Wysłany: 18 Luty 2019, 18:03 ubytki płynu chłodzącego Moje auto: Opel Corsa C
W Corsie C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją i LPG zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego.
W ostatnim okresie już dwukrotnie już robiłem dolewkę - tak mniej więcej po przejechaniu ok. 1000 km.
Przy obecnych temperaturach zauważyłem też, ze dość mocno dymi.
a odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju
a odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju
A odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju
jeśli nic nie ma musisz poszukać wycieków to tyle.
LPG: Nie
Imię: Arek Pomógł: 14 razy Dołączył: 02 Kwi 2018 Posty: 175 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 18 Luty 2019, 20:58
Moje auto: OPEL/FORD
Majonez z całą pewnością nie będzie mieć nic wspólnego z ubytkami chłodziwa.
W tym silniku z LPG są tylko 4 opcje:
1. wyciek
2. UPG
3. uszczelka bocznej pokrywy rozrządu i płyn leci w olej do miski
4. parownik ma walnięty płaszcz wodny i wraz z LPG podaje chłodziwo
Jeśli auto nadmiernie dymi na jasno, to widzę tylko opcję 2 lub 4.
Jeśli sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym wyjdzie pozytywnie to UPG. Jeśli negatywnie, to bypass parownika trzeba by zrobić i jeździć tylko na benzynie przez jakiś czas. I wszystko stanie się jasne.
No chyba, że kolega przegapił jakiś wyciek.
LPG: Nie
Imię: Arek Pomógł: 14 razy Dołączył: 02 Kwi 2018 Posty: 175 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 19 Luty 2019, 16:52
Moje auto: OPEL/FORD
Parownik posiada płaszcz wodny. Jeśli wewnątrz pęknie, to siłą rzeczy płyn będzie się wlewał do komory, w której jest LPG. Z uwagi na to, że z reguły parownik pracuje na ciśnieniu w okolicy 1 bar a w układzie chłodzenia jest ok. 1,4-1,5 bara, to płyn przedostanie się do gazu. Logiczne
Zamiast myśleć o wymianie parownika należy wykonać test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Wykluczy się lub potwierdzi UPG. Jeśli wykluczy, to zrobić bypass na wodzie parownika i jeździć tylko na benzynie. Jeśli przestanie ubywać, to parownik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum