LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 16 Kwiecień 2020, 13:52 Czy opłaca się wymieniać tłok przy piston slap? Moje auto: Opel Corsa D 1.4
Panowie, tłok numer 2 jest wytarty na średnicy i kołysze się gdy naciskam go skośnie od góry przez dziure od świecy. Jest to dość minimalne kołysanie jednak wyczuwalne. Na zimnym silniku podczas obciązania silnika słychać stukot odpowiadający częstotliwości suwów 1 tłoka. Reszta tłoków jest ok. Po nagrzaniu silnika stukot zanika.
Pytanie do Was: czy opłaca się to robić samemu? czy dużo będzie z tym zabawy? co w ogóle o tym myślicie? czy ten "slap" uszkodzi cylinder?
Moja diagnoza stuków jest potwierdzona jeszcze przez jednego mechanika. Inne elementy jak panewki i niedokręcone śruby itp. wyeliminowałem. Przy rozbierania całego silnika wymieniłbym sobie sprzęgło.
Tak czy siak, tłok musisz wydobyć z silnika, czyli trzeba rozebrać górę i dół silnika. W zasadzie jak już jest tak rozebrany silnik to warto wszytko dokładnie pomierzyć czy spełnia normy, czyli w zasadzie robisz remont silnika. I tu powstaje zasadniczy dylemat - remontować to co mam czy szukać silnika w lepszej kondycji. Ja zawsze wole remontować bo wiem co mam, a używka to zawsze loteria, albo posłuży następne 200kkm albo rozsypie się po 10kkm - ale to już tylko moje zdanie.
Czy taka usterka może uszkodzić cylinder - nie znamy przyczyny, ale zdarzyć się może wszytko, możliwe że tłok "ukosuje" i trze po gładzi cylindra, wtedy może wystarczy samo honowanie a może nie, a może to popychacz, a może czop wału, a może a może... Tu jest za dużo niewiadomych, moim zdaniem rozebrać i dokładnie obejrzeć. Chyba, że nie chcesz już jeździć to szybko pogonić wóz zanim się pogorszy.
A sprawdzałeś kompresję na poszczególnych cylindrach?
LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 19 Kwiecień 2020, 17:50
Moje auto: Opel Corsa D 1.4
W tym tygodniu samochód idzie do mechanika zaprzyjaźnionego. I tak mam do wymiany szarpiące sprzęgło, rozrząd też już mruczy przy odpalaniu. Kilka napraw za jednym razem. Po zdjęciu głowicy okaże się czy tłoki są wystukane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum