LPG: Tak
Imię: arek
Dołączył: 13 Sie 2018 Posty: 7 Skąd: Garwolin
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 11:18 silnik 1.4 8v nie chce zapalić Moje auto: Corsa B 1.4 C14NZ
Witam
tak jak w temacie wracając z trasy w kierunku domu w pewnym momencie, silnik zaczął pracować jakby na 3 gary przy czym nie miał siły już jechać i pomału tylko dzięki redukcji biegów na mniejszy udało się dojechać do domu
Po dojechaniu już do garażu przełączyłem auto na PB i było tak samo, klekotanie silnika... następnego dnia chciałem odpalić i tak jak by na sekundę dostał impuls ale nic z tego ... i było słychać, jak kręci rozrusznik ale powiedzmy taki "wyjący" dźwięk.
Posprawdzałem świece (mają może 3 miechy) i iskra jest nawet podmieniłem cewkę i dalej to samo...paliwo raczej dochodzi bo 2 świece mokre i zdjąłem wężyk od paliwa to w momencie kręcenia tez leciało, także to wykluczam. Kupiłem nowy czujnik położenia wału i też to nie przyniosło żądanego efektu.
Komputera nie mam, ale pokazało mi o ile dobrze policzyłem 10-2-0-0 oraz 10-5-0-5
za pomoc będę wdzięczny
podłączyłem kompa i pokazały takie błędy(sprawdziłem w necie co one oznaczają):
P0505-Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
P0351-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie
P0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie
P0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
P0120-Czujnik położenia przepustnicy
szczerze to nie wiem za co się zabrać ... który z tych błędów jest taki poważny że auto nie chce zapalić ?
P0351 i P0352 o co tu chodzi ? iskra jest bo patrzyłem a świece może mają dwa miesiące, ale kabli nie wymieniałem czy to ma na to wpływ czy coś innego ?
P0200 to wtryskiwacz podaję ładnie paliwo, ładna mgiełka jest
P0120 tzn że czujnik do wymiany ?
Sprawdź moduł zapłonowy. Mówisz, że iskrę masz, paliwo jest podawane, ale nie wiesz czy nie masz przypadkiem przestawionego zapłonu I na tym się skup. kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być 10st
Najlepiej jest zewrzeć styki A i B i wtedy ustawiasz zapłon na znaki. Jeśli styki sa rozwarte to 10st z tego co pamiętam
Adam, a powiedz mi o jakich stykach mówisz A i B ? (chodzi o złącze diagnostyczne w którym odczytywane są błędy, kontrolka check?)
powiem tak moduł zapłonowy został podmieniony ale to nie przyniosło skutku
a co do paliwa to tak jeszcze się zastanawiam, czy to jest normalne że gdy kręcę rozrusznikiem to świece na 3 i 4 cylindrze są mokre, natomiast na 1 i 2 są suche ?
a co do paliwa to tak jeszcze się zastanawiam, czy to jest normalne że gdy kręcę rozrusznikiem to świece na 3 i 4 cylindrze są mokre, natomiast na 1 i 2 są suche ?
to nie jest normalne... i może też świadczyć o przeestawionym zapłonie, po prostu go zalewa
arek11986 napisał/a:
Adam, a powiedz mi o jakich stykach mówisz A i B ?
tak
arek11986 napisał/a:
powiem tak moduł zapłonowy został podmieniony ale to nie przyniosło skutku
jak zdejmiesz kopułkę to masz tam znaki, takie kreseczki. Jeśli zewrzesz piny A i B w złączu diagnostycznym to blokujesz korekcję podawaną przez sterownik na czas regulacji. Zatem przy zwartych stykach ustawiasz na 0. Aby przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu musisz kluczem 13 poluzować kopułkę i nią obracać
Warto przy okazji pomierzyć palec i przeczyścić wszystko drobnym papierkiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum