Corsa b 1.0 CJ
Autor Wiadomość
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Listopad 2013, 13:35   Corsa b 1.0 CJ
   Moje auto: Corsa B 1.0


MODEL: Corsa B
ROK PRODUKCJI: 1999
SILNIK: X10XE
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
FELGI: 13'
OPONY: 165/70/13
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: obecnie org radio
WYPOSAŻENIE: seria
OPIS MOJEJ FURY - Od 05.1999 do 12.2009 jeździł ojciec, następnie ja :graty: Przejąłem ją, gdy miała na budziku 132 000, obecnie ma 187 000 km. Autko swoje przeszło- 3 szkody całkowite (mniej lub bardziej "całkowite") , więc głównym frontem jest walka z rudą. Silniczek teraz cyka bez problemu, ciut oleju pije, ale to mu wybaczam. Obecnie Zamontowane mam org. radio zamiast dokładanego Grundiga plus zegary z obrotkiem. Z fanaberii, to tylko i wyłącznie lampy ARTEB clear black.

[color=blue ]Lubię motoryzację i traktuję to auto z należytą uwagą. Co trzeba, to jest wymieniane na czas, jest też pacjent do mniej skomplikowanych operacji :hurra: Plany: Na swój sposób kocham to auto i chciałbym, aby jeździło jak najdłużej :hurra: Bo jakby nie patrzeć, jest to całkiem wygodne autko, ciut brakuje mi wspomagania, wtedy wykorzystanie przestrzeni parkingowych byłoby jeszcze lepsze (koperta) [/color]







PS. Zdjęcia świeżo po myciu, dodatkowo z telefonu, jak do sprzedaży :smile: Będzie okazja, to wrzucę fotki w lepszej jakości i w większej liczbie
 
 
     
 WojT90
Zasłużeni



Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Wojtek
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Listopad 2013, 17:51   
   Moje auto: GOLF IV


hehe no jakbym swoją widział :D ładna widać że zadbana no i te arteby fajnie na niej leżą :) dalszej bezproblemowej jazdy życzę ;)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Listopad 2013, 18:09   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Byłoby lepiej, gdyby nie zderzak zamiennik i plastikowy hokej (dokładka)... Bryła lodu na drodze rok temu i jeeeebs :buu2: Na wiosnę odkrycie kart odnośnie rdzy- obecnie zapryskałem podwozie różnymi specyfikami- podkład na rdzę plus "baranek" i zwykły antykorozyjny w innych miejscach. Nie poradziłem sobie z rudą na tylnej klapie pod uszczelką...
PS. Nie bierzczie opon firmy Dębica- mam letnie Passio 2, miałem Passio 1 i są ... słabe :buu2: Ściąga na prawo i w deszczu masakra...
 
 
     
 Raf02


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 25 Listopad 2013, 18:32   
   Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm


Graty za to że od początku w rodzinie :gutt2:
Z wyglądu ok, ALE URWAŁ zderzak to już widać dosyć ;p
No i pozostaje trzymać kciuki za kolejne pokonywanie tysięcy km :)
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Listopad 2013, 18:48   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Na oryginalnym lód poszedłby po gumie, niestety zamiennik jakoś taki cały plastikowy... Jak ktoś mnie walnie to obiecuję, że wymienię ten zderzak, bo szpeci jak nie wiem co...
PS. Czy komuś "strzelił" łańcuch? Bo ja nie zamierzam wymieniać, po tym jak usłyszałem koszty wymiany + inne duperelki przy silniku...

Edit: plastikowa dokładka została zlikwidowana :hurra: teraz szukam następcy ;) Dodatkowo po półrocznym (10 500 km) romansie nastąpiła rezygnacja z Mobila 2000 10W40 na rzecz sprawdzonego partnera - GM'a 10W40 :)

[ Dodano: 17 Styczeń 2014, 12:52 ]
Znalazłem fotkę, gdy przód nie wiedział jeszcze co to dzwon :smutas:



Jaki byłby orientacyjny koszt wymiany bębnów? Już drugi rok z rzędu słyszę na przeglądzie, że się "kończą", ręczny jeszcze bez zastrzeżeń :nocom: Wkurza tylko meeega szumienie, gdy zrobi się ciut mokro i wilgotno

[ Dodano: 21 Styczeń 2014, 21:21 ]
Poszła pompa wody- przez jakiś czas słyszałem jakieś tam "szuranie", aż dzisiaj zaczęło szuuuurać, trzeć totalnie- szybka diagnoza- pompa :buu2: Jutro wymiana, część Ruville, oby posłużyła już do końca żywota tego auta.

[ Dodano: 24 Styczeń 2014, 22:04 ]
Pompa jednak firmy DOLZ :gutt2:

[ Dodano: 7 Luty 2014, 15:22 ]
Dziś zrobiona drobna korekta licznika, 100 000 km zdjęte :nocom: Żeby nie było- tylko urealniałem wskazanie, bo miałem na tym liczniku 90 tysięcy za dużo- kupiony okazyjnie za 20 zł :hurra: Sprawa jest dosyć prosta, ciut trwa demontaż/montaż wszystkiego. Wystarczy delikatnie podwadzić oraz odchylić kołowrotek/kołowrotki i ustawić sobie cyferki :piwo: Troszkę czasu ustawiałem wskazówkę, ale nie spieszyłem się, żeby czegoś nie zepsuć.

[ Dodano: 14 Kwiecień 2014, 20:54 ]
Dzięki "rowerzyście" (żulik niestety) mam pęknięty zderzak plus nakładka błotnika na blachowkręcie... W związku z czym szukam zderzaków pod kolor, może trafię czerwone w rozsądnych pieniądzach, a jak nie to pójdzie czarny zamiennik na przód. 193 000 na liczniku, mechanika bez uwag, gdy zrobi się cieplej zabiorę się za prace lakiernicze
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 21:49   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Piszesz o dużej Ilości zmian. Ale w przypadku Pompy wody warto ją jak rozrząd wymieniać(co 60-90 k km) To tylko bezpieczeństwo silnika a ponadto bezawaryjna jada .. Przygód z Frontem miałeś tyle samo jak nie wiecej co ja tyle ze ja rwałem od Obniżenia i wygłupów Tobie wyraźnie coś nie służą polskie drogi..

Autko fajne wiec niech służy i powodzenia w poszukiwaniach nowych gratów.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 13:26   
   Moje auto: Corsa B 1.0


W 1.0 pompa swoje, rozrząd swoje, niezależne byty bez sztywnych terminów wymiany. Im więcej km się robi, tym większa szansa na jakieś puknięcie, obtarcie, więc raczej nie wyróżniam się ponad średnią. Z resztą nie ma co się rozczulać nad autem wartym tyle, co ciut lepszy rower :nc:

Wymieniony filtr powietrza oraz kabinowy- trochę gimnastyki z nim było, ale się udało :ok: Teraz trwają prace blacharsko-lakiernicze, jak się skończą, to wpadną fotki :ok: Oczywiście pełna amatorka, grunt żeby nie było dziur i kolor był w miarę jednolity :unga:

[ Dodano: 20 Maj 2014, 21:41 ]
Parę fotek :powodzenia:

Klapa po lakierowaniu:

Uwalony zderzak:

I oryginał w bdb stanie czekający na montaż:

Dodatkowo do wymiany pójdzie nakładka błotnika oraz osłona przegubu wewnętrznego. Przebieg 195 tysi, wartość wg PZU 3700 :nc:
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Maj 2014, 22:47   
   Moje auto: AG Z14XEP


CJ napisał/a:

PS. Czy komuś "strzelił" łańcuch? Bo ja nie zamierzam wymieniać, po tym jak usłyszałem koszty wymiany + inne duperelki przy silniku...
[...]
Pompa jednak firmy DOLZ :gutt2:


[ Dodano: 21 Maj 2014, 23:50 ]
łańcuch możesz sprawdzić zdejmując pokrywę zaworów - sprawdzasz czy nie luźny i czy nie chodzi na boki. Ja u siebie mam bardzo podobny przebieg i też nie planuję wymieniać.

Dolz - niedawno wymieniałem, póki co bezawaryjnie, zobaczymy jak długo pochodzi. Czytałem że raczej dobre pompy, więc nie powinno być kłopotu :)


Bezawaryjności!
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 22 Maj 2014, 10:16   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Jak się ogarnie osprzęt, to jest to spoko silnik, podstawą jest kontrola poziomu oleju plus częste jego wymiany, teraz skracam na pół roku, co daje 7-8 tysięcy przebiegu. Co ile wymieniacie świece? Moje mają 3 lata i 51 tysięcy przelotu, ale nic niepokojącego póki co się z nimi nie dzieje.

[ Dodano: 30 Maj 2014, 21:21 ]
Zderzak wymieniony, jutro wrzucę foto :ok: Wymieniłem też silniczek tylnej wycieraczki, bo mój padł. I mam pytanie, bo teraz wycieraczka śmiga aż miło, ale w sposób dowolny :zle1: Raz zrobi pół cyklu, raz 3/4 itd- wina w silniczku, czy w jakimś innym elemencie?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 31 Maj 2014, 18:08   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja świece wymieniłem niedługo po kupnie auta, jakieś 20-25 tys km temu. A olej raz do roku - teraz to było po ok 8-9 kkm
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 6 Czerwiec 2014, 14:03   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Wziąłem się za usprawnienie spryskiwacza z tyłu :ok: Chyba z 10 lat nie pryskało :zle1: wężyk 4 mm plus dwie złączki ze sklepu zoologicznego i wszystko działa jak powinno, koszt 3,80 plus piwo, bo drugiego nie zdążyłem otworzyć :brawo2:
 
 
     
 c00ki3



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 06:42   
   Moje auto: Corsa B 1.2 16V


U mnie też jest problem z tym nieszczęsnym spryskiwaczem. Widzę, że chyba nie jest to wielka filozofia, więc będę musiał się tym zająć :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 10:23   
   Moje auto: Corsa B 1.0


więcej demontażu i montażu niż roboty z samym wężykiem . Dysza też przydałaby się bardziej "mgłowa", bo fabryczna leje trochę bezsensownie

[ Dodano: 18 Lipiec 2014, 16:31 ]
Nietypowa sprawa- ostatnio zacząłem mieć problem z temperaturą- tak jakby termostat czasami się nie otwierał i nie puszczał płynu- termostat założyłem nowy, ale obawiam się, że to zły trop, co ewentualnie może szwankować? I jeszcze jedno- co może piszczeć oprócz paska klinowego? wrzuciłem nowy, ale "ćwierka" czasem po odpaleniu jak "ćwierkało"...

Pozbyłem się checka podczas hamowania silnikiem- chciano wcisnąć mi przepływomierz, ale jednak odmówiłem, bo raz już dałem się zrobić na taką wymianę :nc: - sprawę załatwiło podkręcenie śrubki przy krokowcu- teraz też nie spadają mi obroty przy wysprzęgleniu- Różni fachowcy tak pomieszali mi te śrubki, że chyba już nie dojdę w 100% do ładu i składu z obrotami... Bo też znaleźć kogoś, kto to ogarnia, to niełatwa sprawa. Grunt, że samemu jakoś pozbyłem się częściowo problemu, przynajmniej trochę PLN zostało w kieszeni :ok:

[ Dodano: 12 Sierpień 2014, 23:17 ]
Mały update: Zalany olej GM 10W40 plus filtr MANN, 1000 km w tydzień, część po górach- 2 osoby plus bagaże w bagażniku i z tyłu, 5,5 l/100 km :ok: I rozmyślania co dalej- 200 000 km tuż tuż i pytanie, czy zainwestować trochę więcej grosza i pojeździć jeszcze kilka lat, czy naprawiać doraźnie i oddać za jakieś 2 lata bratu na naukę;) Prawie 70 000 km i prawie 5 lat za nami, jak mam kupić jakiegoś sztrucla od dziadka z Niemiec, to chyba wolę zrobić Corsę :brawo2:
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 23:14   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Widzę ze Żyjesz z Przygodami z Tym samochodem ;) Powiem Ci że warto inwestować w Corsę jeśli blacharkę masz ogarniętą albo jesteś z nią na bieżąco ;) Poza tym 200k km :) to Dobry start :) Jeszcze 100 na pewno przed wami :)
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 23 Sierpień 2014, 07:57   
   Moje auto: AG Z14XEP


CJ napisał/a:
I jeszcze jedno- co może piszczeć oprócz paska klinowego? wrzuciłem nowy, ale "ćwierka" czasem po odpaleniu jak "ćwierkało"...


sprawdź pompe wody.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 00:05   
   Moje auto: Corsa B 1.0


pompa nówka, podobno napinacz paska, ale nie będę tego ruszał, szkoda kasy :nc: 199 000 pokonane, 67 000 pod moją kontrolą, czas na podsumowanie :ok: Zawieszenie, układ kierowniczy- pancerne elementy, praktycznie zero interwencji, a niektóre drogi nie rozpieszczają. Silnik sam w sobie wzorowy, ciut oleju pije- 0,3 na 1000, więc tragedii nie ma. Karoseria jak na kupę szpachli i niefabryczny lakier- jest dobrze- głównie ranty drzwi, uszczelki szyb plus klapa tył. Problemem jest osprzęt- drogi i trudny w diagnozie, ale ogólnie jest to niezłe auto o sporych możliwościach przewozowych, mogłem Corsę dawno pogonić, ale lepszego nic się nie znajdzie :ok: 1.2 16V plus klima, 5 furtek i można śmigać taką Corsą do upadłego :nc:

[ Dodano: 18 Wrzesień 2014, 00:07 ]
200 000 poszło :ok: Chyba odejmę parę km, to zacznie lepiej chodzić :nc: W planach zakup przepustnicy do podmiany i ostatecznej rozprawy z obrotami... No i jednak czasem brakuje wspomagania, a mam tylko 165/70 13 :zle1:
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 17:43   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja 155/80 więc z kręceniem kierą nawet na parkingu nie sprawia większego problemu. A może to kwestia krzepy ;)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 19:58   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Czasem ciężko idealnie się wpasować, gdy jest mała przestrzeń, trzeba trochę posiłować się z kierą :nc: Ale przynajmniej jeden element mniej do popsucia się :ok:

Edit: Przepustnica jest już na oku, teraz pytanie: Potrzebuję kogoś obeznanego, aby wymienić przepustnicę oraz wyzerować/dostosować nastawienia na kompie- woj. łódzkie. Bo mam w zasięgu albo ok mechaniorów do mechanicznych, eksploatacyjnych rzeczy, albo warsztaty, które wołają 80 zeta za podłączenie do Techa 2 :zle1:

[ Dodano: 7 Październik 2014, 15:36 ]
Dodatkowo pytanie odnośnie żarówek- Co polecacie na H4? Zmieniam co jakiś czas, a to jakieś no name, a to zwykłe Philipsy, ale nie jestem zadowolony z efektów, a szkoda zainwestować w ciemno parę zł. Lampy Arteb, więc odpowiednia żarówka pewnie poprawiłaby widoczność :powodzenia:

[ Dodano: 15 Październik 2014, 15:44 ]
Przepustnica wymieniona- teraz odpalanie nie stanowi problemu, 1200 i ładnie spada do 800-850 :ok: Podczas jazdy zawieszą się czasem na chwilkę przy schodzeniu w okolicach 1500, ale chyba to kwestia "przyzwyczajenia" się auta.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 15 Październik 2014, 17:43   
   Moje auto: AG Z14XEP


:ok: zawieszki przy schodzeniu to raczej normalne po adaptacji. u mnie z czasem zanikło. Efekt zanikania tego objawu było widać już po 200-300 km. Po 1kkm już nieodczuwalne raczej.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Październik 2014, 22:04   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Rozłączył się wężyk od tylnego sprysku :zle1: Na szczęście kilka min i usterka naprawiona :ok: Przy wymianie przepustnicy wyskoczył błąd EGR, podjechałem dzisiaj do zaufanego warsztatu i dokładny błąd, to przerwany obwód EGR- lampka się pali, ale nie ma żadnych negatywnych objawów, zasugerowano problem z wiązką, mam zostawić auto do sprawdzenia. A tam, gdzie podmieniałem przepustnicę, to sugerowano wymianę EGR w szalonej cenie 550 za Pierburga :nc:

[ Dodano: 17 Październik 2014, 13:59 ]
Zakupiłem świece NGK v line BKR5EK, myślę że profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi :ok:

[ Dodano: 17 Październik 2014, 20:13 ]
Check teraz zapala się krótko po odpaleniu, ale gaśnie po paru minutach, może faktycznie coś w kablach się poje**ło? :lol1: Bo jak miałem uszkodzony EGR, to jechać się nie dało, a teraz zero objawów, auto idzie jak szalone :nc:

[ Dodano: 30 Październik 2014, 21:35 ]
Co do żarówek- zamówiłem Tungsram Megalight +60. Miałem kiedyś zwykłe tego producenta i były całkiem spoko, zobaczymy jak te sobie poradzą :ok:

[ Dodano: 26 Listopad 2014, 21:49 ]
Żarówki świecą bardzo przyzwoicie, za takie pieniądze, to wręcz okazja :ok: 7 tysięcy km w 4 miesiące, więc powoli szykuje się wymiana oleju- w 5l butli zostało jakieś 0,2l oleju :nc: Zużycie oleju jakieś 0,3/1000 więc tragedii nie ma :brawo2: Do poprawy ręczny- na przeglądzie wyszło, że prawa strona łapie minimalnie :nc:

[ Dodano: 6 Styczeń 2015, 11:23 ]
No i przyszedł czas na wymianę bębnów, ciut droga zabawa :zle1:

Cały czas mam problem z checkiem- odebrałem auto i na drugi dzień znów się zaczął świecić- chodzi o przerwany obwód elektryczny EGR- zero negatywnych objawów, ot lampka się świeci. W czym może tkwić problem?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.