Wysłany: 22 Kwiecień 2018, 19:13 corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da Moje auto: opel corsa b 1.5 td
Nie wiem dwóch rzeczy:
1Czy mogę podłączyć wskaźnik doładowania pod wężyk idący z kolektora ssącego do boost compensatora w pompie wtryskowej? Nie zakuci to jego pracy?
2 śrubka regulacyjna dawki paliwa jest pod taką osłonką, jak ją bezpiecznie zdiąć i ile przekręcić, gdzieś czytałem że o 1/4 obrotu, czy to prawda?
Najchętniej to chciał bym link do pobrania poradnika w PDF bo nie da sie go znaleźć.
Dodał bym załączniki ale jakoś nie moge, nie chcą się załadować.
Jeśli zrobiłem coś źle zakładając temat, to sory ale to mój pierwszy raz.
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Maj 2018, 21:42
Moje auto: Corsa B 1.5TD
majster99 napisał/a:
Chodzi o to czy usówanie kółeczka i wyklepanie tego wzgórka zmienia zakres pracy membrany w boostcompensatorze?
Dokładnie tak jak napisałeś. Im większe ciśnienie doładowania, tym większy zakres pracy tej membrany i podawana jest większa dawka paliwa. Według moich eksperymentów , oryginalny boostpin wystarcza na 1,5 bara. Potem kończy się jego skok.
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Maj 2018, 16:21
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Masz na myśli, żeby odkręcić pokrywkę i przekręcić gumowa membranę?
No dobra. Poczytałem sobie ten poradnik i ponieważ jest niekompletny o pewna modyfikacje ,to pewnie trudno pojąć o co mi chodzi. Pewne rzeczy musisz zrobić , żeby nie wracać w przyszłości do tematu. Kółeczko trzeba wyciągnąć, to samo dotyczy sklepania wzgórka. Można to zrobić bez odkręcania kolektora ssącego, choć trzeba pokombinować. Po wykonaniu tych czynności, trzeba obrócić boostpin , znajdujący się pod membraną , najbardziej wyciętą częścią w kierunku bolca który jest na bocznej ściance otworu gdzie wsuwa się boostpin. Jak dalej nie bardzo rozumiesz to pooglądaj jak to działa : https://tafmet.pl/img/cms/boost%20pin/boostpintafmet.gif
Ważna rzecz: musisz zajrzeć do otworu po boostpinie i jeżeli zobaczysz, czy wychodzi ze ścianki wspomniany bolec , to musisz go schować po będzie przeszkadzał przy montażu.
Wysłany: 11 Maj 2018, 22:56
Moje auto: opel corsa b 1.5 td
Wiem o co chodzi, ale tam jest też regulacja pod sprężyną (taka zębatka) i tym można wyregulować zamiast to kółeczko wyjmować (w sęnsie że wtedy niżej będzie schodził ten bolec z wycięciem o którym wspominałeś)
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Maj 2018, 08:46
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Tą zębatką regulujesz napięcie sprężyny która jest pod membraną. Fabrycznie jest tak ustawione , żeby przy zadanym ciśnieniu była odpowiednio zwiększona dawka paliwa. Jak zaczniesz kombinować , to będziesz miał albo za małą albo za dużą w stosunku do ciśnienia.
Wysłany: 17 Czerwiec 2018, 19:50
Moje auto: opel corsa b 1.5 td
Witam ponownie,
W końcu założyłem wskaźnik doładowania turbo, pojechałem przetestować ile bar nabija turbo i przy maksymalnych obrotach (ponad 4 tys.) wskaźnik pokazał nieco ponad 0.8 bara, wiem że powinno być około 0.6 Czy sprawdzałem przy za dużych obrotach? Czy może mam nie szczelny wężyk od wastegate który działa trochę jak mbc? Prosze niech ktoś podsunie jakieś wyjaśnienie bo mam mętlik w głowie.
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Czerwiec 2018, 21:09
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Standardowo , powinno wynosić 0,67. Masz nie wielką odchyłkę , może to się wiązać z niedokładnością miernika. Powinien być w pionie , a jak jest krzywo ,to będzie przekłamywał. Zresztą: więcej=lepiej
Tym się nie przejmuj , to jest dopiero wstęp do dalszych modyfikacji. Teraz odłącz wężyk od gruszki , zaślep i sprawdź ile max ładuje sprężarka.
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Czerwiec 2018, 09:39
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Ale tylko na czas sprawdzenia, ile napompuje. U mnie na oryginalnej nie chciała więcej niż 1,1 bara , więc zrezygnowałem z MBC. Co prawda test nie jest miarodajny, bo na ciśnienie jakie wytwarza turbina , ma także wpływ ilość paliwa i kąt wtrysku, ale już coś tam można wywnioskować w jakim stanie masz sprężarkę. Co do przeładowania, to się nie obawiaj , ludzie cały czas jeżdżą na 1,5 bara
Wysłany: 21 Czerwiec 2018, 22:33
Moje auto: opel corsa b 1.5 td
Ok dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno, może się orientujesz po co do mbc firmy Properfekt dodają w zestawie taką sprężynke? W ogłoszeniu na allegro pisali że dla większego zakresu regulacji, czyli ją sie dokłada do środka na tą co była czy sie je zamienia?
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Czerwiec 2018, 10:39
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Na zdrowie
W sprawie chłodnicy powietrza , to nie pomogę. Nie mam bo brak miejsca z powodu posiadania klimatyzacji. Ale zawsze można popatrzeć jak to zrobili inni : http://www.migweb.co.uk/f...-td-tuning.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum