Wymiana oleju Dexos1 Gen2 / Dexos2
Autor Wiadomość
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 10:51   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Dokładnie taka.W Astrze urwali a koszt 225zł.Moja wina bo blisko domu było ale warsztat katastrofa.Śrubę na dole też rozwalił i musiał wyssać olej.Potem jeszcze wróciłem bo olej sikał bo niby uszczelki od filtronów są złe.W pół godziny z samochodu zrobił ruinę.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 10:51   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Dokładnie taka.W Astrze urwali a koszt 225zł.Moja wina bo blisko domu było ale warsztat katastrofa.Śrubę na dole też rozwalił i musiał wyssać olej.Potem jeszcze wróciłem bo olej sikał bo niby uszczelki od filtronów są złe.W pół godziny z samochodu zrobił ruinę.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 12:18   
   Moje auto: OPEL/FORD


Nie jeździj tam więcej nawet na dopompowanie powietrza w kołach... Tylko auta żal.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 14:48   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


mietrusz napisał/a:
W pół godziny z samochodu zrobił ruinę.

Aż się wierzyć nie chce :/ że takie rzeczy są możliwe

a propos dopompowania kół :-) jak zmieniałem na zimowe to po wyjeździe z wulkanizacji odczuwałem straszny dyskomfort w jeżdżeniu samochodem, po 2 dniach sprawdziłem ciśnienie - nawalili mi 3 atm. I to szanujący się zakład wulkanizacyjny :lol1:
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 16:01   
   Moje auto: OPEL/FORD


Nie był widać dość szanujący się skoro tak zrobił :D
 
     
 blindmen


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 08:23   
   Moje auto: Corsa E D14XEL


A myślicie że inne "markowe" olej nie zrobią z silnika bitksowego potwora po 30tyś między wymianami? GM to jest dobry olej i nie różni się niczym od innych tej samej klasy.
Osobiście wole kupić olej za 75zł/5l i wymienienia co 10tys niż kupować markowy/drogi i wymiana co 30tyś. Leje ten olej do wszystkich moich aut i nie widzę różnicy.
Najważniejsze jest aby olej miał właściwą lepkość kinematyczną (rozlewność czyli grubość filmu olejowego)
I błagam nie piszczcie że olej jest gęstszy/rzadszy, gęsto oleju od 15w40 do 5w50 itp ma zawsze około 860g/l. Oplowskie silniki są liczone na rozlewność 11,8mm2/s.
Dodatków w olejach jest około 0,5% reszta to bazy olejowe. Jak ktoś wierzy że w magicznych 0,5% da się w garażu wyczuć różnice to nie wchodzę w dyskusję. Różnica np: na słuch jest w rozlewności czasem to wycisza ale skutkiem tego jest że olej faktycznie da grubszy film tam gdzie jest wytarte ale za gruby aby smarować tam gdzie jest jeszcze dobrze.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 11:35   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


blindmen napisał/a:
I błagam nie piszczcie że olej jest gęstszy/rzadszy

to takie określenie mało techniczne ale wiesz nie każdy jest znawcą olejów czy ich własności i daltego się je (to określenie) ciągle używa :-)
Co do olejów to dyskusje na ich temat są tak stare jak i same oleje :-) kiedyś była ogromna nagonka na olej Cas..ol, że pełno syfu zostawiają, że zabijają silniki w internecie było pełno zdjęć silników po zdjęciu pokryw i pełno syfu itp. Ja od nowości jedno autko (ale nie moje) serwisowałem na Cas...olu 5w-40 aż do 104.000 km a przy 101.000 wymiałem 2 czy 3 hydrauliczne regulatory luzu w tym autku i po zdjęciu pokrywy zaworów ujrzałem tylko to że wszędzie było czysto, brak jakiegokolwiek szlamu a samochód miał 15 lat (prod 2001 rok, polo 6N2, 1.0 MPi), większość jazdy to krótkie trasy na mieście + dojazdy do pracy 4 km w jedną stronę. Ale wymiana zawsze co rok i w tym czasie przebieg nigdy nie przekroczył 10.000 km.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 13:07   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


@Artur150.To się ciesz,że tylko powietrza nabili bo w córki samochodzie po zimie założyli z tyłu stare które biły.Zauważyłem w ostatniej chwili przed wyjazdem córki do Warszawy bo mogło by się skończyć tragedią.Jak zlikwidowali nasz warsztat IB Auto w Gdańsku to żaden inny się nie sprawdza.Ostatnio w serwisie wymienili uszczelkę pod miską w Astrze.Już widać cieknie i nie działa żółta lamka od oleju,która wcześniej działała.Z powodu braku fachowości i uczciwości idzie na giełdę i tylko nowy tak jak nasza Corsa E.Siedem ,osiem lat góra i na giełdę.
 
     
 witek_77


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 10 Luty 2019, 15:10   
   Moje auto: Corsa E 2016 1.4 90km B14XEL


nie wiem czemu czepiacie się ciśnienia w kołach 3 bary. Czytaliście instrukcję samochodu ? Macie 3 warianty w liczniku do wyboru i do tego wariantu trzeba dostosować ilość powietrza i o dziwo ku mojemu zdziwieniu corsa E

LO dla ciśnienia komfortowego i
maksymalnie trzech osób w
samochodzie.
przód 210/2,1 (31) tył 210/2,1 (31)

● ECO dla ciśnienia
ekonomicznego i maksymalnie
trzech osób w samochodzie.
przód 270/2,7 (39) tył 250/2,5 (37)

● HI w przypadku pełnego
obciążenia samochodu.
przód 260/2,6 (38) tył 320/3,2 (46)

Mielismy corsę na serwisie bo jedna pani żonie bok przerysowała i dostaliśmy corsę E 1.4 75km i tam własnie było HI na liczniku i nabite 3,2 z tyłu i 2,6 z przodu w ZIMOWKACH. Auto z serwisu

Co do oleju to zawsze po remoncie i nowe auto 1500km i wymieniam i zawsze są opiłki z procesu docierania. Na youtube jeden pan zrobił test swojego nowego BMW po 5tyś km od zakupu i magnesem wyłowił dużo opiłków więc pierwsza wymiana moim zdaniem jest jak najbardziej wskazana wcześniej. I W volvo miałem olej 10w30 fabrycznie z interwałem co 8tyś ustawione (silnik GDI). W skodzie zmodyfikowałem se interwał z 15 na 12tyś. A w ogóle do opla interesował by mnie tempomat, ale nie znam nikogo w okolicy kto by się tego podjął. Macie kogoś ? Znalazłem fajną kierę skórzaną z tempomatem. W skodzie wystarczyło manetkę dać i jeden kabel do ECU + przekodować.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 10 Luty 2019, 19:45   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


witek_77 napisał/a:
nie wiem czemu czepiacie się ciśnienia w kołach 3 bary. Czytaliście instrukcję samochodu ?


Ja się dlatego czepiam 3 barów, że się jeździ niekomfortowo. Może i jest ekonomicznie ale jak napisałem komfort to żaden. Choć nie zabraniam ci jeździć nawet i na 4 barach :)

witek_77 napisał/a:

Co do oleju to zawsze po remoncie i nowe auto 1500km i wymieniam i zawsze są opiłki z procesu docierania.

Ja nigdy nie zauważyłem podczas pierwszej wymiany oleju zwiększonej ilości opiłków bo stosuje filtr oleju :D choć muszę się przyznać że nie bawiłem sie magnesami a juz tym bardziej nie nagrywałbym tego celem wrzucenia na YT. Trzeba mieć sporo czasu na takie zabawy.


pozdrawiam
 
     
 blindmen


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 12 Luty 2019, 10:55   
   Moje auto: Corsa E D14XEL


Problem z tempomatem w Corsa E jest taki że nie masz wiązki kabli od kierownicy do komputera. Jak zamawiasz dane wyposażenie to kable poprowadzone ale jak nie wykupisz to nie ma kabli "nadmiarowo". Dotyczy to nawet lusterek podgrzewanych i świateł przeciwmgłowych. Musisz pól deski rozdzielczej wypruć aby to zrobić. Może się okazać że po tym zabiegu wszystko będzie ci trzeszczeć.
Co do przekodowania komputera to bywa różnie albo trafisz na dobrego "chip tuning" albo ci to spapra. Za dobre przeprogramowanie płaci się około 1000zł. Są i tańsi ale problemy mogą być większe niż oszczędności. W dzisiejszych czasach nikt nie zrobi tego za parę stówek. Mechanicy (i inni fachowcy) się cenią bo mają klientów i nie muszą walczyć o każde 5zł.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Luty 2019, 19:30   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Wymieniałem kierownicę na obszytą skórą z plastikowej bez tempomatu w czasie gwarancji jeszcze.Ta z tempomatem ma tylko jeden kabelek więcej.Gdyby był to za programowanie w ASO chcieli 400zł.Ten jeden kabelek to nie problem i nie trzeba nic pruć ale mi tempomat jest nie potrzebny bo tylko po mieście jeżdżę więc szkoda mi kasy było.Ponadto powiedzieli,że najpierw muszą sprawdzić czy układ sterujący w moim samochodzie ma funkcje tempomatu.Nowa kierownica ma też ogrzewanie i z uruchomienie tego faktycznie byłby problem i dużo grzebania.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 12 Luty 2019, 20:56   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


mietrusz napisał/a:
Nowa kierownica ma też ogrzewanie i z uruchomienie tego faktycznie byłby problem i dużo grzebania.


podgrzewana kierownica jest super :) miałem w poprzednim samochodzie i zimą była mi bardzo przydatna.
Miałem ją w Rio 1.4 109KM z 2016 roku. Ale raz latem mi sie zdarzyło przez przypadek włączyć podgrzewanie kierownicy (włącznik był obok włącznika/wyłącznika start-stopu) i sie dziwiłem co ta kierownica taka gorąca a słonca mocnego nie było haha
 
     
 witek_77


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Luty 2019, 18:58   
   Moje auto: Corsa E 2016 1.4 90km B14XEL


@artur150 ja nie mam 3 barów tylko 2,2 na zimówkach i komp na LO ustawiony. Mówię tylko co producent przewiduje więc nie wiem co się czepiasz. Co do oleju to nie ja robiłem testów tylko znany mechanik który dużo filmików wrzuca na YT. Filtr oleju jak zapewne wiesz ma każdy. Wiesz dlaczego się zacierały wałki rozrządu i zapychały kanały w nowych samochodach ? Przez longlife. Mówisz, że jest filtr oleju, a jednak i on nie pomógł.

@mietrusz jesteś pewien tego z tym tempomatem ? Kierownicę i kabel sobie pociągnę i wepnę jeżeli ktoś mi powie gdzie. Tylko kodowanie. Które moduły obsługują tempomat. Corsa ma już 4 lata a ciągle cisza w temacie. Podgrzewanie wiem, że problematyczne bo jest inna poduszka i dużo zabawy. Halogeny również. A podgrzewanie lusterek zrobie sobie bez problemu załączane przyciskiem podgrzewania tylnej szyby samemu.

W grupie VW/skoda/seat/audi wszystko jest takie proste. To samo starsze BMW. Opel masakra.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 15 Luty 2019, 19:30   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


witek_77 napisał/a:
nie wiem czemu czepiacie się ciśnienia w kołach 3 bary. Czytaliście instrukcję samochodu ? Macie 3 warianty ...


witek_77 napisał/a:
@artur150 ja nie mam 3 barów tylko 2,2 na zimówkach i komp na LO ustawiony. Mówię tylko co producent przewiduje więc nie wiem co się czepiasz.


Chyba za często kolega używa słowa czepiasz się :)
 
     
 kony


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Konrad
Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Zamość
Wysłany: 21 Maj 2019, 13:26   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75


Panowie, to do Corsy z 2018 roku z silnikiem 1.4 XER (75KM) lać Dexos 1 (tak podają w internecie) czy Dexos 2 (tak mam w instrukcji pod "inne silniki benzynowe"). W końcu to nie silnik z DPF żeby lać olej z normą C3.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 6 Lipiec 2019, 19:47   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


cześć, lej dexos 2. Dexos 1 wg instrukcji jest do silników z tyurbo sprężarkami.

pozdrawiam
Artur
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 20:20   Zużycie oleju silnikowego
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


Witajcie,
czy ktoś z was zauważył jakieś ubytki (zużycie) oleju w silniku? Dzisiaj wróciłem z trasy zrobiłem 300km, ogólny przebieg to 10.500 km i... sprawdzam po kilkuminutowym postoju poziom oleju (w garażu, zawsze w tym samym miejscu) i ubyło mi mniej niż 1/4 miarki oleju. W instrukcji napisali że ilość oleju pomiędzy min a max to 1,0L więc ubyło mniej więcej 0,2L oleju.
Przy 3300 km (około 8 m-cy temu) olej był wymieniany na GM 5w-30 dexos 2. Zatem jest to dość świeży olejek :-) i chyba dlatego pojawił się na niego apetyt.
A serio to nigdy we wcześniej posiadanych nowych samochodach nie wymieniałem oleju zanim osiągnęły przebieg około 10.000 km lub okres 1 roku. I nie zużywały oleju (oceniając wizualnie na miarce) a sprzedawałem je przy przebiegach pomiędzy 80.000-100.000 km - olej zawszy był wymieniany co rok a przebiegi wahały się od 9.000-12.000 km.

Tym razem chciałem zrobić silnikowi dobrze i mówię wymienię olej wcześniej... może to GM dexos 2 jest słabym olejem (wiadomo że czasem zużycie oleju może być spowodowane jego niską jakością).
Jakie macie w tym temacie opinie/spostrzeżenia?

pozdrawiam
Artur

corsa E 2018
1.4 75KM
 
     
 Wtwgplt


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 17:00   
   Moje auto: Corsa E Enjoy 1.2 70Km


Cześć,
U nie przebieg 22 tys. km, średnie zużycie 0.1l na 10 tys. km.
Ja też jeżdzę na Dexos2.

Spróbuj sprawdzić olej po nocnym postoju, może dłużej spływał do miski olejowej.
 
     
 Artur150


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 78
Skąd: Turek
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 17:57   
   Moje auto: Corsa E 1.4 75KM


Cześć, niestety nic więcej nie spłyneło 😐

Ale już więcej tego gm dexos nie kupie. Zawsze jeździłem głównie na Castrolu 5w-40 i nie bylo problemu z jego zużyciem przez silniki i nigdy tak nie ciemnial mocno w silniku jak ten gm w moim samochodzie z tak malym przebiegiem. Niedlugo bede wymienial (za okolo 2 -3 mce) to poobserwuje co z tym zuzyciem bedzie.
Pozdrawiam
Artur
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa E - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Opel Corsa E » Silnik i osprzęt » Wymiana oleju Dexos1 Gen2 / Dexos2
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.