. Wszystko rozebrałem i zonk nie wiem jak się zabrać za ściągnięcie wskazówki od prędkościomierza :evil: Słyszałem, że jest tam jakaś sprężynka i jak wyskoczy to zegary do wymiany. Miał ktoś podobny problem? Może ktoś wie jak wyjąć tą wskazówkę? Pozdrawiam
podważ widelcem tylko z czuciem! nie ma żądnej sprężynki! pozdr :beated:
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 05:50
ok, dziękuję. Spróbuję.
[ Dodano: 2008-08-01, 06:29 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak wyjmę już wskazówkę (podważając widelcem) to jej nie rozkalibruję? (Tak powiedział mi gościu w sklepie opla).
Przpepraszam, że dwa razy utworzyłem temat. Myślałem, że w złym miejscu to zrobiłem.
To zrób tak, jak już tu ktoś radził: przełóż delikatnie wskazówkę za słupek graniczny ten co zatrzymuje wskazówkę przy zerze. W tym miejscu gdzie się zatrzyma, tam zdejmij wskazówkę
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 13:11
Dzięki. Nareszcie jakieś konkrety. Będę miał trochę wolnego czasu to się za to zabiorę Pozdrawiam
Diody podłączone są pod oświetlenie pokręteł, mają osobne wyłącznik i regulacje intensywności świecenia.
Czas jaki mi zajął w zrobienie tego to ok. godzina.
Wywierciłem tylko 4 dziury w obudowie od licznika, jak widać na zdj, i pociągnąłem kable.
Więcej się męczyłem z wyciągnięciem górnej pokrywy obudowy licznika.
Ciężko schodzi.....
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 09:22
Witam. Ok, temat indiglo powraca :mrgreen: Założyłem tarcze, pociągnęłem kabelki, podłączyłem inwerter i tu mam pytanie do jakiegoś fachowca, zawodowca, akrobaty :-D Jak podłączyć inwerter pod żaróweczki w zegarach? Cytuję ze strony www.moman.pl/index.php?a=opis&k=&id=82 : "najprościej podłączyć się do jednej z żaróweczek oświetlających licznik od środka - tylko nie pomylić plusa z minusem. Jeśli tak podłączysz zasilanie to również regulacja jasności świecenia tarcz indiglo działać będzie za pomocą oryginalnego pokrętła do ściemniania i rozjaśniania oświetlenia licznika". Jak znaleźć plus, czy minus? Jest to proste do zrobienia, czy lepiej poszukać jakiegoś elektryka? Pozdr.
Jest to bardzo proste. Jest dużo sposobów.
Sposób pierwszy: musisz mieć miernik napięcia. Obojętnie jaki. podpinasz kabel plusa pod jedną nóżkę a pod drugą minus. Jak na mierniku pokazuje wartość dodatnią, to tak gdzie podpiołeś plus jest rzeczywiście plus. A jak pokazuje wartość minusową, to jest na odwrót: gdzie plus tam jest minus.
Sposób drugi: bardziej niekonwencjonalny: musisz mieć diodę LED i najlepiej do niej rezystor 330 Ohm. Skręcasz jedną nóżkę diody z oporem, a druga zostaje bez niczego.
tak jak np. tu:
I teraz podłączasz nóżkę diody pod jedno wyprowadzenie żerówki, a pod drugie nóżkę od oporu. I pamiętaj msz to zrobić tylko na min. 1 sek. Jak dioda błyśnie, to tam, gdzie jest nóżka od diody to jest plus.
inny sposób bez oporu: jedna nózka diody pod jedno wyprowadzenie żarówki, druga pod drugie. I też masz tylko na sekunde dotknąć styku. Jak dioda mrugnie to tam, gdzie jest dłuższa nóżka do jest plus.
UWAGA!!! dioda od razu się spali, więc radze robić to ostrożnie i uważnie, bo masz tylko jedną próbę. I jeszcze NIE ZRóB ZWARCIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 04:24
Dzięki wielkie. Wczoraj na zlocie znajomy obiecał pożyczyć mi miernik, więc będę działał bez diody. Myślałem, że nie dam rady sam tego zrobić, ale wytłumaczyłeś to tak przejżyście, że chyba nie da rady się pomylić :mrgreen: Pozdrawiam
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 15:15
Moje auto: ASTRA G
Tak śledze ten temat i mam nadzieję że kolega Robsien po wszystkim pochwali się efektami. Jakieś ładne foto itp. Ciekawi mnie jak sie z tym jezdzi w nocy? bo VW z niebieskim podświetleniem to porażka jak dla mnie ( strasznie rozprasza, chyba że to już mój wiek, hehe).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum