Proponuję zajrzeć na stronę autocentrum i przejrzeć raporty spalania dla tego silnika, gdzie tworzą je użytkownicy danego modelu. Zobaczycie, że większość osób narzeka na duże spalanie silnika 1.2 i wiele osób potwierdza to co napisałem.
Co ciekawe, osobiście też to sprawdzałem, silnik 1.4 (90KM) pali mniej w mieście niż 1.2, a w trasie jest odwrotnie.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Marzec 2011, 07:44
10-12 litrów to już lekka przesada, jeżeli komuś tyle spala to albo nie umie jeździć, może piłuje silnik na niskich biegach... albo ma niesprawne auto... moja maksymalnie i to w zimę spaliła 9 litrów/100 km i nie traktowałem jej delikatnie.
xxyy777e, "Jeśli ktoś pisze że pali 5 l/ ON to pisze bajki nie wiem jak taki wynik osiąga, to lepiej niż podaje w katalogu producent " z chęcią tą bajkę udowodnię zapraszam do Łodzi (raczej więcej niż dwie ulice) Do tego link podałeś do swojej Corsy tzn 1,3 ale 90 km, ja podaje wyniki Corsy 1,3 75 EkoFlex, więc podam link gdzie więcej użytkowników wyraża swoje opinie i bajki o spalaniu
http://www.autocentrum.pl...11&trybopinii=1
Jasne że jak będziesz wciskać pedał i na światłach zawsze pierwszy to spalanie 6,1 jest bajką
LPG: Nie
Imię: Kamil
Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Maj 2018, 20:22
Moje auto: Vectra c
Witam, zastanawiam się na kupnem Corsy D fajnie opisane jest tutaj na temat silnika 1.2, mnie natomiast interesuje silnik 1.4 i być może kiedyś rozbudowa o LPG czy możecie mi powiedzieć czy silnik 1.4 ma pasek czy łańcuszek rozrządu i ogólnie o awaryjności i spalaniu tego motoru, i czy wystarczy porostu szukać silnika 1.4 czy są jakieś jeszcze inne oznaczenia ?
LPG: Nie
Imię: Kamil
Dołączył: 20 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2018, 11:03
Moje auto: Vectra c
Myślę o silniku 1.4 90km to chyba jest ( Z14XEP 90KM ) a nadaje się on do gazu ? aha no i czy łańcuszek rozrządu jest bez obsługowy czy jednak trzeba wymienić po kupnie ?
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Maj 2018, 21:05
Moje auto: Z12XEP
holdfast napisał/a:
Myślę o silniku 1.4 90km to chyba jest ( Z14XEP 90KM ) a nadaje się on do gazu ?
nadaje się jak najbardziej. Dobra instalacja kosztuje około 2200zł
To bliźniak mojego Z12XEP. Osprzęt ten sam, różnią się tylko pojemnością
holdfast napisał/a:
aha no i czy łańcuszek rozrządu jest bez obsługowy czy jednak trzeba wymienić po kupnie ?
nie ma czegoś takiego jak bezobsługowy łańcuch rozrządu
Ale do rzeczy.... W tych rozrządach są napinacze które są wrażliwe na słabej jakości olej. Trzeba lać tylko pełnego syntetyka 5W40 lub 5W30, najlepiej dobrej jakości i regularnie co 10-15tyś zmieniać olej. Jeśli przy odpalaniu zimnego silnika przez 2-3sek słychać terkot to znaczy że napinacz już niedomaga i taki rozrząd nadaje się do wymiany. Jeśli chodzi o wyciaganie się łańcucha to polecam wymieniać rozrząd co 150-200tyś jeśli auto lata więcej po mieście lub co 200-250tyś jeśli auto lata głównie na trasie. Wiadomo, że więcej zimnych rozruchów szybciej wykańcza łańcuchy rozrządu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum