Corsa D A12XER 1.2 LPG zimna chłodnica wentylator chodzi bez
Autor Wiadomość
 fatal_corsa


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Luty 2024, 00:29   Corsa D A12XER 1.2 LPG zimna chłodnica wentylator chodzi bez
   Moje auto: Corsa D 1.2 A12XER


Corsa D 1.2 2013r. [A12XER]
cały dzisiejszy dzień po odpaleniu, włącza się wentylator dmuchawy chłodnicy i cały czas pracuje (klima wyłączona).
Wyskakuje ikona auto z kluczem, ale po podłączeniu pod kompa prze OBD brak błędów.
Co to może być czujniki temp. płynu? Jest jeden czy dwa? widzę jeden na dole chłodnicy, po lewo stojąc przodem do podniesionej maski. Czy raczej termostat lub rezystor a może szukać gdzie indziej?

mam tylko kabel i SmartMaster-ELM załaczam zrzuty, jeśli macie jakiś dobry program pod kabel poproszę o namiary
Ostatnio zmieniony przez fatal_corsa 12 Luty 2024, 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
 fatal_corsa


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Luty 2024, 16:04   
   Moje auto: Corsa D 1.2 A12XER


Aktualizacja. cały czas zimna chłodnica nawet po
przejechaniu 26 km. Temp. silnika z ukrytego menu
rano jak zewn. 8 stopni, przy 20 załącza się wentylator, temp.
po nagrzaniu granicach 106-109 stopni. Jakie temp. występują
w tych silnikach? I teraz pytanie termostat czy czujnik temp.
do wymiany i ile ich jest, ten przy chlodnicy widzę.
silnik a12xer
 
     
 sandamiano


Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Damian
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 1
Skąd: wioska wilków
Wysłany: 8 Marzec 2024, 11:06   
   Moje auto: corsa d a14xer


Witam , pewnie poradziłeś sobie ale jeśli nie to czujnik masz po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę pod złączem sondy lambda. Temperatura silnika w tym przypadku - silniki XER wynosi około 103 stopni . Termostat jest tzw fazowy tzn jest wspomagany elektrycznie w otwarciu . Inaczej się nie da utrzymać takiej wysokiej temperatury potrzebnej do osiągnięcia normy EURO5. Sterownik silnika przewiduje niejako to że kierujący będzie obciążać silnik np przy wyprzedzaniu i zawczasu rozgrzewa cewkę termostatu powodując szybkie otwarcie i schłodzenie silnika . Inaczej temperatura by szybko wzrosła powyżej tych 103 stopni zanim termostat by sam z siebie się otworzył mechanicznie. takie niestety czasy że dawniej silnikom wystarczało 80-90 stopni . Teraz już nie .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.