Corsa D 1.3cdti tryb serwisowy, szarpanie
Autor Wiadomość
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 28 Grudzień 2018, 15:16   Corsa D 1.3cdti tryb serwisowy, szarpanie
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


Witam mam problem z moją corsą i nie wiem co to może być.

Corsa 1.3.Cdti 75km 2009r

Auto zaczęło szarpać i zapaliła się kontrolka serwisowa. Na wolnych obrotach auto nierówno pracuje.

Jakiś rok temu już wymieniałem "listwę wtryskową", bo też nie miał mocy ale nie szarpał. Kurde teraz znowu coś.

Co to może być? Coś z wtryskami, czy turbina? Bo nawet nie wiem gdzie oddawać auto do naprawy.

I może ma ktoś sprawdzonego mechanika do Opli w trójmieście.

Dzięki i czekam na jakieś wieści, bo powoli mam dosyć disela ehhh;/
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 29 Grudzień 2018, 16:03   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


jacek903, w pierwszej kolejności odczytaj błędy wg. tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=nOWFRXvDVNQ

następnie wpisz co Ci Corsa wymigała w google i będziesz wiedział co może być przyczyną ;)

daj znać co wyszło ;)
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 2 Styczeń 2019, 21:03   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


cześć, teoretycznie odczytałem miganie i wychodzi mi tak 6162 tylko że nie mogę znaleźć w necie takiego błędu.

6162-czyli 6 mignięć; 1 mignięcie; 6 mignięć; 2 mignięcia

Link do nagranego filmiku (niestety trzeba go pobrać) jak możesz to zerknij ;)
https://megawrzuta.pl/download/4d3ca5c2f9401418f16af5c3e642a11e.html
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 15 Styczeń 2019, 15:27   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


Odebrałem dzisiaj auto od mechanika. Zaczęliśmy od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia komputera. Wykazał błędy 2 wtryskiwaczy. Mechanik powiedział że to mogła być wina zapchanego filtra, ale nie gwarancji że nie padają wtryski. :/

Koszt filtra, wymiany, diagnostyka komputowa 260zł. To normalna cena za taką usługę?
 
     
 Musli


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: ----
Dołączyła: 14 Sty 2019
Posty: 3
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16 Styczeń 2019, 15:15   
   Moje auto: Corsa 1.2


Czy poza szarpaniem dzieje się coś jeszcze z autem? Chociażby może, dymi na czarno lub biało, gaśnie na jałowym, problem z odpalaniem na ciepło bądź zimno? Hmm. jak nie występują żadne z tych objawów to może sprawdź ten artykuł, jest tutaj fajnie opisana budowa wtrysku http://www.wtryskiwacz.co...cza-common-rail może cośkolwiek podpowie ci co może być przyczyną twojego problemu.
Ostatnio zmieniony przez Musli 5 Luty 2019, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 19 Styczeń 2019, 11:20   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


Na szczęście nie ma żadnych takich objawów.
 
     
 Musli


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: ----
Dołączyła: 14 Sty 2019
Posty: 3
Skąd: Siedlce
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 14:53   
   Moje auto: Corsa 1.2


Uff to dobrze :) Napisz czy rozwiązałeś problem czy jest gorzej?
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 8 Luty 2019, 20:16   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


No i po mięsiącu (i wymianie filtra paliwa) problem wrócił, znowu zaczeła się zzapalac kontrolka serwisowa.
Auto po odpalenie całe się trzęsie, silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach. Po chwili się uspokaja i działa normalnie. Znowu odczytałem wyświetlany błąd i znowu wychodzi 6162. Wczesniej mechanik mi powiedział że to błąd wtryskiwaczy.

Czy to znaczy że wtryski padają? Czy co to może być??

Ktoś wymieniał wtryski?? Jaki to koszt??
 
     
 xxvvcc


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2019, 18:46   
   Moje auto: z12xep


Zwróć uwagę czy ta przypadłość powtarza się wtedy gdy na dworze jest poniżej 3 stopni.
Sterowanie auta specjalnie po uruchomieniu na postoju zwiększa trochę obroty silnika aby ten się szybciej zagrzał. Właśnie w tym momencie występuje problem.
Jeśli masz taką możliwość wstaw auto na noc do ciepłego miejsca i wtedy zobacz co będzie.
No chyba że akurat masz taki garaż, wtedy ta porada jest nie trafiona.
W moim przypadku tak właśnie jest mimo innego silnika, ale procedura automatyczna dogrzania silnika taka jest ale coś z nią nie tak.
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 10 Luty 2019, 08:42   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


Tak właśnie jak jest zimno i wilgotno to jest najgorzej. Auto mega nierówno chodzi po odpaleniu silnik się trzęsie tak że autem aż rzuca. Po rozgrzaniu niby ok działa. Kurde nie mam możliwości garażowania.

Sugerujesz że to jakiś sterownik silnika który załącza ssanie??
 
     
 xxvvcc


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Luty 2019, 12:24   
   Moje auto: z12xep


Myślę że właśnie coś jest ze sterowaniem.
Może gdy procedura uruchamia się: silnik dostaje więcej paliwa i zwiększa obroty, klapka przepustnicy powinna bardziej się rozchylić niż gdy jest na biegu jałowym w warunkach powyżej 3 stopni a pewno się nie rozchyla i silnik się dusi.
Też mam z tym problem ale się już poddałem.
A wymieniona była cewka, świece, czyszczona przepustnica, filtry.
Efekt prawie zerowy.
Pocieszę cię że wielu użytkowników boryka się z tym problemem.
Coś chyba jest nie tak z oprogramowaniem sterownika silnika które sknociło GM i już nic z tym nie zrobisz.
 
     
 jacek903


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd: SOPOT
Wysłany: 21 Luty 2019, 15:37   
   Moje auto: corsa d, 1.3 cdti


Witam, naprawiłem auto. Faktycznie było coś ze sterowaniem silnika. Mechanik nazwał to NAPRAWĄ UKŁADU ZASILANIA.

Za diagnozę, badanie ciśnienia cylindrów, badanie wtryskiwaczy robociznę zapłaciłem 800zł.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.