Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu.
Autor Wiadomość
 hollow 


Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Imię: Krzysztof
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Szczebrzeszyn
  Wysłany: 18 Lipiec 2019, 13:55   Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu.
   Moje auto: Opel Corsa D 1.4


Problem występuje na zimnym silniku. Przy dodawaniu gazu lub gdy ruszam = silnik jest obciążony. Problem jest na benzynie i na LPG. Problem się nasila w czasie jazdy i przechodzi w odgłos stukania.

Na samym początku dodawania gazu słychać takie chrumknięcia. Ni to zawory ni to nie wiem co. Hydropopychacze wymienione, problem nie zniknął. Silnik Z14XEP. Płyn chłodniczy czysty. Pod korkiem oleju nie ma śmietany.

Co to może być, gdzie szukać?

Dołączam filmik na YT:
https://youtu.be/LB5HmLrt2Xc
 
     
 steraf 


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Lipiec 2019, 20:42   
   Moje auto: CORSA D Z12XEP


To już legendarny "klekot" przy starcie...

Co do samego samego "chrumkania" to nie wiem.
 
     
 hollow 


Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Imię: Krzysztof
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 28 Sierpień 2019, 12:58   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.4


Temat jest nadal rozwojowy. Zmierzyłem ciśnienie oleju i na zimnym oleju (20oC) ciśnienie na wolnych obrotach mam 5 bar! Równiutkie 5 bar, jak dodam gazu do 3000 rpm to dochodzi do 6.5 bar. Po rozgrzaniu silnika/oleju ciśnienie na wolnych obrotach wynosi 2.5 bar.

Zawór przelewowy oleju:
Sprawdziłem zawór pzrelewowy przy pompie oleju i wygląda na dobry, wypadł sam pod wpływem siły grawitacji więc nie był zacięty, nie jest też za luźny bo ruszając nim przepompowuje olej w kanalikach.

Zawór bezzwrotny:
Potocznie zwany też zwrotnym (niewłaściwie) też nie jest zacięty i kuleczka pod naciskiem palca się cofa więc mniemam, że jest ok.

Wnioski na dzień dzisiejszy:
Zbyt gęsty olej. Większe ciśnienie powoduje mocniejsze podstawianie się hydropopychaczy i tym samym minimalne niedomykanie zaworów ssących, które są dopychane do gniazd poprzez kompresje mieszanki i wtedy pojawia się stukot. O podobnych problemach piszą na forach WV, tam problemem oprucz pomp olejowych były też słabe sprężyny zaworów. Poczekam jeszcze z 5tyś km. do wymiany i zaleje jakiś droższy, może nawet 0w30.

Pytanie do Was:
Jak sądzicie jakie powinno być ciśnienie oleju, w książce serwisowej piszą, że minimum ma być 1.5 bar. Magiczne słowo "minimum", nigdzie nie znalazłem nic o maksimum.
 
     
 steraf 


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Wrzesień 2019, 17:48   
   Moje auto: CORSA D Z12XEP


U mnie na zimnym przy obrotach jałowych około 4,5 bar, na rozgrzanym i wyższych obrotach nie mierzone. Różnica drobna, być może wynika z niedokładności przyrządu pomiarowego.

Co do oleju GM owszem zaleca 0W-30 ale tylko przy temu otoczenia PONIŻEJ -25*C, w naszych warunkach klimatycznych powinno być 5W-30 lub 5W-40 (tak, 5W-40 też jest zalecany).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



http://www.autoszymczyk.pl
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.