LPG: Nie
Imię: Dariusz
Wiek: 41 Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 6 Skąd: Google
Wysłany: 21 Maj 2018, 21:01 Czasami Brak Wspomagania Moje auto: Corsa 1.3 cdti 2008
Prosze o pomoc nie wiem co może byc powodem od tygodnia awarii czasowej wspomagania.
Pierwszy przypadek byl gdy odplone auto chodziło na wolnych obrotach kilka minut i zaświeciła sie kontrolka i brak wspomagania. Kojejne przypadki wystąpiły podczas jazdy najpierw przestało działac i po po chwili działalo. Ostatni przypadek braku wpomagania zmusił mnie do zatrzymania i wyłaczenia silnika po ponownym uruchomieniu wspomaganie zaczeło działać. Co może byc przyczyną.
Auto Corsa 13. cdti dizel 2008rok
Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki. Same podłączenie kompa nie wiele da, jeśli gdzieś jest wyciek, albo zastosowano zły olej wspomagania.
Nawet mały wyciek, czy nieodpowiedni olej, może powodować zapowietrzenie układu, co przynosi w skutkach takie objawy.W przyszłości może doprowadzić do zatarcia pompy, a co za tym idzie, wymiana lub regeneracja nawet maglownicy.
Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki. Same podłączenie kompa nie wiele da, jeśli gdzieś jest wyciek, albo zastosowano zły olej wspomagania.
Nawet mały wyciek, czy nieodpowiedni olej, może powodować zapowietrzenie układu, co przynosi w skutkach takie objawy.W przyszłości może doprowadzić do zatarcia pompy, a co za tym idzie, wymiana lub regeneracja nawet maglownicy.
Ale wiesz, że Corsa ma elektryczne wspomaganie i nie ma tam żadnej pompy ani płynu?
Ale wiesz, że Corsa ma elektryczne wspomaganie i nie ma tam żadnej pompy ani płynu?
szach mat
Konani napisał/a:
Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki.
niemniej w tym wywodzie coś mnie zaciekawiło Zakładając że jakieś tam auto ma wspomaganie hydrauliczne, to dlaczego piszesz tylko o autach benzynowych? Przecież w dieslach i autach benzynowych zasada działania wspomagania jest taka sama
"W innych autach benzynowych", miałem na myśli swoje :P
Jeśli chodzi o elektryka, na kolumnie powinien być silnik wspomagający i na przekładni. W twoim przypadku raczej elektryka pada. Trzeba podpiąć parę czujników i kompa.
Jeśli już chcesz doradzać, to myślę, że powinno się wiedzieć, o czym się pisze.
Nie ma żadnego silnika na przekładni. EPS jest zintegrowany z kolumną kierowniczą...
Jakie czujniki chcesz podpinać? Możesz trochę rozjaśnić, bo nie za bardzo wiem?
W wypadku elektrycznego wspomagania, jest ono w pełni zależne od pracy alternatora. Jeśli napięcie ładowania będzie za niskie lub będzie chwilowo "ginąć" (np. tak może być przy zjechanych szczotkach alternatora) to wspomaganie może zanikać. Jest też opcja uszkodzenia samego EPS (zimny lut) ale sprawdzenie napięcia ładowania jest czynnością prostą, nie skomplikowaną i nic nie kosztuje.
W chwili braku wspomagania zmierzyć napięcie ładowania. O ile dobrze pamiętam, wartością progową jest 13,3V i poniżej tego napięcia wspomaganie nie działa.
W Corsie D, podobnie jak w podobnych wspomaganiach na kolumnie zwykle pada czujnik skrętu - to ponad 90% przyczyn awarii. Czujnik jest wymienny, na rynku można nawet kupić oryginały, mimo że sam Opel ich nie sprzedaje i namawia do wymiany całej kolumny - chcą za to ponad 7tyś. Czujnik skrętu to koszt od 290 do 350 w zależności od wersji wspomagania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum