Wczoraj pytałem się o odblokowanie tego komputera w jednym z warszawskich serwisów Opla gdzie kupowałem Corsę: 400PLN brutto i Pan powiedział, że dawno tego nie robili.
Na OLX są oferty za 50PLN, tylko nie wiem, czy serwis może wykryć później przy przeglądzie, że ktoś ingerował w oprogramowanie. Jeżeli tak, to pewnie będą chcieli unieważnić gwarancję.
Nie wiem, czy to jest po prostu kwestia odblokowania nieaktywnej funkcji, czy trzeba rzeczywiście wgrywać nową wersję oprogramowania.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Luty 2018, 12:59
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Zaznaczenie funkcji w menu to ok 100zł.Tak płaciłem za radio jeszcze w Corsie D.Za dogranie funkcji spalania w Astrze skasować też chcieli 100zł w sumie zrobili za darmo. ale był komputer i u nich kupiona.Myślę że lepiej tego nie ruszać a już na pewno nie poza serwisem przez jakąś złotą rączkę bo to może a nawet na pewno będzie później drogo kosztować.Z pewnością chodzi o nowe oprogramowanie i ustawienie parametrów od nowa.Ja biorę paliwo do pełna i mam też kontrolę.
W zasadzie to spalanie to mi nie jest do niczego potrzebne, bo też sprawdzam przy dystrybutorze ile mi spaliła Corsa. Za 100PLN może jeszcze bym się skusił, ale za 400PLN, to trochę przesada.
Jak pojadę na przegląd to jeszcze się zapytam, może też mi to zrobią gratis, albo za niewielką opłatą.
dzięki i pozdrawiam,
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Luty 2018, 15:57
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Tak z ciekawości,jak te 70KM ciągnie.Corsę D miałem z takim silnikiem ale 80KM i nie narzekałem.Zastanawiam się co im przyszło do głowy żeby tak zaniżać moc i po co.Najpierw zawyżali do 85KM a potem taki spadek.Może po to żeby zachęcić do kupna z silnikiem 1,4 ale po co?
Aktualnie mam już drugą Corsę z silnikiem 1.4 75KM, bo tę oddałem rodzicom. Mając zatem doświadczenie z dwoma tymi silnikami powiem, że widać duża różnicę. Silnik 1.2 jest typowy do miasta, bo ma nieco krótszą skrzynię biegów (o około 200 obrotów), więc jazda powyżej 100KM/h jest męcząca.
Moc tak naprawdę nie jest taka ważna, czuć przede wszystkim różnicę w momencie obrotowy i jego krzywej przebiegu. Obecnie przy 3000 obr/min. mam moment 117Nm, czyli więcej niż w 1.2 przy maksymalnym momencie (115Nm przy 4000 obr.min). To naprawdę czuje sie przy przyśpieszaniu.
Różnice w cenie między tymi silnikami (zwłaszcza po rabatach jakie dostajesz w Oplu) są właściwie żadne, więc tak na prawdę nie ma sensu brać 1.2. Oszczędności w spalaniu na pewno nie ma - palą tyle samo. Ja wziąłem 1.2, bo było w moim kolorze i z wyprzadaży rocznika, więc z dużym rabatem (enjoy + metacil+ kierownia wielofunkcyjna za 43TPLN).
Mnie się zdaje, że ten silnik jest oferowany, aby spełnić te chore wymaganie EU dotyczące CO2. Są kraje, w których od emisji CO2 zależy podatek drogowy, a wiadomo, że im niższa pojemność, to w jakichś tam testach wychodzi mniejsza emisja. Oczywiści tak naprawdę, to pic na wodę, ale posłowie w Parlamencie Europejskim są zadowoleni.
Każdego kto będzie chciał wybrać silnik zachęcam zatem gorąca do 1.4., to najlepsza opcja, nawet jeżeli jest się miłośnikiem przyrody . Nie ma sensu też dopłacać tych cennikowych 2TPLN za wersję 90KM, chyba że dostaje sie w zbliżonej cenie co 75KM. Silniki są te same, moment obrotowy ten sam, krzywa przebiegu też. Różnica jest w mocy powyżej 4200obr/min., czyli dla normalnego użytkownika zakres obrotów i tak bardzo rzadko wykorzystywany.
Wtwgplt, Zgadzam się z Tobą:) Silnik 1,4 jest bardzo fajny:) przyjemnie się nim pomyka i mało pali:) Pracuje swobodnie:D
Ja akurat wziąłem wersję 90KM bo dość sporo wynegocjowałem cenę:)
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Luty 2018, 18:27
Moje auto: Z12XEP
mietrusz napisał/a:
Myślę że lepiej tego nie ruszać a już na pewno nie poza serwisem przez jakąś złotą rączkę bo to może a nawet na pewno będzie później drogo kosztować.
ASO nie jest w stanie wykryć czy podłączał się ktoś z kompem i nic nie trzeba ruszać przy oprogramowaniu. Najczęściej wystarczy włączyć nieaktywną funkcję i tyle. Rzadko się zdarza, że trzeba dogrywać te funkcje ale i tego ASO nie jest w stanie wykryć
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Luty 2018, 13:35
Moje auto: Z12XEP
Cytat:
bo widzę na forum że możesz być wprowadzony w błąd i możesz mieć potem kłopoty.
z czym Twoim zdaniem ma zostać wprowadzony w błąd?
Moja informacja zapewniam Cię że jest pewna, a z dzwonieniem do ASO to jesteś po prostu naiwny. Czego się spodziewasz? że powiedzą Ci "jedź Pan gdzie indziej bo u nas drogo i mało który to tak na prawdę ogarnia"? Jasne że naściemniają żeby zostawić u nich kasę.
PS tak tylko dodam że mam sprzęt który używa ASO oraz jeszcze dodatkowy inny program którym mogę poustawiać takie funkcje o których Ci w ASO nawet nie mają pojęcia.
Ale ja nikomu nie muszę udowadniać że wiem co robię bo roboty mam i tak aż nadto
LPG: Nie
Imię: Michau
Wiek: 33 Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 8 Skąd: WE
Wysłany: 28 Maj 2018, 08:57
Moje auto: Corsa E 1.3 kleklekle
Odkopie dinozaura i podłączę się do tematu.
W sobotę gościłem u sympatycznego Pana w Warszawie, który za kilkadziesiąt złotych rozszerzył mi opcje komputera w wersji BaseLevel o:
-średnie i chwilowe spalanie
-średnią prędkość
-temperaturę i stoper.
Wszystkie możliwe opcje komputera zostały "włączone", lecz zagadało tylko wymienione.
Nadal, mogło być gorzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum