opel corsa b 1.5 td isuzu problem z wysoką temperaturą
Autor Wiadomość
 hajooczko


Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Sylwester
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 13 Lipiec 2018, 18:58   opel corsa b 1.5 td isuzu problem z wysoką temperaturą
   Moje auto: Opel Corsa B 1.5 td


Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi więc pytam o wysoką temperaturę a mianowicie jak w jednym z postów temperatura bije ponad 100 stopni C po przejechaniu 10 km wentylator nie jest w stanie zbić jej do choćby 95 stopni, w zimę nie było problemów przyszła wiosna na silniku jajecznice można smażyć po 30 km stanie w korku bez włączonej klimy na ogrzewanie grozi wybuchem chłodnicy. Zabiegi których dokonałem wymiana termostatu płukanie chłodnicy z kamienia + wymiana płynu chłodzącego pompa pracuje gdyż rurkami płyn wraca do zbiorniczka wyrównawczego, brak bąbli w zbiorniczku wyrównawczym, wszystko niby ok a temperatura jak była wysoka tak nadal jest pomocy bo już mi ręce opadają.
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lipiec 2018, 14:35   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Hej.
Coś nie bardzo zrozumiałem co napisałeś.
Zimą jaką miałeś temperaturę? Jedziesz 10 km trasą czy po mieście w korkach? Masz klimatyzację i ją włączasz ,żeby zbić temperaturę silnika , bo chłodzi dodatkowy wentylator od klimatyzacji. Jak włączysz klimatyzację to ile pokazuje wskaźnik temperatury?
 
     
 hajooczko


Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Sylwester
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 11:43   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.5 td


zimą temperatura na postoju biła do 100 stopni C podczas jazdy spadała do ok 95 stopni teraz odnośnie jazdy w upałach po trasach szybkiego ruchu lepiej nie jeździć bo włączonywentylator chłodnicy + klima odkręcona na maksa na ogrzewanie i auto nadal trzyma 100 a nawet 110 stopni C i dochodzi do czerwonego natomiast miasto w korku sytuacja gorsza trzeba uważnie obserwować temperaturę a w razie 110 stopni lepiej zjechać na parking aby nie wysadzić chłodnicy w kosmos a o wyłączaniu klimatyzacji można zapomnieć ponieważ zapala się kontrolka awarii silnika poniewarz temperatura wbiła na czerwone pole i gaśnie auto
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 14:03   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Sylwek, co to za kontrolka awarii silnika? Nie pomyliłeś działu czasem? Corsa B na olej napędowy nie ma możliwości żeby wyświetlała awarię.
 
     
 hajooczko


Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Sylwester
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 19:06   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.5 td


wybaczcie mój błąd z tym awaria silnika tak to jest jak przez telefon słuchasz żony i opisujesz awarię :) mój mózg miał chyba awarię ale ciągnąc temat dalej po prostu tyle już wymieniłem poprawiłem a temperatury nadal wysokie gdzie dojść może do przegrzania silnika nie wiem co robić ostało mi jeszcze sprawdzić pompę cieczy chłodniczej i uszczelkę pod głowicą wymienić ale moim zdaniem skoro płyn chłodniczy wraca do zbiorniczka bez bombli to pompa jest dobra.
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Lipiec 2018, 07:51   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


:D
Muszę zadać kilka pytań , żeby sobie to poukładać.
1.Czy wentylator, ten od chłodnicy , zaczyna działać mniej więcej wtedy , kiedy wskaźnik temperatury wskazuje ok 95 stopni?
2.Czy jak nagrzeje się silnik , do tych 90stopni , to masz gorącą górną rurę od chłodnicy?
 
     
 hajooczko


Informacje
warminsko mazurskie

LPG: Nie
Imię: Sylwester
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 21 Lipiec 2018, 14:06   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.5 td


Witam serdecznie, i przepraszam za moje zniknięcie pochyliłem się sam nad tematem oraz moim silniczkiem i oto zabiegi których dokonałem wcześniej
1) dół chłodnicy zimny góra gorąca
2) czujnik włącznika wentylatora wymieniony
3) wymiana płynu w chłodnicy
4) odkamienienie chłodnicy
5) wymiana termostatu
Teraz zabiegi które rozwiązały mój problem na około 40 tyś km
1) Wymiana płynu w chłodnicy na letni ( hydro temp wskazywał 36 stopni C po nawet 12 h postoju w zimnym garażu )
2) wymiana paska rozrządu wraz z rolkami
Piszę tą wyczerpującą odpowiedź dla podobnych tematów ponieważ to że pasek rozrządu nie piszczy to nie znaczy że nie jest do wymiany tym oto sposobem rozwiązałem problem po wymianie paska wszystko wróciło do normy temperatura się zgadza pompa pracuje jak należy a nie na pół gwizdka temat do zamknięcia. Dziękuje za zainteresowanie
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Lipiec 2018, 20:02   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Dobrze , że pomogło ,chociaż to nie pasek rozrządu napędza pompę cieczy chłodzącej :D tylko pasek klinowy alternatora. Teraz skoro wiem ,ze masz klimatyzację , to mam prośbę którą poznasz jak odczytasz prywatne wiadomości.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.