Witam, przy wymianie opon zauważyłem, że prawa sprężyna z przodu jest pęknięta (jakieś 10cm od dołu) mam pytanie czy ktoś kiedyś wymieniał to na własną rękę w corsie ? Dużo roboty z tym jest ?
Czy wystarczy kupić komplet sprężyn, czy potrzebne są jakieś dodatkowe części ? Gumy itp ?
Potrzebne narzędzia:
- ściski do sprężyn (żabki, śruby) jak kto woli
- klucz do kół
- klucz 17/19/22 - teraz nie pamiętam
- klucz 10/13
odkręcasz koło
odkręcasz śruby od wahacza
odkręcasz kolumnę od góry i wyciągasz całość
ściągasz ściskami do sprężyny i skręcasz tak mocno aż zejdzie i będzie luz, w twoim przypadku jak jest pęknięta to powinieneś bez problemu całość rozkręcić - amor + poduszka amora z łożyskiem bo jak jest pęknięta to jest luz.
składasz wszystko do kupy i montujesz w odwrotnej kolejności.
Sam dasz rade.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 14:49
Witam, może coś podpowiem, bo sam wymieniałem obie sprężyny u siebie, a więc tak:
- stawiamy samochód na podpórkach - obydwie strony, żeby stał równo, zdejmujemy koła,
- odkręcamy śrubę łącznika stabilizatora przymocowanego do amortyzatora - klucz nasadowy 19 i blokujący płaski 17,
- następnie odkręcamy dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy, tutaj z jednej strony blokujemy kluczem 18 np. oczkowym, a drugim nasadowym, o dłuższym ramieniu, luzujemy i odkręcamy śruby,
- gdy odkręcimy śruby zwrotnicy to musimy jeszcze otworzyć maskę, zdjąć zaślepkę kolumny i odkręcić śrubę trzymającą kolumnę w kielichu, tutaj potrzebny jest klucz nasadowy 9 do blokowania i 18 oczkowa do odkręcania, gdy odkręcimy kolumna opadnie - będzie można już ją wyjąć,
- następnie ściskaczem do sprężyn ściskamy starą sprężynę ( u mnie mimo że była pęknięta to i tak była napięta ), po ściśnięciu odkręcamy śrubę trzymającą poduszkę amortyzatora,
- po odkręceniu wyjmujemy poduszkę i obudowę z łożyskiem amortyzatora, wyjmujemy pękniętą sprężynę,
- następnie ściskamy nową, wkładamy i robimy wszystko w odwrotnej kolejności i uwaga !! trzeba zwrócić uwagę na zakładanie obudowy łożyska amortyzatora, gdyż ma ona specjalne znaki które mają być skierowane - od strony kierowcy do przodu auta, zaś na drugim amortyzatorze do tyłu auta,
- po paru dobrych latach warto też przy tym wymienić poduszkę amortyzatora i obudowę z łożyskiem amortyzatora gdyż u mnie poduszka i obudowa były skorodowane,
- śrubę trzymającą kolumnę w kielichach dokręcamy dopiero jak auto będzie już stało na kołach,
To chyba będzie wszystko, nie wiem tylko czy podałem dobre wartości kluczy, tak na 80% raczej będą takie. Pozdrawiam
LPG: Tak
Imię: Michał
Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 17:48
Moje auto: Corsa C
Czy możesz mi powiedzieć jaką poduszkę amortyzatora mam zakupić, z tego co widzę w internecie jest dużo tego (różniące się wyglądem)
a jeśli chodzi o łożysko to czy ono nie jest własnie w tej poduszce ? tak mi się coś skojarzyło, jeśli się mylę to proszę o poprawę
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 19:10
Np. szukając na allegro, wpisz hasło: "poduszka amortyzatora corsa c", pojawią się aukcje z samymi poduszkami jak również aukcje gdzie jest razem poduszka i obudowa łożyska amortyzatora ( razem z łożyskiem ). Nie kupuj najtańszych, można np. kupić firmy Lemforder. Ale jeszcze popatrz poczytaj o różnych firmach produkujących tego typu elementy. Łożysko w raz z obudową jest oddzielnym elementem jak i poduszka też. Jak coś to pisz na PW to prześlę ci jakieś fotki, bo kilka zrobiłem jak rozkładałem kolumny. Dodam jeszcze, że ocenić można dopiero wtedy te elementy, czy są do wymiany, jak się wszystko rozłoży... Pozdrawiam.
LPG: Nie
Imię: iparts
Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Maj 2019, 08:40
Moje auto: Opel
Jeśli już podejmujesz się rozebrania danego elementu i wymiany poszczególnych części, to za jednym razem warto zrobić jak najwięcej. Same sprężyny można kupić w dobrej cenie, np. tutaj https://www.iparts.pl/cze...656.html#100113 ale przy okazji sprawdź stan amortyzatora, łożyska oraz wszystkich osłon.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum