LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 23 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 1 Październik 2018, 18:02 Jakie świece 1.4 B14 XEL 90km bez gazu Moje auto: Corsa E 2016 1.4 90km B14XEL
Hej. Jakie świece polecanie do tego silnika ? Nigdzie nie ma tych silników w specyfikacji. Tylko co znalazłem to 2 bosche 0 242 225 580 oraz 0 242 229 699 no i z NGK model №: 8894
Denso nie chce.
Jaki jest numer oryginału tzn co w niej siedzi i jakie ceny ? Co byście polecili ? Nie ma jakichś irydówek do benzyny bez LPG ? Bo są z boscha, ale przerwa 0,7 do LPG. A jak wyżej nie chce DENSO. Do skody i volvo to byle co wchodziło a tu kurde takie pustki w katalogach. Mam już 70kkm nalatane (tzn żona) i czas powoli wymienić co by cewki nie męczyć (w volvo irydówki pociągły 300kkm i auto z nimi pojechało).
P.S. Nie szukam odpowiedzi na zasadzie "DAŁEM BYLE CO I JEDZIE" tylko szukam konkretnych świec pod ten silnik z odpowienia przerwą, ciepłotą i rezystorze (jeżeli jest).
Jeśli chcesz sam wymieniać, to najprościej ( chyba ) będzie wykręcic jedną i spisać nr.
Ewentualnie zadaj to pytanie w dziale Corsa D. Tam powinien być większy odzew.
Ja jeszcze nie wymieniałem i chociaż teoretycznie powinienem to zrobić na następnym przeglądzie to z tego zrezygnuję bo przebieg dopiero 15k
nr części 12 14 016, nr GM 55565219 oraz
nr części 12 14 066, nr GM 55576026
ze swej strony polecam BERU. Beru to klasa sama w sobie i zawsze takie klientom montuję i u siebie również.
Do Twojego auta będzie Beru o oznaczeniu Z203 takie jak mam u siebie.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Październik 2018, 15:52
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
@Adam10.Czy orientujesz się jak to jest technicznie rozwiązane że w Astrze III1,6 115KM zapala się żółta lamka braku oleju.Uszczelnili silnik w ASO tj.pod miską olejową,uszczelniacz wałka rozrządu bo zalewało go a wyszło podczas jego wymiany i wymienili uszczelkę pod chłodnicą oleju bo już płyn z olejem się mieszał.Teraz sprawdzam olej i go dolewam bo nawet jak jest jedna kreska to lamka się nie zapala a nie pamiętam jak było a boję się zaryzykować bo może czegoś po uszczelnieniu nie podłączyli i silnik szlak trafi.
generalnie jeśli nie podłączyliby wtyczki to komunikat powinien palić się cały czas. W Oplach najczęściej czujnik jest zamontowany na takiej wysokości w misce olejowej że komunikat powinien wyświetlacz się gdy na bagnecie są 2 kreski z 5. Wyjątkiem są silniki V6 gdzie komunikat wyświetla się już przy 3 kreskach z 5.
Mówisz że olej mieszał się z płynem chłodzącym. Czy po tym wszystkim wyczyścili/przepłukali dokładnie układ chłodzenia i układ olejowy? Możliwe że czujnik został zalepiony tym "masłem" (efekt mieszania się płynu chłodzącego i oleju) i dlatego cały czas pokauje że jest odpowiedni stan oleju.
A technicznie jest to rozwiązane następująco... W misce olejowej masz odpowiedni wspornik a do niego przykręcony jest czujnik. Czujnik działa bardzo podobnie jak pływak od poziomu paliwa lub poziomu płynu chłodzącego. Jest to taka rurka z otworkami aby mógł wlać się tam olej a w środku pływak. Potem kabel pociągnięty do bloku i zabezpieczony zawleczką.
PS jak trzeba to jakoś przy okazji mogę Tobie sprawdzić kompem ile on pokazuje stanu, bo jak dobrze pamiętam to w Z16XER da się to bez problemu podejrzeć
nr części 12 14 016, nr GM 55565219 oraz
nr części 12 14 066, nr GM 55576026
ze swej strony polecam BERU. Beru to klasa sama w sobie i zawsze takie klientom montuję i u siebie również.
Do Twojego auta będzie Beru o oznaczeniu Z203 takie jak mam u siebie.
Dzięki za info. Wykręciłem jedną i mam 25197812 zamontowane. Te 066 piszą, że jest do 1.4 turbo a 016 są ze zwykłymi elektrodami. Te co ja mam to irydówki. Są oryginalnie przez fabrykę wrzucone. Co katalog to co innego pokazuje. Póki co odpuszczam wymiane bo te wyglądają idealnie (nic nie upalone i czyste)
Mnie w tych świecach GM 25197812 (IZFR5R7G NGK) zaskoczyła trochę mała przerwa na elektrodach bo 0,7 mm. Taką małą przerwę to zazwyczaj stosowało się w silnikach turbo doładowanych i silnikach zasilanych LPG. W wolnossących benzynach miałem stycznośc przeważnie z przerwą w okolicach 0,9 mm no i w Toyotach 1,1 mm. Zdaje się że Ford także ma dość dużą przerwę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum