Przesunięty przez: west
20 Sierpień 2009, 09:35
Krótkie ABC sportowego zawiasu
Autor Wiadomość
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Marzec 2009, 23:12   Krótkie ABC sportowego zawiasu

Witam.

Temat dla tych którzy chcą coś zrobić z zawieszeniem a nie wiedzą za bardzo co. Zanim zaczniemy obniżać, usztywniać - zastanówmy się co tak naprawdę chcemy osiągnąć.
Oczywistą oczywistością jest, iż elementy zawieszenia (wahacze, gumki itp) nadal żyją i mają się dobrze, inaczej najpierw robimy to co trzeba, potem pakujemy zawias.

1)Chcę żeby było sztywniej, lecz nadal komfortowo.

Jeżeli chcemy by autko było minimalnie sztywniejsze, lecz nadal komfortowe, możemy zaopatrzyć się w gazowe amortyzatory. Wybór jest na ogół spory (Bilstein B4, Sachs Advantage, KYB Excel). Każdy z tych amortyzatorów usztywni napewno zawieszenie. Do takich amortyzatorów rekomenduję wsadzić seryjne sprężyny, wtedy zestaw będzie działał miło.

2) Chcę niżej i sztywniej

Tutaj mamy znacznie więcej do wyboru. Podstawowe, stałe wartości obniżenia to -40 i -60. Musimy tutaj na uwadze mieć to na czym toczy się nasze auto, czyli koła - im bardziej chcemy obniżyć, tym lepiej jeżeli ET będzie większe = mniejsze ryzyko obcierania.
Wybór - jest również spory, w zależności ile mamy kasy:

- tanio: TA Technix, GT Cupline (ceny do 1 tys zł za komplet ze sprężynami)
- drożej: Weitec, Koni, Apex (ceny zdrowo powyżej 1 tyś, czasami nawet powyżej 2 tysięcy)

Jedne zawiasy są twardsze, drugie miększe - proponuję poszperać po internecie, każdy znajdzie coś dla siebie.

Opcją tutaj jest również gwintowane zawieszenie, które umożliwia zmianę wysokości zawieszenia, od 30 mm w dół. Oczywiście zawias taki jest nieco droższy, lecz bardziej praktyczny jeżeli podróżujemy w różnych warunkach.

3) Chcę hardcoru, czyli zawias deska

Co prawda mało kto jeździ na takich zawieszeniach, jednak takim desperatom można polecić Zestaw Bilstein b8 + sprężnyny H&R - zawias jest po prostu mega twardy. Koszt? Hmm, spory i bardzo spory :oczami:


Jeżeli będziemy śmigać na twardym zawieszeniu, warto zastanowić się nad rozpórką, która utrzyma budę w kupie (koszty - 100 - 180 zł za INXX, 300-500 za Sparco, Wiechers itp)
Ostatnio zmieniony przez west 20 Sierpień 2009, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » Krótkie ABC sportowego zawiasu
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.