opel corsa d 1.2 rozrząd
Autor Wiadomość
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:11   
   Moje auto: OPEL/FORD


Moim zdaniem:
- nowa pompa wody + nowa uszczelka
- nowy olej + filtr
- jeśli trzeba to nowy płyn chłodniczy
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:22   
   Moje auto: Corsa 1.2


MarTech napisał/a:
Moim zdaniem:
- nowa pompa wody + nowa uszczelka
- nowy olej + filtr
- jeśli trzeba to nowy płyn chłodniczy


Właśnie myślałem nad pompą wody, bo wiem, że zwykle też warto ją wymienić.

Ale czy to dotyczy też mojego rozrządu łańcuchowego? W Z12XEP pompa nie jest napędzana przez pasek wielorowkowy, niezależnie od rozrządu?
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:29   
   Moje auto: OPEL/FORD


Pompa wytrzyma do 180-200kkm i się rozcieknie. Tyle z reguły wytrzymują.
Tak czy siak nowa uszczelka pod pompę będzie potrzebna. Tak czy siak pompę do wymiany rozrządu trzeba zdemontować.
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:35   
   Moje auto: Corsa 1.2


MarTech napisał/a:
Pompa wytrzyma do 180-200kkm i się rozcieknie. Tyle z reguły wytrzymują.
Tak czy siak nowa uszczelka pod pompę będzie potrzebna. Tak czy siak pompę do wymiany rozrządu trzeba zdemontować.


Dziękuję za info. Rozumiem. W takim razie do zestawu dobrać pompę z uszczelką, bo jej demontaż jest tutaj nieunikniony. Zakładam, że skoro schodzi z układu płyn chłodniczy, to wypada też dołożyć termostat.

(Swoją drogą jak się nie denerwować, olej zmieniony trzy tygodnie temu, a trzeba całość będzie wlewać na nowo.. Ostre klekotanie pojawiło się w ostatnich dniach.)

Jeszcze o czymś powinienem pamiętać?
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:38   
   Moje auto: OPEL/FORD


Termostat jeśli sprawny, to bym zostawił.
Olej jeśli niedawno był wymieniany to spuścić do bańki i wlać z powrotem po wymianie rozrządu. ALE: jeśli klekotanie zaczęło się po wymianie oleju, to może olej trefny?
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:45   
   Moje auto: Corsa 1.2


MarTech napisał/a:
Termostat jeśli sprawny, to bym zostawił.
Olej jeśli niedawno był wymieniany to spuścić do bańki i wlać z powrotem po wymianie rozrządu. ALE: jeśli klekotanie zaczęło się po wymianie oleju, to może olej trefny?


Kiedyś mi mówiono, że termostat warto zmienić przy każdej wymianie płynu chłodniczego, stąd moja wypowiedź.

O oleju też myślałem, że może winien, ale wlałem to, co było wcześniej. Czyli polecany GMowski z sugerowaną fabrycznie lepkością. Teraz myślę, żeby może przesiąść się na Motula, zwykle ma dobre opinie.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Maj 2018, 08:38   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


""Kiedyś mi mówiono, że termostat warto zmienić przy każdej wymianie płynu chłodniczego""
Najsłabsze ogniwo w układzie chłodzącym i dobrze ci mówiono.

Jeżeli masz plastikowy króciec na pompie wody to wymień na metalowy,koszt 7zł.Nowe pompy już mają metalowy.
U mnie się złamał i zostałem na trasie bez chłodzenia z takim szczęściem że 100metrów od warsztatu.
Na droższy olej szkoda kasy poczytaj pod linkiem.

https://allegro.pl/artykul/jak-kupic-olej-silnikowy-z-norma-dexos2-do-opla-vKLDKXZmKcq?bi_c=KATALIZATOR%201.6%20XEP%20Z16XEP%20OPEL%20ASTRA%20H%203&bi_m=cat.search-artTeaser&bi_s=internal
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 7 Maj 2018, 17:34   
   Moje auto: OPEL/FORD


mietrusz napisał/a:
""Kiedyś mi mówiono, że termostat warto zmienić przy każdej wymianie płynu chłodniczego""
Najsłabsze ogniwo w układzie chłodzącym i dobrze ci mówiono.

Osobiście uważam to za bzdurę. Jeśli termostat jest sprawny i poprawnie działa, to jaki jest sens jego wymiany?
To tak, jakby ktoś wyznawał zasadę: "Każdorazowo wymieniając klocki wymieniaj tarcze hamulcowe". Po co?
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 7 Maj 2018, 19:57   
   Moje auto: Corsa 1.2


Panowie, jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi.

W ofercie dla mojego silnika znajdują się różne pompy wodne. Przy czym niektóre mają adnotację, że są "bez czujnika temperatury", a jeszcze inne, że są "z uszczelniaczem". Jak to traktować - czym one się różnią (tak "na chłopski rozum")?
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 7 Maj 2018, 20:03   
   Moje auto: OPEL/FORD


Rozumiem to tak, że brak jest czujnika i trzeba go przełożyć. Uszczelnienie musiałoby być w zestawie, bo nie dasz przecież starej uszczelki.
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:20   
   Moje auto: Corsa 1.2


No cóż, zakupy zrobione. Komplet prezentuje się tak:
- zestaw: łańcuch, napinacz, trzy koła zębate i reszta elementów - producent Dayco (http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-astra-g-h-corsa-b-c-d-agila-a-1-2-i7220362102.html),
- uszczelki wału korbowego i pokrywy rozrządu - producent Reinz,
- uszczelki misy olejowej, pokrywy zaworów, pompy wody - producent Elring,
- pompa wody - producent Magneti Marelli (metalowe króćce, jak radził jeden z poprzedników),
- termostat i uszczelka termostatu - producent Wahler.

Olej ponownie każę zalać ten, który spuszczą z układu. Nowy płyn chłodniczy w warsztacie niech już dobiorą sami.

MarTech i mietrusz, dziękuję za odzew. Jak to wszystko wyjdzie - będę meldował. Podejrzewam, że komuś się przyda.

I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu łańcuch rozrządu kojarzył się jako niezniszczalne rozwiązanie techniczne, stosowane w silnikach wysokiej jakości.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:26   
   Moje auto: OPEL/FORD


Weź do ręki taki łańcuch, czy to z Opla, czy VW czy innego. Jest tak samo cienki, jak ten w rowerze. I tak samo słaby.
To nie są łańcuchy jak w starych Mercach czy Bejcach. Wielorzędowe, grube ogniwa.
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Maj 2018, 21:24   
   Moje auto: Z12XEP


Kriser napisał/a:
Jak to wszystko wyjdzie - będę meldował. Podejrzewam, że komuś się przyda.


masz chociażby w temacie mojej corsy zdjęcia z wymiany rozrządu ;)

Kriser napisał/a:
I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu łańcuch rozrządu kojarzył się jako niezniszczalne rozwiązanie techniczne, stosowane w silnikach wysokiej jakości.


łańcuchy też się wymienia i nie jest to nic nadzwyczajnego. Przebiegi przy jakich należy wymienić łańcuch około 250tyś km najczęściej (oczywiście pod warunkiem stosowania dobrego oleju).

Mogę Tobie pokazać jaki luz ma łańcuch po przebiegu 327tyś, który napędza tylko pompę oleju w 2.0HDI. Żeby było ciekawiej producent nie przewiduje jego wymiany
 
     
 steraf


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Maj 2018, 13:15   
   Moje auto: CORSA D Z12XEP


Kriser, czekamy na relację :)
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 12 Maj 2018, 15:05   
   Moje auto: OPEL/FORD


Jeśli chcecie, to mogę wrzucić fotorelację z rozrządu - na zasadzie poradnika. Robimy tego ogromne ilości.
 
     
 Kriser


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Krystian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Łuków
Wysłany: 14 Maj 2018, 20:41   
   Moje auto: Corsa 1.2


Warsztat do wymiany rozrządu mam umówiony na za tydzień. Dziś, dla niezależnej kontroli, na pracę silnika przyjrzano mi się w innym warsztacie. I teraz jestem w kropce. MarTech, jako mechanik, może będziesz potrafił się wypowiedzieć?

Powiedziano mi, że silnik pracuje normalnie i nie trzeba panikować. Poinformowano mnie, że zgrzyt podczas uruchamiania zimnej maszyny to nie rozrząd, ale samoregulatory zaworów (popychacze hydrauliczne). Tak więc mechanicy zasugerowali dwie opcje:
- albo nie wymieniać rozrządu, bo jego wymiana nie zlikwiduje zgrzytu i klekotania, pochodzącego od samoregulatorów,
- albo wymienić rozrząd, tylko jeszcze dodatkowo ze wspomnianymi samoregulatorami, lecz to znacznie ciągnie koszta wzwyż.

Dla uzasadnienia tego mechanik podał mi przykład opla astry, w którym - po założeniu nowego rozrządu - zgrzyt przy uruchamianiu zimnego silnika nie zniknął, a klekot łańcucha nawet stał się głośniejszy.

No i zgłupiałem, tego się nie spodziewałem. Nie wiem, jak będzie najsensowniej. Zostawić i poczekać, wymienić sam rozrząd, czy wymienić go razem z popychaczami?

W linku podrzucam nagranie mojego motoru. Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Filmik nie jest przycięty, główne rzeczy wypisałem tutaj niżej:
0:23 - rozruch i zgrzyt,
1:23 - wyższe obroty,
1:37-1:45 - powrót na wolne obroty i chwilowe falujące "traktorzenie".

https://www.youtube.com/watch?v=ubsfog4MqRE
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2018, 21:19   
   Moje auto: Z12XEP


dźwięk przy uruchamiu silnika to na 100% rozrząd, a dokładniej napinacz.

Radzę też przerzucić się na lepszy olej.

Popychacze delikatnie słychać, ale bym nie panikował. Te silniczki bezszelestnie nigdy nie chodzą

Kriser napisał/a:
Dla uzasadnienia tego mechanik podał mi przykład opla astry, w którym - po założeniu nowego rozrządu - zgrzyt przy uruchamianiu zimnego silnika nie zniknął, a klekot łańcucha nawet stał się głośniejszy.


to przykre że nie potrafią poradzić sobie z prawidłową wymianą rozrządu. Niestety trzeba zdawać też sobie sprawę skąd się biorą problemy z tymi rozrządami czasami przy niskich przebiegach. Otóż w 90% przypadków te rozrządy nie dzwonią z powodu wyciągniętego łańcucha (bo do tego potrzebniejszy jest nieco większy przebieg) a z powodu syfu w silniku który bierze się ze zbyt rzadkich wymian oleju oraz stosowania słabej jakości olejów. Kanał olejowy do napinacza jest mikruśny i jak w silniku jest syf to niestety te napinacze nie mogą działać poprawnie i padają. Dlatego właśnie grzechotanie pojawia się przy rozruchu na zimnym silniku kiedy olej jest jeszcze gęstszy.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 14 Maj 2018, 21:28   
   Moje auto: OPEL/FORD


Kriser napisał/a:
MarTech, jako mechanik, może będziesz potrafił się wypowiedzieć?

Dla mnie ewidentnie rozrząd słychać.
Idąc w temat głębiej: przyczyną klepania rozrządu jest najczęściej napinacz tracący ciśnienie. Miałem przypadki "dziwne" w postaci: pęknięta obudowa napinacza + jazgot łańcucha przy rozruchu + niskie ciśnienie oleju. Miałem też przypadek, że porysowana pompa oleju nie była w stanie dać prawidłowego ciśnienia i WSZYSTKO w silniku klepało. Po regeneracji pompy silnik pracował cicho.
Tak więc: bez demontażu i oględzin nie da się stwierdzić, czy sam rozrząd czy z hydrami do wymiany. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju na gorącym (bieg jałowy), trzeba zobaczyć stan pompy oleju, sprawność zaworu nadmiarowego pompy i wtedy dopiero można więcej powiedzieć. Na razie jest to dość poszlakowa diagnoza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » opel corsa d 1.2 rozrząd
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.