Przesunięty przez: Kaszubski
11 Lipiec 2016, 13:21
Podpięcie halogenów - problem po założeniu instalacji
Autor Wiadomość
 Jakub.S



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 15:43   Podpięcie halogenów - problem po założeniu instalacji

Wczoraj zabrałem się za podłączenie halogenów i po poprowadzeniu i podpięciu wszystkich przewodów okazał się problem.

Halogenami migają tylko w chwili naciśnięcia przycisku, natomiast kontrolka świeci ciągle.
Zastosowałem przekaźnik uniwersalny 30A

Problem też jest w tym, że kontrolka halogenów zapala się od razu po włączeniu zapłonu. Nie wiem co się stało, ale odłączenie przekaźnika też nic nie daje.

Może miał Ktoś z Was taki przypadek ?
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 15:49   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Może Ja miałem tak z Tylną lampą.. Tj Przeciwmgielnym... Jak się okazało to była wina Masy...
Sprawdź podłączenie Masy jeszcze raz.. i czy może jakiś kabelków nie pomyliłeś
 
 
     
 Jakub.S



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 17:34   

DAMIAN1991 napisał/a:
Może Ja miałem tak z Tylną lampą.. Tj Przeciwmgielnym... Jak się okazało to była wina Masy...
Sprawdź podłączenie Masy jeszcze raz.. i czy może jakiś kabelków nie pomyliłeś


Też Ci się kontrolka przeciwmgielnego zapalała od razu po zapłonie ?

Masa mogłaby dawać taki efekt tylko zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego nie pomaga wyjęcie przekaźnika, który po wyjęciu rozłącza wszystkie przewody.
Masa sterująca przekaźnik wzięta jest z 3 pinu złącza x45 BCM, + do cewki przekaźnika ze świateł pozycyjnych, natomiast stały + do halogenów ze skrzynki bezpieczników.
Podłączenie kabli sprawdzałem.
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 17:53   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Tak Też zaraz Po zapłonie zaświecała się Kontrolka... a Jak przyciskałem stop to kontrolka od "długich" Świateł...

skoro przekaźnik nie pomaga to problem może być gdzie indziej.. Ale na tyle nie jestem wstanie pomoc... To już nie mój Level wtajemniczenia...
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 18:51   

Hmm nie mam schematu elektryki CC ale wnioskuje ze częściowo wykorzystujesz instalacje seryjną? Światła przeciwmgłowe miały Ci się zapalać przy włączonych pozycyjnych, a przełącznik przeciwmgłowy dostarcza masę do obwodu sterującego przekaźnika? Wyjęcie przekaźnika nic nie dało, bo jak podejrzewam, kontrolka jest włączona właśnie w obwód sterujący (cewki) przekaźnika a nie w obwód styku. I widocznie w tym obwodzie jest coś nie tak. Po pierwsze powoduje to stałe załączenie kontrolki, a po drugie nie pozwala na dłuższe zwarcie przekaźnika w celu włączenia świateł przeciwmgłowych. Po pierwsze sprawdź czy na pewno przełącznik przeciwmgłowy ma podawać masę na przekaźnik, czy ją rozłącza i czy na pewno ta ewentualna masa ma bezpośrednie połączenie z zastosowanym przez Ciebie stykiem 3 pinu złącza x45 BCM. Moim zdaniem tu gdzieś leży problem. Przy zakładaniu posiłkowałeś się jakimś schematem? Możesz go tu umieścić?
 
     
 Jakub.S



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 19:08   

Cytat:
Tak Też zaraz Po zapłonie zaświecała się Kontrolka... a Jak przyciskałem stop to kontrolka od "długich" Świateł...


Dzięki - skoro też miałeś objaw zapalającej się kontrolki no to muszę pomyśleć gdzie leży problem. z masą.

[ Dodano: 23 Styczeń 2011, 19:24 ]
Finos napisał/a:
Hmm nie mam schematu elektryki CC ale wnioskuje ze częściowo wykorzystujesz instalacje seryjną?


Instalacji pod halogeny nie miałem. Kupiłem fragment wiązki z kostkami do halogenów i włącznik świateł z przyciskiem do halogenów a resztę musiałem wykonać sam.

Finos napisał/a:
Światła przeciwmgłowe miały Ci się zapalać przy włączonych pozycyjnych, a przełącznik przeciwmgłowy dostarcza masę do obwodu sterującego przekaźnika? Wyjęcie przekaźnika nic nie dało, bo jak podejrzewam, kontrolka jest włączona właśnie w obwód sterujący (cewki) przekaźnika a nie w obwód styku. I widocznie w tym obwodzie jest coś nie tak.


Kontrolka przed robieniem instalacji zaświecała się normalnie (dopiero po naciśnięciu przycisku). Kontrolka z tego wnioskuję, że jest sterowana z modułu BCM. Na OCFC wyczytałem, że pin 3 z gniazda x45 modułu BCM odpowiedzialny jest właśnie w instalacji za wysterowanie przekaźnika masą.

Finos napisał/a:
Po pierwsze powoduje to stałe załączenie kontrolki, a po drugie nie pozwala na dłuższe zwarcie przekaźnika w celu włączenia świateł przeciwmgłowych. Po pierwsze sprawdź czy na pewno przełącznik przeciwmgłowy ma podawać masę na przekaźnik, czy ją rozłącza i czy na pewno ta ewentualna masa ma bezpośrednie połączenie z zastosowanym przez Ciebie stykiem 3 pinu złącza x45 BCM. Moim zdaniem tu gdzieś leży problem. Przy zakładaniu posiłkowałeś się jakimś schematem? Możesz go tu umieścić?


Nie posiadam schematu tej instalacji - jedynie takowe informacje udało mi się uzyskać na OCFC.
Zastanawiam się jeszcze nad wadliwym włącznikiem halogenów. Może on powoduje jakieś zwarcie.
Do BCM'u poprowadzony jest tylko jeden przewód i to koniec ingerencji w moduł. Dziwny jest dla mnie fakt, że po wyjęciu przekaźnika z gniazda jest on "w powietrzu".
Uniemożliwienie załączenia halogenów może być spowodowane zastosowanie uniwersalnego przekaźnika 30A ? Opel stosuje dużo mniejsze 20A.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 20:34   

Jakub.S napisał/a:
Uniemożliwienie załączenia halogenów może być spowodowane zastosowanie uniwersalnego przekaźnika 30A ? Opel stosuje dużo mniejsze 20A.


To nie ma nic do tego. To jest wartość natężenia prądu jak wytrzymuje przekaźnik, czyli jak jest większa to ok, problem był by gdyby był mniejszy.

Jakub.S napisał/a:
Dziwny jest dla mnie fakt, że po wyjęciu przekaźnika z gniazda jest on "w powietrzu".


A przekażnik jest z dwoma stykami? Zwiernym i rozwiernym? To faktycznie może być coś z nim nie tak, taki przekaźnik powinien w stanie "jałowym" zwierać do jednego styku, a po podaniu napięcia na cewkę zwierać do drugiego. Podłącz go (jego cewkę) na krótko do akumulatora i zobacz czy przekażnik w ogóle zwiera.

Wyłącznik przeciwmgłowy w Corsie C jest jak dobrze pamiętam zespolony z resztą przełączników świateł? No to ciężko będzie go sprawdzić, najlepsza opcją by było jak byś miał od kogo pożyczyć drugi na podmianę.
 
     
 Jakub.S



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 20:47   

Finos napisał/a:


To nie ma nic do tego. To jest wartość natężenia prądu jak wytrzymuje przekaźnik, czyli jak jest większa to ok, problem był by gdyby był mniejszy.


Z tego co się próbowałem dowiedzieć, to podobno może być różnica w "mocy" cewek i dlatego nie można wysterować przekaźnika i halogeny tylko migną podczas naciskania włącznika.

Finos napisał/a:

A przekażnik jest z dwoma stykami? Zwiernym i rozwiernym? To faktycznie może być coś z nim nie tak, taki przekaźnik powinien w stanie "jałowym" zwierać do jednego styku, a po podaniu napięcia na cewkę zwierać do drugiego. Podłącz go (jego cewkę) na krótko do akumulatora i zobacz czy przekażnik w ogóle zwiera.


Spróbuje ewentualnie podmienić przekaźnik i tak jak napisałeś podłączyć cewkę na krótko.

Finos napisał/a:

Wyłącznik przeciwmgłowy w Corsie C jest jak dobrze pamiętam zespolony z resztą przełączników świateł? No to ciężko będzie go sprawdzić, najlepsza opcją by było jak byś miał od kogo pożyczyć drugi na podmianę.


Posiadam jedynie co mogę zrobić to podłączyć zwykły przełącznik do świateł (bez przycisku halogenów) i sprawdzić, czy kontrolka się przestanie świecić przy włączonym zapłonie.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 21:01   

Przekażnik jest pod 12V? To nie ma prawa nie działać 30A jak jest sprawny. Ta cewka nie pobiera nie wiadomo jakiego prądu, na tym polega zasada działania przekaźnika, że napięciem o małym natężeniu prądu możemy wysterować sygnał o dużym natężeniu
 
     
 Jakub.S



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 21:15   Rozwiązanie problemów z montażem halogenów w Corsie CC

Jestem już po etapie montażu halogenów oryg. w mojej corsie więc postanowiłem się podzielić informacją jak je założyć zakładając wszystkie opcje (ja przechodziłem tę najtrudniejszą) :

Warianty:
1.) Jeżeli posiadamy w skrzynce bezpieczników obłożone piny pod bezpiecznik i przekaźnik do halogenów to wystarczy:

a) uzupełnić brakujące miejsca przekaźnikiem i bezpiecznikiem
b) wymienimy włącznik świateł na taki z przyciskiem halogenów
c) kupić halogeny wraz z ramkami (przedliftem lub poliftowe)
d) poszukać wiązki halogenów przy przedniej belce (jeśli jej nie posiadamy to ją dokupić w aso).
e) zamontować żarówkę kontrolki halogenów (fabrycznie nie jest montowana jeśli ich nie posiadamy)
f) możliwe, że będziemy musieli odblokować halogeny techem.

2.) Nie posiadamy pinów pod bezpiecznik i przekaźnik:

g) Wykonujemy punkty: 1b, 1c, 1d, 1e.
h) W złączu x45 modułu BCM odszukujemy pin nr. 3 i sprawdzamy, czy po włączeniu przycisku halog. pokazuje się tam stała masa. Jeśli występuje tam stała masa to:
- podpinamy pod przekaźnik stały plus, sterowanie cewki plusem bierzemy ze świateł pozycyjnych, natomiast sterowanie masą z w/w pinu.
i) Jest możliwość, że na w/w pinie stałej masy nie będzie (Uwaga !!! Kontrolka w zegarach mimo wszystko może się świecić na stałe więc nią się nie sugerować !) - sprawdzamy w techu, czy opcja halogenów jest dostępna i jeśli tak to ją włączamy - uzyskamy wtedy stałą masę na pinie 3 x45 BCM.
(jeśli ktoś posiada dostęp do tech'a może od razu sprawdzić co go czeka sprawdzając czy ma opcję halogenów do odblokowania, czy też nie)

3.) Nie mamy instalacji i nie posiadamy w BCM funkcji halogenów:

Wykonujemy punkt nr 2 i masę sterującą przekaźnik (polecam tylko oplowski) ciągniemy do kontrolki licznika, wstawiając na tym przewodzie diodę.
Kontrolka ta będzie podawała masę niezależnie czy mamy w opcji BCM halogeny, czy też nie - nie musimy się martwić, że jedyną opcją jaka nam zostaje to wymiana modułu :)

Niezależnie jaki wariant wyposażenia i zaawansowania instalacji posiadamy w swojej CC możemy się cieszyć fabrycznymi halogenami :ok:
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Kwiecień 2014, 00:27   

Wiem,ze tamat jest bardzo stary, ale jak zamontować tą żarówkę kontrolki halogenów? Pytam się,ponieważ przymierzam się do montażu halogenów w swojej corsie
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 7 Kwiecień 2014, 00:51   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Przypuszczam że jak założysz Przełącznik halogenu to się okaże czy masz te żarówkę jeśli nie( tu mogę się mylić) wystarczy ją włożyć w Licznik w odpowiednie miejsce i będzie działać. ale to drobiazg jeśli podłączenie Halogenu będzie Cie czekać na Piechotę
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 10:29   

witam, mam kolejne pytanie z tym tematem związane.
1.Jak wyglądają te obłożone piny pod bezpiecznik i przekaźnik? Jaki bezpiecznik i jaki przekaźnik będę musiał kupić?
Mam wiązkę halogenów przy przedniej belce tzn chyba mam bo jakieś tam kable są w belce na dole.
w związku z tym mam pytanie numer dwa. Jak podłączyć te halogeny do tej wiązki?
3. czy montaż kontrolki halogenów jest konieczny, czy też nie? Chodzi mi o to,czy jeśli nie zdecyduję się na montaż takiej kontrolki,to czy halogeny będą świecić,czy tez nie?
4.co to jest to złącze x45 modułu BCM oraz co to jest ten pin nr3 jak to wygląda i gdzie to można znaleźć?
5. jak podpiąć pod przekaźnik stały plus? Jak podpiąć sterowanie cewki plusem ze świateł pozycyjnych?jak podpiąć sterowanie cewki od w/w pinu?
6. czy odblokowywanie opcji halogenów poprzez tech jest obowiązkowe,czy też nie? Chodzi mi o to,czy jeśli tego nie zrobię to czy halogeny będą mi świecić, czy też ni
e?

[ Dodano: 23 Kwiecień 2014, 09:55 ]
Witam, bardzo proszę o pomoc w tym temacie
 
 
     
 Hubi



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38
Dołączył: 20 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: WWE
Wysłany: 9 Wrzesień 2018, 11:32   
   Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP


Witam temat bardzo stary, ale nie chcę zaśmiecać i zakładać nowego.
Szykuję się do montażu fabrycznych halogenów p/m w zderzaku. Mam obsadzone piny pod przekaźnik i bezpieczniki. Po zdjęciu lampy w celu poszukiwania wiązki znalazłem coś takiego jak na foto. Czy któraś z wtyczek jest od halogenów? (ta zaznaczona to klakson) Do czego są pozostałe?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Oświetlenie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.