LPG: Nie
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sie 2022 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrzesień 2022, 19:46 Easytronic w 1.2 80KM Moje auto: Corsa D MY'06 1.2 Easytronic
Siemanko
Mam pytanie dotyczące skrzyni Easytronic w CD 1.2 80KM. Otóż, kupiłem taki wehikuł mojemu dziadkowi (w miejsce ś.p. Leganzy 2.0 z klasycznym automatem) i pojawiło się kilka kwestii, które muszę wyprostować, ale po kolei. Pacjentem jest Corsa D z 2006 roku z silnikiem 1.2 80KM z niezłym wyposażeniem jak na to auto (tzn. ma klimę i tempomat ). Auto ma 172 tys. prawdziwego przebiegu, brak szkód blacharskich (co dziwne - lakier nawet nie był polerowany od nowości) i wszystko w nim działa bez zarzutu. Wszystko z wyjątkiem skrzyni biegów, która zmienia biegi bardzo ospale.
Oczywiście - Easytronic to zwykły manual, który w spsób zrobotyzowany zmienia biegi za drajwera, ale nawet biorąc na to poprawkę - zmiana biegów jest bardzo powolna i występuje nieprzyjemne bujnięcie budą po zapięciu następnego biegu.
Olej w siłowniku prawdopodobnie nie był wymieniany nigdy, a przynajmniej tak sugeruje niemiecka książka serwisowa, która ostatni wpis ma z 2018 roku przy przebiegu 145 tys. km.
Olej, którego łatwość zdobycia jest niemal identyczna, jak możliwość zobaczenia Yeti, już mam w aucie. Ale zanim zabiorę furmankę na jego wymianę - chciałbym się dowiedzieć jak wygląda kwestii szczelności samego siłownika. Z tego, co się orientuję, to zarówno Fiat, PSA jak i Opel (w sumie to ta sama skrzynia z tym samym mechanizmem) mają problem ze szczelnością siłowników. U mnie jest susza, ale pytanie czy nie warto zrobić 'zawczasu', a jeśli tak - to co tam się wymienia? Są jakieś gotowe zestawy naprawcze?
Pytanie 2: ponieważ skrzynia to de facto zwykły manual, to jak wygląda kwestia wymiany sprzęgła? Wiem, że sprzęgło jest takie, jak w manualu, ale czy są jakieś objawy, gdy się kończy? Raczej ślizgania się to przy tak zabójczej mocy nie uświadczę, więc jaki może być jeszcze inny objaw?
Pytanie 3: (tu wkładam kij w mrowisko) - to jak w końcu z tym olejem w skrzyni... wymieniać czy nie?
I pytanie 4 trochę poza konkursem: skrzynia przeciąga trochę biegi (oczywiście, zależne to jest od głębokości wciśnięcia gazu). Przy wbiciu gazu w podłogę - zmienia poprawnie, natomiast przy delikatnym przyśpieszaniu potrafi ciągnąć do 3k rpm i dopiero zmienia na następny. To tak ma być? To może trochę głupie pytanie, ale na co dzień jeżdżę VW z diesel'em i skrzynią DSG, więc to jest przepaść i nie do końca jestem pewny czy TTTM (ten typ tak ma) czy też należy wykonać np. adaptację siłownika albo co.
No i pytanie 5 już totalnie OT: jaki interfejs polecicie, żeby ogarnąć wszystko w tym aucie? Przez wszystko mam na myśli możliwość odczytania i skasowania błędów, a także kodowania (czy też przyuczania, czy jak tam ta procedura w Oplu się zwie) nowych gratów jak np. radio z empeczy, duży wyświetlacz graficzny itd.
Z góry bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi i szerokości
Tomek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum