LPG: Nie
Imię: TOM
Wiek: 46 Dołączył: 23 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: GD
Wysłany: 8 Marzec 2018, 00:45 Opel Corsa D 1.2 XEP osad w zbiorniczku płynu chlodzącego Moje auto: Corsa D 1,2
Witam
Mam problem z corsa D a mianowicie pojawił się tłusty osad w zbiorniczku płynu chłodzącego (plus krople od środka jak przy gotowaniu. Moje podejrzenie to UPG. Przebiegi autem nieduże ok 5tys rocznie i tak naprawdę to od miesiąca jak zacząłem to obserwować to ubytek płynu może delikatny. Jest też osad na korku oleju ale to występowało zawsze w takich temperaturach jak teraz. W oleju nie widać śladów płynu. Jakieś sugestie co to może być?
Dodam że nie ma problemów z ogrzewaniem, i przewody gumowe nie są zbyt twarde podczas pracy silnika.
Czy jest możliwe żeby to olej odstawał się do płynu poprzez UPG a nieodwrotnie, bo wydaje mi się że szybciej powinien iść płyn do oleju.
Prośba o jakieś podpowiedzi.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Marzec 2018, 07:27
Moje auto: Z12XEP
polrob napisał/a:
Czy jest możliwe żeby to olej odstawał się do płynu poprzez UPG a nieodwrotnie, bo wydaje mi się że szybciej powinien iść płyn do oleju.
to zależy w którym miejscu byłaby trafiona uszczelka Ciśnienie oleju jest większe niż w układzie chłodzenia więc jeśli nieszczelność jest niewielka to może być tak że olej będzie dostawał się do oleju.
Przy tym silniku może być też tak, że olej miesza się z płynem chłodzącym poprzez nieszczelności uszczelki osłony rozrządu, ale to by się dopiero okazało przy rozbieraniu.
LPG: Nie
Imię: TOM
Wiek: 46 Dołączył: 23 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: GD
Wysłany: 8 Marzec 2018, 20:43
Moje auto: Corsa D 1,2
Witam
Dzięki za info. Dało mi to do myślenia co napisałeś ale kurczę w zeszłym roku był wymieniany rozrząd łącznie z tą dużą uszczelką która była w kpl. Czy może jest jeszcze dodatkowo jakaś inna?
Zastanawia mnie skąd się biorą skropliny na górze zbiorniczka które wyglądają jak skroplone opary płyny (tak jakby się gotował), no chyba że to jest spowodowane tym olejem który się później osadza na bokach.
LPG: Nie
Imię: Adam Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 80 Skąd: Katowice
Wysłany: 9 Marzec 2018, 16:00
Moje auto: Corsa D
Można przeprowadzić test szczelności upg- takie testery to koszt ok 20-30zl, test może pokazać czy spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Dodatkowe tłuste osady z płynie chłodzącym zawsze wróżą większy remont, nawet jeżeli to nieszczelność od strony rozrządu, to w zależności od obecnego przebiegu warto wymienić upg bo to tego i tak trzeba zrzucać rozrząd
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Marzec 2018, 18:11
Moje auto: Z12XEP
bartong1 napisał/a:
Dodatkowe tłuste osady z płynie chłodzącym zawsze wróżą większy remont, nawet jeżeli to nieszczelność od strony rozrządu, to w zależności od obecnego przebiegu warto wymienić upg bo to tego i tak trzeba zrzucać rozrząd
owszem, też bym od razu zrobił UPG jakbym miał zrzucać cały rozrząd a nie byłoby pewności którędy leci
bartong1 napisał/a:
Można przeprowadzić test szczelności upg- takie testery to koszt ok 20-30zl, test może pokazać czy spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
to da Ci tylko obraz tego czy spaliny lecą do ukł chłodzenia, a tutaj widać ewidentnie że problem jest z jakąś mikro nieszczelnością pomiędzy ukł smarowania a chłodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum