LPG: Tak
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 22 Wrzesień 2018, 20:42 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów Corsa D 1.2 80 km rok 2007 Moje auto: Corsa D 1.2 Automat
Witam.
To mój pierwszy post
Jestem posiadaczem opla corsa D 2007 r z silnikiem 1.2 80km ( znaczy auto żony )
Silnik delikatnie poci się spod pokrywy zaworów.
Chcę wymienić uszczelkę.
I tu pytanie - czy przy wymianie trzeba w "jakichś" miejscach nakładać pastę uszczelniającą?
Szukałem na necie ale nie mogę znaleźć nigdzie tego typu informacji.
Jaka jest kolejność dokręcania pokrywy? ( z tego co znalazłem to moment ma być 8 Nm - jak zły to proszę o info jaki ma by )
Nakładamy po kropce silikonu w miejscach łączenia się bocznej pokrywy rozrządu z blokiem.
Dokręcanie "w słoneczko" od środka na zewnątrz momentem 8Nm.
Ważne: głowica ma błyszczeć przed położeniem nowej uszczelki.
Poniżej poglądowe fotki tyle że z Astry:
https://www.facebook.com/...895151297460019
Link: http://forum.samnaprawiam...12xe-vt7003.htm
Nie można przesadzić z siłą dokręcenia, bo zniszczysz uszczelkę.
Kup w miarę markową uszczelkę.
Już raz się przejechałem na gów....ej i robota podwójna.
Powodzenia.
Uszczelka firmy CORTECO.
Głowica jak i pokrywa wyczyszczona dzisiaj zmywaczem do hamulców.
Nie mam silikonu. Kupiłem masę uszczelniającą Victor Reinz. Myślę że to lepszy produkt.
Klucz dynamometyczny mam więc przykręcę jutro z momentem 8Nm.
Nie do końca rozumiem - "Nakładamy po kropce silikonu w miejscach łączenia się bocznej pokrywy rozrządu z blokiem. "
Głowica jak i pokrywa wyczyszczona dzisiaj zmywaczem do hamulców.
Na pokrywę zmywacz okej, ale głowicę trzeba czyścić MECHANICZNIE czyli szczotka druciana i jazda do połysku. Resztki nagaru olejowego czy gumy bankowo spowodują przecieki. Ma być lusterko.
Co do silikonu: czego nie rozumiesz? Co to jest kropka silikonu czy miejsce łączenia pokrywy z blokiem, bo nie kumam?
Kropka silikonu czy jakiejś tam masy to rozumie.
Raczej chodzi o miejsce.
W tych rowkach zarówno na pokrywie jak i na uszczelce od strony głowicy?
Jakieś konkretnie miejsce czy po prostu zrobić cienki pasek na całej długości od strony rozrządu?
Ja doskonale rozumiem z której strony jest rozrząd ,koło pasowe , łapa itp Z lewej strony stojąc przed autem
Napisałeś "po kropce". Ale co przez to rozumiesz?
Mam zrobić jedną KROPKĘ tej masy (silikonu) w dowolnym miejscu? ( oczywiście od strony rozrządu)??
Oglądałem jakieś filmy na youtube - tam wychodziło by dać masy uszczelniającej w miejscach hmmm tych półokręgów czyli okolice kół pasowych ( strona rozrządu) ale na całej długości ( bardzo cienką warstwę).
W książce "sam naprawiam" nie ma żadnej wzmianki o dawaniu jakiejkolwiek masy uszczelniającej przy wymianie uszczelki w tym silniku.
Oczywiście wolę zapytać osoby które mają doświadczenie.
Ty piszesz by dać "kropkę". Dla mnie kropka to jeden punkt (chyba że się mylę )
Wybacz za pytania ale chciałbym to zrobić porządnie
Instrukcja serwisowa przewiduje nałożenie punktowe uszczelniacza w miejscach łączenia pokrywy z blokiem.
Może zdjęcie w końcu wyjaśni, bo nie mam pojęcia jak to napisać, żeby było jasne.
O ile pamięć mnie nie zawodzi to przepustnica do kolektora 10Nm.
Nie myli Cię pamięć
Szkoda, że koledze nie podpowiedzieliście żeby od razu wyczyścił odmę. Wszyscy usuwają skutek (wyciek oleju) a nie zajmują się przyczyną (niedrożna lub zaburzona drożność odmy). Odma jest wbudowana w pokrywę zaworów więc za każdym razem jak ściągam pokrywę to czyszczę odmę tym bardziej wiedząc na jakich olejach ludzie jeżdżą...
Odma została oczywiście wyczyszczona - trochę tam tzw. białej mazi było ale bez tragedii
Po wymianie uszczelki i zrobieniu około 200 km nie widać śladów wycieków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum