Wysłany: 13 Czerwiec 2021, 20:02 Ściąga przy hamowaniu - Corsa E Moje auto: Opel Corsa E, B14XEL LPG
Witam wszystkich.
Mam Corsę E z 2016 r. 1,4 90km. Przebieg 90 tyś. Mam taki problem, że przy hamowaniu ściąga w prawo. Zawsze w jedną stronę. Nie jest to mocne ściąganie. Czuć je przy prędkości powyżej 60 km/h. Przy małych prędkościach jest w miarę ok, ale przy 120 to trzeba uważać bo auto jest niestabilne przy hamowaniu. Mam zrobioną zbieżność i geometrię. Klocki nowe, hamulce wyczyszczone i odpowietrzone i wymieniony płyn hamulcowy. Auto sprawdzone na stacji diagnostycznej - hamulce działają równo, amorki też równo. Diagnosta powiedział, że tuleje na wahaczach też ok.
Dlatego zwracam się z pytaniem, czy ktoś z Was miał podobny problem i jak go rozwiązał, bo mi już opadają ręce. W ogóle nie wiem, czy to właściwy dział, bo nie wiem, czy to wina hamulców, zawieszenia, czy układu kierowniczego. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez euronet1 18 Czerwiec 2021, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Cześć,
Jak wszystko sprawdzone co napisałeś to bardzo trudne pytanie. Najczęściej przyczyną sciągania (oprócz nierównego ciśnienia w oponach) jest defekt w układzie hamulcowym. Stawiałbym na agregat ABS, ale jak na sprawdzeniu wyszło, że hamulce biorą równo i trzyma geometrię to nie wiem co może dawać takie efekty
Wysłany: 25 Sierpień 2021, 19:20
Moje auto: Opel Corsa E, B14XEL LPG
Przyczyną ściągania przy hamowaniu był uszkodzony agregat ABS-u. Wymieniłem na używany i jest OK. Dość mierny jest poziom mechaników, a już zerowy jest poziom obsługi w ASO OPEL, gdzie nie wiedzieli co jest zepsute. Wygląda to tak, że jak nie wyskoczy błąd na komputerze to znaczy, że wszystko musi być dobrze. Mechanicy łącznie z ASO sugerowali problem z oponami (choć są nowe), problem z felgami (choć są nowe), z zaciskami (choć są czyste, prowadnice chodzą luźno, tłoczki ok), z hamulcami (choć klocki nowe), zapowietrzenie hamulców (choć nie było taki objawów). W ASO Opel wydałem niepotrzebnie 450 zł na regulację hamulców, wymianę płynu hamulcowego (choć był wymieniony) oraz poprawienie geometrii (choć była zrobiona i wszystko było w normie). Drogą dedukcji - problem z hamowaniem polegał na tym ze samochód lekko ściągało zawsze w jedną stronę przy gwałtowniejszym hamowaniu, jednak jak działał już ABS to hamował równo. Prawe przednie koło nurkowało trochę, ale tylne lewe tak jakby hamowało słabiej. W dwu sekcyjnej pompie hamulcowej to akurat jeden obwód, a że w samochodach z ABS-em nie ma regulatora ciśnienia hamowania, bo jest w agregacie ABS to sugerowało uszkodzenie agregatu. Używany agregat 110 zł. Wymiana 200 zł i po problemie. Nie mam pojęcia i nikt też mi nie powiedział dlaczego na stacji kontroli pojazdów hamulce działały równiusieńko. Pozdrawiam.
To dobrze, że się wyjaśniło, chociaż szkoda, że tak długo trwało. Poziom ASO w Oplu raczej nie odbiega od innych marek, raczej tylko standardowe naprawy i wymiany. Coś bardziej skomplikowanego, to już pod górkę.
Natomiast tutaj https://www.asmoto.pl/hol...-krok-po-kroku/ możecie dowiedzieć się wszystkiego o holowaniu samochodów. Dowiecie się tam - jak to wszystko wygląda z praktycznego punktu widzenia... Możecie tam dowiedzieć się podstawowe informacje...
Ostatnio zmieniony przez perła 7 Październik 2024, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum