Wysłany: 11 Luty 2018, 18:15 Corsa D 1.3 Problem z silnikiem Moje auto: Corsa D 1.3 90KM
Witam! Pacjent Corsa D 1.3 90KM z 2009 roku
Zacznę od początku. Kupiłem delikatnie uderzoną corsę D w prawy narożnik.
Od początku brak mocy i kopcenie więc wymieniłem EGR. Moc wróciła lecz na chwilę, po odpaleniu silnika trzepało nim dość mocno tak więc sprawdziłem wtryski. Jeden wymieniony reszta sprawdzona i dwa delikatnie zregenerowane (ryski) nowy oczywiście zakodowany. Znów poprawa ale po jakimś czasie znów to samo. W między czasie sprawdziłem rozrząd i niby był delikatnie przestawiony tak twierdzi mechanik.
Przejechał się na próbę i mówi ze między 3,4,5 biegiem rzuca autem diagnoza DWUMASA mówię ok skoro tak zrobimy ale ale ale
Wczoraj odebrałem auto od mechanika mówi ze jest ok ale nie jest, dziś odpalam motorem rzuca na biegu jałowym. Po chwili wraca do normy ok jadę... 1,2 ok 3 trzęsie budą 4 5 6 nie idzie ujechać przy 5 biegu i 2400 obrotów tryb awaryjny brak mocy. Podpinam kompa i p0234 p0299 ciśnienie doładowania oraz p0243 regulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym. Auto po odpaleniu kopi delikatnie na czarno potem na białą pare.
Panowie pomocy 3 mechaników rozkłada ręce.. i nie wiedzą jak pomóc.
Turbo wymienione. Błędy się nie załączają lecz drgania/szarpania zostały. Możliwe że wtryski zostały źle skalibrowane? Lub pęknięty któryś tłok? Lub sterownik silnika padł? Sterownik z tego względu iż odpiąłem egr i błąd wyskoczył dopiero po dwóch dniach... Dziś zatankowałem i wskazówka podniosła się dopiero po 10 kilometrach
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Luty 2018, 09:01
Moje auto: Z12XEP
Jotem2013 napisał/a:
Sterownik z tego względu iż odpiąłem egr i błąd wyskoczył dopiero po dwóch dniach... Dziś zatankowałem i wskazówka podniosła się dopiero po 10 kilometrach
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Luty 2018, 13:02 Re: Corsa D 1.3 Problem z silnikiem Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Przed kupnem nie przejechałeś się i nie pojechałeś na przegląd?
Jeżeli w umowie nie ma że samochód sprawny i bez zastrzeżeń kupujesz to postrasz sprzedawce prawnikiem i niech SZROT bierze z powrotem i oddaje kasę.
Tak jak Adam10 pomyślałem że może to być coś z napięciem. Zobacz czy przewód masowy dobrze jest podłączony, czy zaciski na aku czasem nie luźne, sprawdź też napięcie ładowania na zaciskach aku. A czy kiedy sprawdzali wtryski mierzyli może ciśnienie sprężania? Wykluczyło by to jakąś nieszczelność na którymś z cylindrów. Myślę że jeśli szarpie silnikiem to znaczy że na którymś cylindrze jest jakaś duża różnica w spalaniu. Może Adam 10 podpowiedziałby jak sprawdzić dawki paliwa na poszczególnych cylindrach.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Luty 2018, 15:37
Moje auto: Z12XEP
SzymonSt napisał/a:
Może Adam 10 podpowiedziałby jak sprawdzić dawki paliwa na poszczególnych cylindrach.
op-com, wchodzisz w silnik, funkcje specjalne, wtryski, i tam masz korekty na poszczególnych wtryskach.
Konkretnych dawek nie sprawdzisz, bo możesz jedynie podejrzeć to co komp zakłada jako teoretyczne, natomiast jeśli wtrysk leje to nie zdiagnozujesz tego kompem, bo jest to uszkodzenie mechaniczne a nie elektroniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum