Tryb awaryjny i spadek mocy przy tem. 0 stopni.
Autor Wiadomość
 oushi81 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Będzin
Wysłany: 15 Listopad 2017, 08:29   Tryb awaryjny i spadek mocy przy tem. 0 stopni.
   Moje auto: 1.2 bencyna 90


Dzień Dobry,

Mam następujący problem. Corsa chodzi elegancko do momentu gdy na dworze temperatura nie spadnie do 0 lub niżej. Wtedy po uruchomieniu silnika i przejechaniu paru metrów wyskakuje tryb awaryjny (pomarańczowy silnik z kluczem) i auto traci moc (max do 2000 obrotów). Czy macie jakiś pomysł czego może być to przyczyna? Wspomnę jeszcze że po spadku mocy gdy wyłączę i włączę ponownie silnik najczęściej problem znika, ale nie zawsze. Aaaa i jeszcze jedna sprawa mianowicie po podłączeniu do kompa ten nie pokazuje żadnych błędów.
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 15 Listopad 2017, 17:48   
   Moje auto: Corsa D


Skoro jest ikonka check engine to błąd na pewno jest w pamięci komputera, może być tak ze interfejs który posiadasz zczytuje tylko błędy które są w danym momencie aktywne, spróbuj podłączyć kompa w momencie jak masz aktywną kontrolkę błędów albo podłącz się pod jakiś porządny sprzęt który pokaże ci usterki również te występujące sporadnicznie a nie tylko stałe (opcom, tech). Nie wiem jakiego kompa/programu/interface używasz ale sprawdź czy masz wogóle komunikację z kompem samochodu przez niego
Bez tego można wróżyć z fusów co to może być...
 
     
 oushi81 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Będzin
Wysłany: 16 Listopad 2017, 08:55   
   Moje auto: 1.2 bencyna 90


Błędy były sprawdzane przy zmianie oleju u mechanika. Uprzedzając twój następny post - nie, mechanik nie jest chujowy i ma odpowiedni sprzęt. :)

Dzisiaj auto przejechało 2 km zanim sie włączył się tryb awaryjny.
 
     
 Mymciak 
Ratownik Medyczny


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 152
Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 16 Listopad 2017, 11:19   
   Moje auto: CD 1.4 101ps


Miałem to samo, też nie pokazywało mi błędu u jednego mechanika, u drugiego wyskoczył błąd p2138 jak się nie mylę (temat był poruszany też tutaj)
U mnie pomogło przeczyszczenie przepustnicy. :powodzenia:
 
     
 oushi81 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Będzin
Wysłany: 16 Listopad 2017, 14:10   
   Moje auto: 1.2 bencyna 90


a nie wrócił Ci problem teraz przy tych przymrozkach??
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Listopad 2017, 19:46   
   Moje auto: Corsa D


oushi81 napisał/a:
Błędy były sprawdzane przy zmianie oleju u mechanika. Uprzedzając twój następny post - nie, mechanik nie jest chujowy i ma odpowiedni sprzęt. :)

Dzisiaj auto przejechało 2 km zanim sie włączył się tryb awaryjny.


Sprzęt sprzętowi nie równy ;-)
Przy diagnostyce samochodowej najlepsze jest użycie sprzętu dedykowanego, a to dlatego że każdy moduł może generować swoje błędy, przy błędach osprzętu poszczególne moduły mogą generować błędy nieczytelne dla uniwersalnych sprzętów diagnostycznych, dodatkowo są rozróżniane błędy występujące okresowo i stale, tutaj sprzęt uniwersalny nie zawsze sobie poradzi z tymi okresowymi, wiem bo przy błędach z np BCM na uniwersalnym wychodziło wszystko ok, na techu czy opcom już te błędy były widoczne. Na 100% nie ma tak że błąd który wykrył komp samochodu nie można odczytać, kwestia tylko odpowiedniego interface'u

Jak chcesz mogę go sprawdzić techem, do Katowic nie masz daleko;-)
 
     
 Mymciak 
Ratownik Medyczny


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Szymon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 152
Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 18 Listopad 2017, 18:42   
   Moje auto: CD 1.4 101ps


Na razie jest spoko, ale dyby coś to będę pisał. Sprzęt żeby wykazał błąd musi być dedykowany do silników GM jak coś
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Tryb awaryjny i spadek mocy przy tem. 0 stopni.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.