Adam jak Ty coś zrobisz to od razu zastanawiam się nad sensem mojego tematu bardzo dobra robota tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Marzec 2018, 18:45
Moje auto: Z12XEP
Czarkoman napisał/a:
Lusterko chromatyczne bajka, potwierdzam z widzenia na żywo
dzięki. Miło było poznać Z tempomatem podziałamy w drugiej połowie kwietnia jak będę w okolicy
Piecia napisał/a:
bardzo dobra robota
dziękować
Piecia napisał/a:
tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?
4 kable.
- plus z bezpiecznika F24, tzw 15
- masa
- sygnał ze świateł wstecznego (ze złacza X2)
- sygnał oświetlenia wnętrza, czasówka (ze złącza X2)
Lusterko działa w następujący sposób. Kiedy na dworze się ściemnia, a z tyłu ktoś świeci to automatycznie się ściemnia. Gdy włączy się wsteczny to zawsze robi się na maksa jasne. Ponadto po zmierzchu zapala się dioda oświetlająca tunel środkowy
Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła
oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol Pół roku powinien posiedzieć
Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km
no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy
Ostatnio zmieniony przez Adam10 25 Czerwiec 2018, 23:32, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Lipiec 2018, 10:03
Moje auto: Z12XEP
Niedawno strzelił taki okrąglutki przebieg
a tuż przed pierwszą rocznicą znajomości Corsche odwaliło mi taki numer, że przy ruszaniu ze skrzyżowania pękł docisk sprzęgła.... więc szybkie zamówienie części i działamy.
Przebieg 251278km
Niestety do wyjęcia skrzyni trzeba było zrzucić całą ramę pomocniczą z zawieszeniem... ale ostatecznie skrzynia na wierzchu:
przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów:
poduszka silnika też miała dość:
Zestaw żeby się z tym bałaganem uporać
i składamy:
Zamontowałem większy zestaw sprzęgła na 200mm a nie 190 jest dużo lepiej
Skończyłem składać w niedzielę o 11, a o 12:30 pojechałem w trasę Gdańsk - Poznań - Gdańsk :p Wszystko chodzi pięknie i mięciutko
Podsumowując to Corsche dostało:
- nowy olej do skrzyni biegów Motul Motylgear 75W80
- poduszkę silnika od strony skrzyni biegów Febi
- tarczę sprzęgła 200mm Sachs
- docisk Sachs
- wysprzęglik Sachs
- wymianę płynu hamulcowego w całym układzie na Motul dot 5.1
Szybki serwis. Z racji tego, że w garażu stoi inny pacjent to musiałem robić na dworze... ale do rzeczy:
Przegląd hamulców, bo minęło 30tyś km i pół roku:
oraz przód:
Wszystko oczyszczone, przesmarowane i gotowe na zimę Następny przegląd za około pół roku
Kolejna rzecz to wymiana:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- włącznik swiateł wstecznego bo stary szwankował
- wymiana wężyków od odmy
jeden z wężyków od odmy dostał małą dziurkę:
więc bez zbędnych zabaw oba wymienione na nowe:
to zdjęcie specjalnie dla tych co twierdzą że GM to zajebisty olej... porównajcie sobie jaki kolor u Was ma olej po 15tyś i ile jest syfu w obudowie filtra... a tutaj czyściutko:
Na koniec auto z grubsza umyte
ostatnio też zgromadziłem dość sporo gratów więc pomału będę zaczynał montaż... ale to od listopada bo na razie mam urwanie głowy
- wymiana świec bo to już 60tyś zrobione na nich (oczywiście BERU)
- wymiana uszczelki EGR która zaczęła się pocić
- wymiana pompy wody (ta jeszcze oryginalna, więc wymiana profilaktyczna ze względu na przebieg) -> włożona oczywiście HEPU
- wymiana płynu chłodzącego na GM
- nowa apteczka
- powymieniane poprzepalane żarówki w desce rozdzielczej
- wymiana żarówki stopu i obu mijanek z przodu
No to trochę zdjęć:
Oprócz tego jeszcze wymieniłem śruby kół
i zdjąłem oznaczenia z tylnej klapy które mnie się nie podobały
Znaczek z tylnej klapy też niebawem wyleci (ale wróci w innej formie), na przełom marca i kwietnia mam zaplanowane w końcu pomontować to co pozbierałem a trochę tego jest..... Zdradzę tylko że są już nowe felgi na lato które właśnie się malują, będą zmiany wizualne w wydechu, trochę w wyglądzie zewnętrznym... a więcej nie zdradzam póki co
Przez zimę trochę poszperałem i znalazłem w końcu felgi na lato
Kupione OZ Superturismo gt, R16 7J
Po kupnie oddane do pełnej regeneracji, wziąłem trochę nietypowy kolor i jak je odbierałem to prezentowały się tak:
do tego zakupione nowiutkie opony Yokohama
następnie naklejki na felgi jak w oryginale
i potem felgi zabezpieczoną powłoką hydrofobową UNC-R która mi ładnie na jakieś dwa lata zabezpieczy felgi. Genialnie się to myje. Wystarczy opłukać czystą wodą i z głowy
zamówione dystanse ze zmiennym centrowanie. Dystanse zrobione na zamówienie i wyliczone tak żeby wszystko się ładnie licowało. Na przód wpadło 8mm a na tył 15mm
no i porównanie zimówki vs letnie
przód:
tył:
a tak to wygląda w całości:
W końcu coś się ruszyło, pomału bo pomału ale zacznę rozpakowywać kartoniki i montować na auto
Adam10, wow pięknie jej na nowych felasiach idealny wybór
Daj znać jak ta powłoka się zachowuje, czy po jakimś czasie nie zatyka się jak inne. Niby ta to membrana gumowa, mają do niej też dedykowanego Quick Detailera
Czekam, aż zaczniesz w końcu rozpakowywać skarby z kartonów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum