LPG: Nie
Imię: Jarek
Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2018, 20:02 Błędy P0100 i P0110 , tryb awaryjny i brak mocy Moje auto: 1.3 CDTI
Witam, chciałbym prosić o poradę. Opel Corsa C 1.3 CDTi. Z początku 4 miesiące temu intensywnie mi dymił na czarno, szczególnie można to było zauważyć jadąc nocą kiedy inne auto siedziało na tyle. Z początku zdecydowałem się na wymianę EGR i świec gdyż wywaliło mi błędy dotyczące własnie tych podzespołów, świece nowe Bosha, Egr zakupiony oryginał Pierburga, uznałem że nie warto bawić się w zamienniki. Po wymianie auto dostało lepszego zrywu. Miesiąc później na zakręcie mając wbity 3 bieg gdy dodawałem gazu auto jakby przez chwile miało odcięty dopływ paliwa po czym włączył się tryb awaryjny. Maksymalnie mogłem dobić do 3tys obrtów. Po wyłączeniu silnika i ponowym odpaleniu objawy ustały. Miesiąc spokoju i kolejna powtórka w korkach w upalny sierpniowy dzień. Jechałem wtedy na działkę, całą drogę już wolałem jechać w tym trybie , mając do dyspozycji maksymalnie 120 km na godzinę. Auto dodam że nadal kopciło przy wciśnieciu pedała do oporu jeśli nie bylo trybu awaryjnego. Miałem drugi przeplywomierz, który zdecydowałem sie podmienić. Efekt? Bardziej zrywne, przestało kopcić i wszystko pięknie. Po powrocie do Warszawy owszem nie dymiło ale znowu. Podłączyłem pod komputer wywaliło mi błędy P0100 i P0110. Wiem że dotyczą przepływomierza, zakupiłem używany przepływomierz i znowu podmiana ale tutaj to już kaplica wgl nie było mocy. Włożyłem ten co miałem. Wszystko pięknie ładnie ale zaczęło mi ten tryb włączać coraz częściej, głownie na rozgrzanym silniku. Dodam że z początku przed tym jak to ma się stać a to jakby się lekko muliło, pojawia się slyszalny jakby świst powietrza przy dodawaniu gazy a potem wcisnę gaz bez względu jaki biegi znowu jakby odcięło paliwo i przechodzi w tryb awaryjny co chwila odcinajac dopoki nie zwolnie nogi z gazu. Hedynie delikatne trzymanie gazu powoduje ze jakoś jedzie. Jeszcze bym to przebolał ale teraz doszło do tego że nawet do 3 tys obrotów nie moge dobic bo przy mocniejszym wciskaniu tj. odcina się wgl paliwo .
Stsrałem się dośc szegółowo opisać co i jak.
Swiece wymienione, filtry wymienione EGR wymieniony nie ma nieszczelności na przewodach paliwa i wtryskiwaczach.
Będę wdzięczny za każdą wskazówke
Fakt faktem ze mam olej lekki wyciek na zlaczeniu z tego kolanka ale wydawalo mi sie ze to nie ma żadnego wplywu bo juz od zakupu tam jakby sie lekko pocil. Dodam ze oleju nie mi nie ubywa. Ciężko wymienić takie kolanko samemu? Czy raczej bez warsztatu sie nie obejdzie?
[ Dodano: 20 Wrzesień 2018, 11:23 ]
Byłem przed chwilą obejrzeć przeplywomierz rurki filtr powietrza. Zauwazylem ze przy filtrze powietrza gdzie sochodzi rura powietrza tj od grilla. To nizej prawie na rogu obudowy filtra powietrza odchodzila jeszcze jedna rurka. Wyciagnalem ją bo ona schodzila pod filtr powietrza. Na koncu tj kapturek z no właśnie...peknietty czy powinna byc taka szpara na samym czubku w ksztalcie krzyża. Dodatkowo po zdjeciu kapturka cala rura zapchana piachem zbitym tak ze dopiero przeplukanie i popychanie patykiem oczyscilo ją. Ktos wie do czego ona służy? Bo zastnawiam sie gdyż jest klips i gdzies ta końcówka powinna byc niżej poprawnie usadzona a niestety ciężko mi sie dostać od spodu by zobaczyć czy nie ma jakiegoś zaczepu. Dołączam zdjecie tej rurki osadzonej na filtrze tylko dodam ze pobrane z neta.
[ Dodano: 24 Wrzesień 2018, 20:14 ]
Witam, błędy owe zniknęły wykasowane i na diagnostyce wyszły dwa inne i to one powodują owe problemy. Tylko martwi mnie to. Mianowicie błędy to P1191 oraz P1093. Oba mają związek z układem paliwowym. Byłem dziś na diagnostyce i te błędy wyszły. Trochę czuje się jakby chciano mnie zrobić w balona bo powiedziano mi by zdiagnozować trzeba po kolei różne elementy wyciągnąć i obejrzeć 4 wtryski po 160 zł za wyciągniecie i obejrzenie, pompa wysokiego ciśnienia 600 zł za wyciągniecie i diagnozę, czujnik ciśnienia na listwie 200 PLN za wyciągnięcie i oględziny. W sumie 1500PLN za samą diagnozę ponad dwa razy tyle za naprawę wszystkiego. Jakoś nie chce mi się wierzyć by to tak miało wyglądać...
Dodam że na 1 wtrysku od lewej zauważyłem lekkie bąble podczas pracy na silniku czy to zimny czy gorący. Wraz z ojcem dziś odkręciłem blokadę co trzyma dwa wtryski poruszałem delikatnie przez śrubokręt ten wtryskiwacz zobaczyć czy nie za luźno, po czym zakręciliśmy i owe bąble ustały.
Mokro mam przy trzech delikatnie a przy tym jednym zauważyłem te bąble jedynie. Czy to może miedziane uszczelki mi siadły? Jakoś nie sądzę że pompa siada. Dodam jeszcze że dzieje się to jak auto się nagrzeje, na zimnym bez problemu. Odpala też bez problemu. Więc już nie wiem co teraz za kroki podjąć.
Koledzy poradźcie co można
Co do Twoich problemów to poszukałbym nieszczelności na wężach od intecoolera albo a samym intercoolerze.
Poza tym wymieniłeś EGR.... a myślę że kompletnie niepotrzebnie prawdopodobnie. Otóż zawór EGR to tylko część elektoroniczna z trzpieniem który dopiero steruje drugą częścią EGRu (mechaniczną) z klapką. Jak klapka się mechanicznie zablokuje to wywala błąd EGR. Sama elektronika pada niezwykle rzadko. Moim zdaniem blokuje Ci się ta mechaniczna część EGR i stąd problemy z mocą się czasem zdarzają. Trzeba to rozebrać, wyczyścić i jeździć dalej. Najlepiej wyczyścić razem z kolektorem ssącym (ale dostęp do niego jest fatalny.
Poza tym przesmaruj i rozruszaj zmienną geometrię łopatek w turbinie
JarezAxmis napisał/a:
Byłem przed chwilą obejrzeć przeplywomierz rurki filtr powietrza. Zauwazylem ze przy filtrze powietrza gdzie sochodzi rura powietrza tj od grilla. To nizej prawie na rogu obudowy filtra powietrza odchodzila jeszcze jedna rurka. Wyciagnalem ją bo ona schodzila pod filtr powietrza. Na koncu tj kapturek z no właśnie...peknietty czy powinna byc taka szpara na samym czubku w ksztalcie krzyża. Dodatkowo po zdjeciu kapturka cala rura zapchana piachem zbitym tak ze dopiero przeplukanie i popychanie patykiem oczyscilo ją. Ktos wie do czego ona służy? Bo zastnawiam sie gdyż jest klips i gdzies ta końcówka powinna byc niżej poprawnie usadzona a niestety ciężko mi sie dostać od spodu by zobaczyć czy nie ma jakiegoś zaczepu. Dołączam zdjecie tej rurki osadzonej na filtrze tylko dodam ze pobrane z neta.
to jest odprowadzenie wody / wilgoci z filtra powietrza. Ma to być przypięte na fabryczne miejsce i tyle
EGR jak wymieniłem u mechanika to byl czyszczony mechanizm oraz kolektor więc wykluczam. Tak jak wyzej pisalem martwia mnie te wtryski lekko mokro kolo nich. A z jednego wczoraj bąbelki leciały. Szczerze to juz sam nie wiem gdzie szukać. Intercoolera i wężyki sprawdzilem. Wszystko prawidłowo wyglada. Tak samo układ powietrza. Są momenty ze mi juz ręce opadają
Auto naprawione. Przyczynną była pompa wysokiego ciśnienia. Ciekło paliwo na deklu plus membrana do wymiany wraz z uszczelkami. Od wymiany auto przy dodawaniu gazu aż wbija w fotel. Koszt naprawy plus części 600 PLN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum