Czasami Brak Wspomagania
Autor Wiadomość
 abd82@o2.pl


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Dariusz
Wiek: 41
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 6
Skąd: Google
Wysłany: 21 Maj 2018, 20:01   Czasami Brak Wspomagania
   Moje auto: Corsa 1.3 cdti 2008


Prosze o pomoc nie wiem co może byc powodem od tygodnia awarii czasowej wspomagania.
Pierwszy przypadek byl gdy odplone auto chodziło na wolnych obrotach kilka minut i zaświeciła sie kontrolka i brak wspomagania. Kojejne przypadki wystąpiły podczas jazdy najpierw przestało działac i po po chwili działalo. Ostatni przypadek braku wpomagania zmusił mnie do zatrzymania i wyłaczenia silnika po ponownym uruchomieniu wspomaganie zaczeło działać. Co może byc przyczyną.
Auto Corsa 13. cdti dizel 2008rok
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Maj 2018, 20:15   
   Moje auto: Z12XEP


podłączyć komputer, sprawdzić błąd. Najprawdopodobniej wariuje czujnik, ale wszystko będzie jasne po podłączeniu kompa
 
     
 Konani


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Tralala
Dołączył: 29 Cze 2018
Posty: 26
Skąd: Kato
Wysłany: 30 Czerwiec 2018, 05:30   
   Moje auto: 1.6t OPC


Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki. Same podłączenie kompa nie wiele da, jeśli gdzieś jest wyciek, albo zastosowano zły olej wspomagania.
Nawet mały wyciek, czy nieodpowiedni olej, może powodować zapowietrzenie układu, co przynosi w skutkach takie objawy.W przyszłości może doprowadzić do zatarcia pompy, a co za tym idzie, wymiana lub regeneracja nawet maglownicy.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 30 Czerwiec 2018, 08:28   
   Moje auto: OPEL/FORD


Konani napisał/a:
Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki. Same podłączenie kompa nie wiele da, jeśli gdzieś jest wyciek, albo zastosowano zły olej wspomagania.
Nawet mały wyciek, czy nieodpowiedni olej, może powodować zapowietrzenie układu, co przynosi w skutkach takie objawy.W przyszłości może doprowadzić do zatarcia pompy, a co za tym idzie, wymiana lub regeneracja nawet maglownicy.

Ale wiesz, że Corsa ma elektryczne wspomaganie i nie ma tam żadnej pompy ani płynu?
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Czerwiec 2018, 08:56   
   Moje auto: Z12XEP


MarTech napisał/a:
Ale wiesz, że Corsa ma elektryczne wspomaganie i nie ma tam żadnej pompy ani płynu?


szach mat :D

Konani napisał/a:
Z doświadczenia wiem, że takie objawy ( w innych autach benzynowych) z hydraulicznym wspomaganiem, mogą mieć tragiczne skutki.


niemniej w tym wywodzie coś mnie zaciekawiło ;) Zakładając że jakieś tam auto ma wspomaganie hydrauliczne, to dlaczego piszesz tylko o autach benzynowych? Przecież w dieslach i autach benzynowych zasada działania wspomagania jest taka sama ;)
 
     
 Konani


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Tralala
Dołączył: 29 Cze 2018
Posty: 26
Skąd: Kato
Wysłany: 1 Lipiec 2018, 06:35   
   Moje auto: 1.6t OPC


"W innych autach benzynowych", miałem na myśli swoje :P

Jeśli chodzi o elektryka, na kolumnie powinien być silnik wspomagający i na przekładni. W twoim przypadku raczej elektryka pada. Trzeba podpiąć parę czujników i kompa.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 1 Lipiec 2018, 08:08   
   Moje auto: OPEL/FORD


Jeśli już chcesz doradzać, to myślę, że powinno się wiedzieć, o czym się pisze.
Nie ma żadnego silnika na przekładni. EPS jest zintegrowany z kolumną kierowniczą...
Jakie czujniki chcesz podpinać? Możesz trochę rozjaśnić, bo nie za bardzo wiem?
W wypadku elektrycznego wspomagania, jest ono w pełni zależne od pracy alternatora. Jeśli napięcie ładowania będzie za niskie lub będzie chwilowo "ginąć" (np. tak może być przy zjechanych szczotkach alternatora) to wspomaganie może zanikać. Jest też opcja uszkodzenia samego EPS (zimny lut) ale sprawdzenie napięcia ładowania jest czynnością prostą, nie skomplikowaną i nic nie kosztuje.
W chwili braku wspomagania zmierzyć napięcie ładowania. O ile dobrze pamiętam, wartością progową jest 13,3V i poniżej tego napięcia wspomaganie nie działa.
 
     
 guzik23


Informacje
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20 Październik 2022, 06:03   

W Corsie D, podobnie jak w podobnych wspomaganiach na kolumnie zwykle pada czujnik skrętu - to ponad 90% przyczyn awarii. Czujnik jest wymienny, na rynku można nawet kupić oryginały, mimo że sam Opel ich nie sprzedaje i namawia do wymiany całej kolumny - chcą za to ponad 7tyś. Czujnik skrętu to koszt od 290 do 350 w zależności od wersji wspomagania.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ kierowniczy » Czasami Brak Wspomagania
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.