LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 12:55 Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu. Moje auto: Opel Corsa D 1.4
Problem występuje na zimnym silniku. Przy dodawaniu gazu lub gdy ruszam = silnik jest obciążony. Problem jest na benzynie i na LPG. Problem się nasila w czasie jazdy i przechodzi w odgłos stukania.
Na samym początku dodawania gazu słychać takie chrumknięcia. Ni to zawory ni to nie wiem co. Hydropopychacze wymienione, problem nie zniknął. Silnik Z14XEP. Płyn chłodniczy czysty. Pod korkiem oleju nie ma śmietany.
LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 28 Sierpień 2019, 11:58
Moje auto: Opel Corsa D 1.4
Temat jest nadal rozwojowy. Zmierzyłem ciśnienie oleju i na zimnym oleju (20oC) ciśnienie na wolnych obrotach mam 5 bar! Równiutkie 5 bar, jak dodam gazu do 3000 rpm to dochodzi do 6.5 bar. Po rozgrzaniu silnika/oleju ciśnienie na wolnych obrotach wynosi 2.5 bar.
Zawór przelewowy oleju:
Sprawdziłem zawór pzrelewowy przy pompie oleju i wygląda na dobry, wypadł sam pod wpływem siły grawitacji więc nie był zacięty, nie jest też za luźny bo ruszając nim przepompowuje olej w kanalikach.
Zawór bezzwrotny:
Potocznie zwany też zwrotnym (niewłaściwie) też nie jest zacięty i kuleczka pod naciskiem palca się cofa więc mniemam, że jest ok.
Wnioski na dzień dzisiejszy:
Zbyt gęsty olej. Większe ciśnienie powoduje mocniejsze podstawianie się hydropopychaczy i tym samym minimalne niedomykanie zaworów ssących, które są dopychane do gniazd poprzez kompresje mieszanki i wtedy pojawia się stukot. O podobnych problemach piszą na forach WV, tam problemem oprucz pomp olejowych były też słabe sprężyny zaworów. Poczekam jeszcze z 5tyś km. do wymiany i zaleje jakiś droższy, może nawet 0w30.
Pytanie do Was:
Jak sądzicie jakie powinno być ciśnienie oleju, w książce serwisowej piszą, że minimum ma być 1.5 bar. Magiczne słowo "minimum", nigdzie nie znalazłem nic o maksimum.
LPG: Nie
Imię: Rafał Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 51 Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Wrzesień 2019, 16:48
Moje auto: CORSA D Z12XEP
U mnie na zimnym przy obrotach jałowych około 4,5 bar, na rozgrzanym i wyższych obrotach nie mierzone. Różnica drobna, być może wynika z niedokładności przyrządu pomiarowego.
Co do oleju GM owszem zaleca 0W-30 ale tylko przy temu otoczenia PONIŻEJ -25*C, w naszych warunkach klimatycznych powinno być 5W-30 lub 5W-40 (tak, 5W-40 też jest zalecany).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum