LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38 Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 23 Skąd: WWE
Wysłany: 24 Maj 2018, 17:19 Corsa C Klekotnik Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP
Witam
Chciałbym przedstawić mojego klekota. Jest to Corsa C z 2005r.
Silnik Z13DT 70KM. Jestem jej właścicielem od marca i zrobiłem nią ok 8500 km. Auto jest nawet nieźle wyposażone:
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektryka szyb i lusterek
- Centralny zamek
- Skórzana, multimedialna kierownica
- Radio CD30Mp3
- Reflektory soczewkowe
- ABS
Na razie skupiam się na przywróceniu jej pełnej sprawności mechanicznej.
Co udało się już zrobić:
- Wymiana oleju, płynu chłodniczego i filtrów
- Wymiana uszkodzonego termostatu
- Nowe hamulce przód
- Programowe wyłącznie EGR
i wiele innych pierdółek.
Plany:
- Ogarnięcie kilku pozostałych bolączek
- Polerka reflektorów
- Wymiana rozrządu
- Zwiększenie mocy
- Zmiana felg na 15-16” albo szerokie pentagramy 7,5”
- CDC40 Opera + GID
- Wygłuszenie drzwi i wymiana głośników
- Aktywacja BC i tempomatu
- Montaż grzanych taboretów najchętniej w półskórze
- Montaż halogenów przeciwmgielnych i malowanie przedniego zderzaka.
Co i kiedy uda się zrobić czas pokaże.
LPG: Nie
Imię: Piotr Pomógł: 5 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Mar 2017 Posty: 299 Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 24 Maj 2018, 21:21
Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI
Witam
masz bardzo ładną Corsę
Chyba każda Corsa 1.3 w turbo-klekocie wymaga wymany termostatu... moja również po zakupie miała ten problem
Możesz przybliżyć jak przebiega proces deaktywacji EGR? zaślepka i zabawa w kompie? Jaki to jest koszt +/-? Chyba też mnie to czeka, bo pomimo wyczyszczenia zaworu, co jakiś czas lubi się pojawić błąd... Zauważyłem, że jak przedmucham ją po autostradzie to mam na jakiś czas spokój
czytałem, że po zaślepieniu EGR'a jest odczuwalny nieznaczny przyrost mocy? też tak masz?
Mam nadzieję, że uda Ci się zrealizować wszystkie plany trzymam kciuki
LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38 Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 23 Skąd: WWE
Wysłany: 24 Maj 2018, 21:35
Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP
W moim przypadku nie ma zaślepki, tylko programowo wymuszone zamknięcie zaworu. Mapa była zczytywana i obrobiona tak że ecu już go nie otwiera. Jak stoi otwarty na sztywno to trzeba zaślepkę dać. Koszt to 300 zł w Kobyłce k/ Wołomina. Przejechałem już 1500 km trasa, miasto, korki i wszystko ok błąd nie powrócił. Co do wzrostu mocy to nic nie odczułem.
LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38 Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 23 Skąd: WWE
Wysłany: 25 Maj 2018, 10:13
Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP
Była fajna i odpowiednio jeździła, ale po kolizji pękła podłużnica. I auto poszło na graty. Może jeszcze kupię kiedyś CA. Gdzieś miałem zdjęcie jak CC wygląda na tych felgach jak znajdę to wrzucę.
szkoda, że zapomniałeś o wtyczce, ale zawsze możesz dolutować kabelki do wystających pinów. Do przykręcenia lampki użyj jak najkrótszych srub, jeśli nie wyjąłeś z corsy na szrocie niestety jest tam mało miejsca i jak wkręcisz dłuższe to możesz uszkodzić poszycie dachu...
Widzę, że zdobyłeś włącznik świateł również z przednimi przeciwmgielnymi to znaczy, że teraz będziesz polować na kratki z halogenami?
Wrzucaj zdjęcia jak zaczniesz zmiany jak bedziesz mieć pytania to pisz, może będę mógł Ci pomóc
LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38 Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 23 Skąd: WWE
Wysłany: 24 Marzec 2019, 09:18
Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP
Wiosna pełną gębą, więc czas zająć się autem. OC na kolejny rok zapłacone. Na razie ogarnięte przednie zawieszenie. Wymienione wszystko co stukało: łożyska i poduchy amorów, gumy na stabilizatorze, sworzeń wahacza i zrobiona geometria. Następne w kolejce tylne hamowajki, bo ręczny prawie nie istnieje i w końcu rozrząd, ale trzeba na następną wypłatę poczekać.
LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 38 Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 23 Skąd: WWE
Wysłany: 23 Grudzień 2019, 15:10
Moje auto: CC Z13DT, CC Z14XEP, CD Z14XEP
Dawno nic nie pisałem, ale działo się sporo. Corsa po grubym serwisie: regeneracja pompy CR i trzech wtryskiwaczy, nowy rozrząd. Hamulce z tyłu kompletnie nowe wraz z linkami. Naprawiony sterownik silnika. Egr w końcu zaślepiony. Pasek osprzętu wraz z napinaczem. Nowy czujnik położenia wału. Olej i komplet filtrów. W planach czujnik ciśnienia na listwie, bo czasem wywala błąd ciśnienie poza zakresem i czeka mnie wymiana rozrusznika na 1,8 KW.
Ogólnie plany na nowy rok są, ale trochę blokuje mnie remont domu, pożerający wszystkie fundusze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum