Po przekroczeniu 2800 obrotów serwis
Autor Wiadomość
 Spirrxd


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 13 Kwiecień 2018, 22:01   Po przekroczeniu 2800 obrotów serwis
   Moje auto: CORSA C 1.3 CDTI


Witam,
Mam taki problemik, który polega na tym ze jak przyspieszam mocniej to powyżej 2800 obrotow zapala się samochodzik z kluczykiem, potem gaśnie i samochod juz nie ma takiej mocy jak normalnie (jakby odłączona turbina). Potem po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, az znowy sie nie przekroczy ok 2800 2900 obrotów. Puki nie przekroczę tych obrotów samochod idzie bardzo żwawo.
Pojechałem do warsztatu, na diagnozę i tam niby wyszło na kompie, że wystepuje przeładowanie turno w pewnym momencie i stwierdzili, że należy regenerować turbinę. ( wycenili na jakies 1000zł z wymiana). Jakoś nie chce mi się wierzyć w tą teorię o turbinie, wydaje mi się, że chcą naciągnać na niepotrzebną naprawę.
Trochę poczytałem i ludzie często w podobych sytuacjach wskazują na czujnik doładowania cisnienia. Wyczyściłem i nie pomogło. A moze trzeba wymienic na nowy?
Mogę prosić o poradę?
Samochód corsa C 1.3 CDTI
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 13 Kwiecień 2018, 22:49   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


Spirrxd, miałem to samo... winowajczynią była turbina, a dokładnie zmienna geomoetria łopatek, nie znam szczegółów bo tata zajmował się diagnozą i naprawą ale w moim przypadku zawiesiły się łopatki.

Wystarczyło "odwiesić" łopatki i od prawie 7-8tys kilometrów problem nie występuje ;)

Jutro dowiem się więcej szczegółów i dam znać.
 
     
 Spirrxd


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 07:42   
   Moje auto: CORSA C 1.3 CDTI


Bedę bardzo wdzięczny, czekam na jakieś szczegóły :)
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 16:19   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


Spirrxd, już wszystko wiem ;)

musisz się dostać do łopatek turbiny. Jedynie co będzie Ci potrzebne to WD40 i długi śrubrokręt ;) zabieg musisz wykonać bardzo delikatnie, bo można uszkodzić łopatki.

Spsikujesz łopatki i delikatnie spróbuj jej rozruszać śrubokrętem. Nie wiem jaki mają zakres ruchu i w jakich pozycjach powinny być ale musisz to robić bardzo uważnie i delikatnie. Jak coś uszkodzisz to pozostaje tylko wymiana turbo...

jak masz jakieś pojęcie o mechanice, to powinieneś dać radę ;)

Jeśli się boisz podejmować tego zadania samodzielnie, to może podjedź do jakiegoś zakładu regenerującego turbiny, albo dobrego warsztatu, może tam Ci to rozruszają ;)
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 18:48   
   Moje auto: OPEL/FORD


Obstawiam turbinę na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Ten silnik niestety ma taką przypadłość.
Można jeszcze sprawdzić zaworek regulacyjny turbiny i podciśnienia, bo też może być taki objaw.
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 19:29   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Mój sposób może wywołać lekkie kontrowersje ale w moim przypadku zadziałał i oszczędził moją kieszeń ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 20:03   
   Moje auto: OPEL/FORD


Piecia napisał/a:
Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.

Nie zgadzam się, wtedy byłoby niedoładowanie a nie przeładowanie.
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 14 Kwiecień 2018, 20:38   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


MarTech napisał/a:
Piecia napisał/a:
Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.

Nie zgadzam się, wtedy byłoby niedoładowanie a nie przeładowanie.


Faktycznie, mój błąd. Nie zauważyłem, że wspomniał o przeładowaniu w pierwszym poście ;)
 
     
 Spirrxd


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 15 Kwiecień 2018, 10:15   
   Moje auto: CORSA C 1.3 CDTI


Piecia, rozumiem że muszę wyjąć turbinę z samochodu żeby przeprowadzić tą akcję rozruszania łopatek, ale rozbierać jej chyba nie trzeba? Łopatki będzie widać przez otwór?

Ogólnie przeraża mnie dostęp do turbiny w naszym samochodzie, sam raczej jej nie wyjmę :P
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 15 Kwiecień 2018, 10:30   
   Moje auto: OPEL/FORD


Bardzo ciężko, ale można spróbować bez demontażu dostać się do sztangi. Zdecydowanie lepszy i skuteczniejszy dostęp jest po demontażu.
Sztanga jest między blokiem a turbiną, słabo z dostępem i skuteczną naprawą w takim wypadku, jeśli mocno się zapiekło.

Wytargać turbinę. To kilka śrubek + 2 przewody olejowe.
 
     
 Spirrxd


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 16 Kwiecień 2018, 17:58   
   Moje auto: CORSA C 1.3 CDTI


Postanowiłem, że zamówie uzywana turbinę i dam warsztatowi do przełożenia ale wcześniej ją jeszcze przeczyszcze :)

A tak pytanie z innej beczki.. jak czysciłem czujnik doładowania to zauważyłem że w kolektorze jest straszny syf od groma sadzy Oo. Czy wyjęcie kolektora i przeczyszczenie to dużo roboty?
 
     
 MarTech


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Arek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 175
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 16 Kwiecień 2018, 18:28   
   Moje auto: OPEL/FORD


Dostęp trochę do bani, ale przede wszystkim nowe uszczelki trzeba dać przy ponownym montażu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » Po przekroczeniu 2800 obrotów serwis
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.