Tłusty osad w zbiorniczku
Autor Wiadomość
 majer2004 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 1 Styczeń 2020, 12:07   Tłusty osad w zbiorniczku
   Moje auto: Corsa D 1.2 Z12XEP


Witam,
posiadam Corsę D 2008r Z12XEP, ostatnio zauważyłem ślady białego osadu pod korkiem ale stwierdziłem że mało jeździ i zimno. Lecz w zbiorniczku też jest tłustawy osad. Zrobiłem test na obecność spalin ale wyszedł negatywnie. Ogólnie auto chodzi czysto, nie kopci, nie ma problemu z odpalaniem nawet w duże mrozy. Jedynie naocznie widać delikatny wyciek z okolicy osłony rozrządu. Dodam że olej wymieniany 2 miesiące temu, płyn chłodniczy również razem z myciem zbiorniczka. W weekend sprawdzę kompresję na cylindrach.

Czy płyn może mieszać się z olejem w tym przypadku poza uszczelką pod głowicą??

Pozdrawiam.
 
     
 majer2004 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2 Styczeń 2020, 23:02   
   Moje auto: Corsa D 1.2 Z12XEP


Dzisiaj mierzylem kompresje: 15.5/14.6/13/14.5.
Dolałem płynu do stanu, odpaliłem z testerem co2, po zagrzaniu podniósł się stan płynu w zbiorniczku i trochę wylało przez przelew, wiatrak się załączył i wszystko dalej ok. Płyn w testerze nie zmienił koloru, przewody miękkie.

Jakieś pomysły?
 
     
 bob96 


Informacje
malopolskie

LPG: Tak
Imię: Bogdan
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 13:31   Re: Tłusty osad w zbiorniczku
   Moje auto: Corsa D


majer2004 napisał/a:
Witam,
posiadam Corsę D 2008r Z12XEP, ostatnio zauważyłem ślady białego osadu pod korkiem ale stwierdziłem że mało jeździ i zimno. Lecz w zbiorniczku też jest tłustawy osad. Zrobiłem test na obecność spalin ale wyszedł negatywnie. Ogólnie auto chodzi czysto, nie kopci, nie ma problemu z odpalaniem nawet w duże mrozy. Jedynie naocznie widać delikatny wyciek z okolicy osłony rozrządu. Dodam że olej wymieniany 2 miesiące temu, płyn chłodniczy również razem z myciem zbiorniczka. W weekend sprawdzę kompresję na cylindrach.

Czy płyn może mieszać się z olejem w tym przypadku poza uszczelką pod głowicą??

Pozdrawiam.


Jak sam zauważyłeś auto mało jeździ, do tego ujemne temperatury i objaw jaki opisałeś jest typowy do robienia się mazi na korku. Ciśnienie masz prawidłowe, pozostaje obserwować :)
 
     
 gesk 


Informacje
podlaskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 18
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Styczeń 2020, 13:13   
   Moje auto: Corsa D 1.2 80KM


Witam ma taki sam samochód i tez to mam.
Dwóch mechaników mówiło mi, że to uszczelka pod głowicą i mogą mieć rację ale nie muszą. A teraz po kolei.
W silniku masło może być od zasysanej z powietrzem wilgoci, ale w zbiorniczku nie powinno być. Jak jest to znaczy, że gdzieś miesza się olej z płynem, a gdzie to może być? Znam co najmniej dwa miejsce:
- pierwsze to uszczelka pokrywy rozrządu, rozdziela kanaliki wodno olejowe
- druga to uszczelka głowicy, też rozdziela kanały olejowo wodne i tłoki

Jeżeli cieknie ci z rozrządu to pewnie to. W teorii może to być również uszczelka głowicy - czemu tester spalin tego nie wykazuje? Bo jest przebicie tylko między kanałami wodno olejowymi a nie wody a cylindrami.
Ja swojego już mam tak dość, że nawet nie chce mi się już tego testera za 15 zł kupić i sprawdzić, bo poco i tak już go robić nie zamierzam. Wydałem na ten silnik już ponad 3000zł i powiedziałem sobie dość, wymienione rozrząd po 1.5 roku nadal przy odpaleniu niedomaga. A jeżeli chodzi o uszczelnianie tego silnika, to też przechodziłem i odnoszę wrażenie, że jak się wszystkich trzech uszczelek nie wymieni na raz (pokrywy, misy, rozrządu i wału korbowego) to dalej cieknie. te trzy pokrywy krzyżują się ze sobą.
 
     
 majer2004 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Szczawnica
Wysłany: Wczoraj 19:36   
   Moje auto: Corsa D 1.2 Z12XEP


W drodze dedukcji wyciągnąłem te same wnioski co Ty. Ja mam to auto od grudnia i już po 2 tygodniach wykrylem mnóstwo usterek których nie widziałem przy zakupie. Uszczelka pokrywy też mi cieknie ale tak jak mówisz trzeba by zrobić komplet razem z rozrządem i uszczelkami pod pokrywą i miską. Teraz tylko dylemat czy robić UPG ?? Rozrząd i resztę mógł bym zrobić sam od biedy. Nie mówiąc o dziwnie szarpiacym sprzęgle czasem, dziwnych stukach przy skręcie i chuczacych lozyskach z przodu.

Kupując to auto miałem na myśli tani serwis i bezproblemowy silnik... te nowsze auta to tragedia wam powiem, kiedyś miałem e36 10 lat i w silniku to tylko olej się wymienialo... gdzie te auta...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Tłusty osad w zbiorniczku
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.