corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da
Autor Wiadomość
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 22 Czerwiec 2018, 17:04   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Mimo że kręce mbc to i tak nie może dać więcej niż 0.8 bar dlaczego? (Przy dawce paliwa nic nie grzebałem jeszcze)
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Czerwiec 2018, 21:21   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


MBC jest kierunkowy, dobrze podpiąłeś się w rurki od WG? Sprawdzasz podczas jazdy?
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 22 Czerwiec 2018, 23:39   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Tak, dobrze, nawet sprawdzałem na zdiętym wężyku i nic tylko 0.8, myśle że to zacięty wastegate, trzeba go rozruszać
 
     
 zenls


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Zenon
Wiek: 83
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Czerwiec 2018, 12:43   
   Moje auto: Corsa


Mi też się wydaje, że problem mógł być w kiepskim montażu.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 6 Lipiec 2018, 23:35   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Zastąpiłem tłumik końcowy rurą, dodałem dawke paliwa, doładowanie jest 1.1 bar. Jutro zajmę sie boostpinem. Chciałem zapytać czy intercooler z astry 1.7 isuzu wystarczy? Czy trzeba większy?
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lipiec 2018, 12:35   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


W zasadzie im większy tym lepszy, ale do pewnej granicy , bo będzie większa turbo-dziura. Z tego co kojarzę , to Astra miała taki mały z boku chłodnicy. Gdybym mógł , to u siebie bym montował w tym miejscu gdzie masz pokazane na forum angielskim.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 20:45   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Założyłem intercooler z fiata punto 1.3 multijet, ale jest problem, bo doładowanie z 1.2 spadło na 0.95, na jakimś forum seata wyczytałem że to może być wina intercoolera, że ma za mały prepływ, ale u mnie jedno kolanko gumowe jest przygięte, czy ta deforacja może powodować taki spadek doładowania? Bo nie wydaje mi sie żeby to była wina intercoolera.
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 07:38   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Może masz gdzieś nieszczelność? Wiem , że nie ma za bardzo jak, ale jakbyś zmierzł ciśnienie przed chłodnicą i za nią ,to byś wiedział czy jest ograniczenie przepływu.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 26 Lipiec 2018, 11:42   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Ale osiągi wzrosły zauważalnie, przy nieszczelności raczej by spadły
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 27 Lipiec 2018, 17:44   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Wyeliminowałem zagięcie, przepływ powietrza jest niezakłócony, troche poprawiło to sytuację ale 1.2 bara które było wcześniej nie wróciło, dobija 1.1 ale na naprawde wysokich obrotach na 5 biagu, w jeździe bo 4 tys. obrotów dobija od 0.9 do 1.0 bara maksymalnie, czy ta różnica wynika ze zwiększenia objętości układu, czy to nieszczelność? Prosze o sugestie co mogę zrobić, bo nie wiem co robić :/
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 16:30   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Auto później niż kiedyś osiąga wysokie obroty, tak sobie myśle że może trzeba go wyregulować, diesle z elektroniką same dostosowują się do zimniejszego powietrza dodają sobie dawke paliwa itp. a tu jest wszystko mechaniczne, no i w tym przypadku zmiana jest naprawde duża bo wcześniej wogule nie było chłodzenia, inne samochody mają jakieś intercoolery a w corsie nie było wcale, więc pewnie nie zgadza się stosunek powietrza do paliwa, bo zimne powietrze to tak samo jak więcej powietrza. Doradzi mi ktoś czy dobrze myśle? I co mam robić?
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2018, 17:27   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


No cóż... jeżeli nie masz nieszczelności , to pozostaje dokończyć dzieła i zająć się bostpinem oraz jeszcze raz wykonać regulacje dawki paliwa. Teraz masz nie dokończoną modyfikacje i możliwe , że jest tak jak napisałeś. Zaburzony stosunek paliwa do powietrza. I nie musisz ściągać kolektora ssącego , tylko trzeba pogłówkować.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 29 Lipiec 2018, 01:12   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Boostpin był wyregulowany już przed montażem intercoolera, pozostaje więc zmienić dawke paliwa. Intercooler działa także na postoju więc obroty na biegu jałowym też spadły co jest sygnałem że powietrza jest za dużo względem paliwa (tak mi się wydaje)
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 5 Sierpień 2018, 09:19   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Zmierzyłem ciśnienie przed intercoolerem i wyszło takie samo jak za nim, później pomyślałem że może ograniczenie dostaczanego powietrza da jakiś efekt, więc na chwile zakleiłem taśmą do połowy wlot powietrza do filtra, ale doładowanie jeszcze bardziej spadło. Szczelność intercoolera przed założeniem sprawdzałem zalewając go wodą, więc bez obciążenia ciśnieniem, czy jest taka możliwość że pod opciążeniem przepuszcza ciśnienie jakąś dziurką? Przecież gdyby była to wina dawki paliwa to chyba po ograniczeniu dostarczanego powietrza powinno wrócić do normy z przed założenia. Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o pomoc.
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Sierpień 2018, 08:04   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Jeżeli zwiększyłeś średnice rur , to chyba masz większy przepływ kosztem spadku ciśnienia.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 7 Sierpień 2018, 15:49   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


W przyszłym tygodniu sprawdze szczelność, zobaczymy czy coś wyjdzie, a pewnie wyjdzie, bo gdyby chodziło o dyzproporcje paliwa do powietrza to zmniejszenie ilości dostarczanego powietrza sprawiło by przyrost ciśnienia (chyba że sie myle). albo jest jak napisałeś, że to wielkość układu jest problemem, ale chyba w końcu by nabił te wartość z przed założenia IC prawda? a teraz jest spadek o 2 dziesiąte
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 10:54   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Sprawdziłem szczelność za pomocą dętki, ciśnienie chyba było wystardzające bo rury były już wyczuwalnie twarde, test nie wykazał nieszczelności. Skoro ciśnienie doładowania jest takie samo zaraz za turbo i w kolektorze, to spadkowi ciśnienia nie jest winny opór a prawdopodobnie objętość układu. Turbo jest zapewne tak samo obciążone jak przed założeniem intercoolera, więc czy zwiękrzenie doładowania mu zaszkodzi? A i czy powinienem coś zmienić przy dawce paliwa?
 
     
 _Grzesiek_


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 15:58   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Wydaje mi się , że nie ma co się męczyć i główkować dlaczego spadło ciśnienie. Nie masz nieszczelności i to jest ważne. Teraz kombinuj z dawką paliwa , żeby przy gwałtownym przyspieszaniu zbytnio nie kopciło. Turbiną się nie martw , wytrzyma bez problemu większe ciśnienie. Jeszcze pokombinuj z ustawieniem dynamicznego kąta wtrysku , jeden z linków na forum Golfa które podawałem. Jak to robiłem na słuch ,powinno się za pomocą pomiaru ciśnienia paliwa za pompą wtryskowa , ale nigdzie nie znalazłem danych do naszych pomp.
 
     
 majster99


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Radek
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 27
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 16:03   
   Moje auto: opel corsa b 1.5 td


Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, teraz to już tylko regulacja pozostała, dam znać jak założe filtr stożkowy i postaram sie wrzucić zdjęcia intercoolera i filtra, pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc :okk:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.