problem z odpaleniem CB 1,2 16v
Autor Wiadomość
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 8 Marzec 2022, 23:35   problem z odpaleniem CB 1,2 16v
   Moje auto: CC 1,0


witajcie

Problem mam od kilku dni. Do tej pory zapalał od razu, 3 dni temu musiałem mocno kręcić aby zaskoczył ale się udało... potem przez dwa dni był spokój i odpalał... były temperatury w okolicach zera. Dzisiaj wieczorem nie chciał w ogóle zapalić nawet jak długo nim kręciłem.... choć w okolicach popołudnia nie było problemu.
Odpaliłem go na pych, zaskoczył pochodził może 5 sekund i SAM go zgasiłem... zakładam, że nie zdążył się zagrzać.... Jak go zgasiłem postanowiłem go po chwili zapalić normalnie także na zimnym silniku... zaskoczył od razu. Zanim napisałem post troszkę poczytałem o EGR (jest zaślepiony od min 3 lat i nic nie było mu do tej pory), poczytałem o czujniku temperatury wody (sprawdzony i pomierzony... w temp około 0 ma 4,3 kohm a w temp ok 90 st ma 240 ohm - uznaje że działa). Usterka silnika jaka czeka na cieplejsze dni po przedmuch na uszczelce pokrywy zaworów, poci się - wątpię że to to. Mam interfejs OBD ale niestety po podłączeniu do auta nic nie zczytuje... muszę jeszcze inaczej ogarnąć zczytanie ew błędów. Jak podjeżdżam do mechanika to on nic nie widzi dziwnego ponieważ auto pali od razu - opisany zapłon na kilka sekund wyżej. Auta normalnie pali, przyśpiesza, obroty nie falują, pracuje stabilnie, nie szarpie, nie ma żadnego check.... jakieś sugestie?

Nie sprawdzałem jeszcze przepływomierza ale nie wiem czy to ma znaczenie i jak to zrobić.
 
     
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 11 Marzec 2022, 23:12   
   Moje auto: CC 1,0


Walczę dalej, przepływke odrzucam bo po zapaleniu wszystko jest ok. JAk auto przepale co 6,7 godzin to nie ma problemu, jak postoi dłużej to tylko na pych. Ostatnio często tankuje pod korek a wcześniej tego nie robiłem więc gdzieś wyczytałem, że może szwankować EVAP.
Zostaje mi jeszcze zawór zwrotny w pompie (paliwo schodzi) , ale to i tak powinna pompa nabić w pozycji 2... więc cała pompa do wymiany w drugiej kolejności jak EVAP nie pomoże.
 
     
 bob96


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Bogdan
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 12 Marzec 2022, 18:52   
   Moje auto: Corsa D


Zostaje mi jeszcze zawór zwrotny w pompie (paliwo schodzi) , ale to i tak powinna pompa nabić w pozycji 2... więc cała pompa do wymiany w drugiej kolejności jak EVAP nie pomoże.[/quote]

Miałem podobnie , po wymianie pompy wszystko jest ok :)
 
     
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 13 Marzec 2022, 00:07   
   Moje auto: CC 1,0


Musze poczekać aż wyjeżdżę cały bak, pompę zamówiłem z dobrego szrotu...lepsze to niż jakiś zamiennik... przynajmniej tak twierdzi Łysy ze znanego kanału na YT :)
 
     
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 17 Marzec 2022, 19:43   
   Moje auto: CC 1,0


witajcie

Zmieniłem świece, EVAP i filtr paliwa...ciśnienie w baku się fajnie wyrównało ale dalej nie pali. Posprawdzałem połączenia i proszę o pomoc. Znalazłem taki schemat jak poniżej

https://www.elektroda.pl/...01.html#gallery

Po włączeniu stacyjki na pozycję 2 przekaźnik 3 podaje 12V na cewkę przekaźnika 4 (pin 86). Przekaźnik 4 się nie załącza ponieważ na pinie 85 przekaźnika 4 jest napięcie 4V.... teoretycznie wychodzi 8V różnicy na cewce i powinien się włączyć przekaźnik i podać napięcie na pompę... niestety tak się nie dzieje.... czy nie powinno z ECU być podana masa ? skąd tam wzięły się 4 V ?.... jutro planuje przeciąć ten kabel do pinu 85 przekaźnika 4 i wpiąć się w masę... nie świeci mi się check, nie ma błędów.... a może robić mostek z przekaźnika 3 do bezpiecznika pompy ? jakim zabezpieczeniem jest przekaźnik 4 że jest powieleniem 3?

Macie jakieś pomysły ?

Wykluczyłem już przepławkę, czujnik temperatury do ECU, czujnik położenia wału bo po odpaleniu silnik ładnie równo pracował.
 
     
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 23 Marzec 2022, 22:03   
   Moje auto: CC 1,0


Widzę że piszę sam do siebie.

Ogólnie tak: korzystając ze schematu powyżej pierwszy przekaźnik działa, z drugim jest gorzej ponieważ nie dostaje sygnału z ECU - wspomniane 4V - czyli nie ma nabicia paliwa przed uruchomieniem auta . Sytuację rozwiązałem tak, że do drugiego przekaźnika do pinów 30 i 87 dolutowałem dwa przewody z wyłącznikiem i przed uruchomieniem auta włączam pompę ręcznie... jak auto zapali (a z tym nie ma problemu) to wyłączam wyłącznik i pompa jest już sterowana normalnie z ECU i normalnie działa.

Ogólnie naczytałem się , że brak wysterowania pompy przy zapłonie to częsty błąd i problem - niektórzy wymieniali sterownik, niektórzy masę dodatkową ciągli... choć uważam że jak pompa jest potem sterowana normalnie z ECU podczas jazdy to masa musi być OK.

Oczywiście pompa też padła więc ją wymieniłem... a przy okazji świece i filtr paliwa.

PYTANIE O ŚWIECE... poszedłem do sklepu i po podaniu modelu auta koleś dał mi DENSO z jedną elektrodą masową - patrzyłem i takie faktycznie są proponowane.... jednak jak wykręcałem stare to były świece GM z dwoma elektrodami masowymi... co o tym myślicie ?
 
     
 PawełP


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 16 Czerwiec 2022, 23:54   
   Moje auto: CC 1,0


Napisze post pod postem ale TRZEBA... bo tych wszystkich zabiegach zabiegach , podczas jednej z podróży komputer i tak przeszedł w tryb awaryjny, pozwolił mi dojechać do domu, zgasiłem i już więcej nie odpalił. Po analizie kosztów napraw i tego że podwozie było kiepskie , pożegnałem się z CB i auto poszło na żyletki.

Ale nie żegnam się z WAMI... tylko zmieniam profil... kupiłem CC 1,0 :) bardzo przyjemne auto zwłaszcza patrząc na ceny paliwa :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.