No nie za ciekawie te świece wyglądają, ja do swojego 1.4 16v X14XE włożyłem zwykłe z chyba jedną elektrodą marki NGK przejrzyj sobie w hurtowniach jakie są świece dostępne do tego modelu, ceny zaczynają się od 8zł za świece.
Co do pracy silnika to może własnie świece wadliwe, bądź kable zapłonowe, lub jakaś nieszczelność gdzieś, wiele powodów może mieć taki skutek.
Wiesz wydaje mi się też, że to może być przez cewkę ponieważ w tym modelu jest listwa cewkowa i na dole są gumy, które są izolacją. Problem w tym, że na dole się one ukruszyły i martwię się o izolację. Co o tym myślisz?
gadzik2245, komplet świec może załatwić sprawę. Jeśli jednak okazało by się że nadal są te same objawy to zaczął szukać właściwego winowajcy.
Jak dawno wymieniałeś świece? Wnioskuję, że kupiłeś samochód z tymi świecami.
Dodatkowo jest pogoda jaka jest. Być może jak silnik się nagrzeje, zaczyna rozpuszczać wilgoć w komorze silnikowej i dochodzi do przebić.
Kiedyś słyszałem to sposobie zraszania silnika wodą podczas jego pracy i obserwowania po ciemku (np po zmieszchu) czy widać przebicia i iskrzenie. Być może to wina kabli WN.
A bierze Ci olej? może ten nagar na świecach to przepalony olej i dlatego świece tak wyglądają.
Tak, corse kupiłem z nimi, ale podobno były wymieniane one wraz z olejem 20 tys. km temu.
Dzisiaj przejdę się do garażu i zrasze silnik woda i dam znać. Oleju bierze około 300-400 ml na tys. kilometrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum